Grymt bra over-ear lur till lågt pris: Bluedio T7

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Ara, 26 mar 2021.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har flera (4 st) Bluediolurar och jag har aldrig blivit besviken. Alltid bra ljud och dessa är inget undantag, de kan lätt konkurrera med långt dyrare lurar. Den har dessutom en lång rad finesser som att videon och ljudet automatiskt pausar när man tar av sig lurarna(!) och sen startar både video och ljud när man sätter på sig lurarna igen, det är förnämligt.

    De är vidare väldigt bekväma och välbyggda. Inte nog med det, man kan ladda hörluren med ett micro-SD kort och spela MP3 oberoende av en mobil. Jag rekommenderar dessa lurar varmt, enormt mycket för pengarna.

    Vad mer? Jo den har USB-C uttag (kabel till phone 3,5 medföljer) och de har batteritid på 30 timmar(!). Vidare så laddar den batteriet relativt snabbt. Blåtand 5.0

    Ja, sen har den antibrussystem - men det tycker jag inte fungerar särskilt bra - men du kanske har en annan uppfattning.

    Nämnde jag standbytiden? 1000 timmar.

    Bluedio T7 (Hörlurar)

    Bluedio official store

    PS

    De övriga tre Bluediolurarna jag äger säljs inte längre, så det är ingen idé att jag tipsar om dem. De är dock grymma de med.

    DS
     
    Last edited: 26 mar 2021
    Kristy, Dune1, flipp och 1 annan gillar detta.
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Kan vara värt att nämna att de kostar 499 på amazon.se och 460 på amazon.de inkl allt.
     
    Ara gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 171
    Mottagna gillanden:
    17 665
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Har du räknat med att Amazon lägger till svensk moms i kassan istället för tysk moms?
     
  4. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 069
    Mottagna gillanden:
    1 461
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    bras_7 och Ara gillar detta.
  5. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Bara FBA och denna säljare lägger inte på ytterligare moms. Lägre priset är för att det finns en kupong att använda.
     
    R3b0rn gillar detta.
  6. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Tack för tipset. Jag kör annars med Kjells billiga ANC-lurar, dom kostar ungefär lika mycket och jag är sjukt förvånad över hur bra dom är för dom pengarna men ska ha dessa i åtanke när det är dags för nya.
     
    Ara gillar detta.
  7. dapoi22

    dapoi22 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ugga, Kristy och Ara gillar detta.
  8. thelars

    thelars Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2013
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Samma här. 40 euro för ett par anc och ett par buds är snuskigt bra oavsett om dom är helt okej eller bra. Tack för tipset!
     
  9. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Ingen apt-x eller nån annan bt audio med bättre kvalitet = fail
     
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Givetvis, därför det är det som styr ljudkvalitén och inte faktiskt hur ljudet låter och kvalitén på konstruktionen. Så är det givetvis. Det förstår alla :cool:

    På samma sätt som att alla kassettdäck med Dolby B var bättre än de utan Dolby B. Givetvis var det så :cool:
     
  11. bdweller

    bdweller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2021
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    28
    Passade på för att jag sökte ett par bt med ANC för att använda i samband med "pyssel" som väsnas. Otroligt bekväma trots att jag är glasögonorm. Snabb parning och inga jobbiga avbrott som de andra bt lurar jag provat lider av.

    Ljudet är bra, men inte alls något fantastiskt. Allting är ju relativt och har man inte haft ett par goa lurar att jämföra med på ett tag (pekar på OP) så framstår dessa säkert som bättre än vad de är ;).

    Mycket sunkigt ljud när man använder ANC, men fullt godkänt annars. Tyvärr mycket bakgrundssus om man krämar på volymen, men är man mån om hörseln är det onödigt att köra så högt så det går väl an. Min referens är ett par Samson sr850 som är trådade, men sjukt bra lurar för pengarna. Inte riktigt samms användningsområde eftersom Samson lurarna är "ofärgade" studiolurar, men helt klart ett helt annat omfång och djup och hade hellre lyssnat genom dem, med bluedios fina funktioner.

    Dock må jag säga att bluedio t7 är väldigt bekväma och framstår som välgjorda av hög kvalitet, kinesbrytningsengelska rösten till trots ;). I slutändan tycker jag de är ett bra köp för vad de är.

    Tack OP för tipset.
     
  12. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag jämförde dessa lurar med lurar som kostar 3000:- och jag fann inte ljudet bättre i den långt dyrare modellen: https://www.amazon.se/Bose-Brusreducerande-Hörlurar-Alexa-Röstkontroll/dp/B08FXSZS21/ref=asc_df_B08FXSZS21/?tag=shpngadsglede-21&linkCode=df0&hvadid=476446050217&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=1912504392870248764&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1012211&hvtargid=pla-960486225756&psc=1

    Det som dock är helt överlägset på Bose är brusreduceringen, den är fantastisk.

    Har du testat att tråda lurarna? (tråd medföljer) Det låter riktigt bra.
     
    bdweller gillar detta.
  13. bras_7

    bras_7 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus WiFi+LTE Editi
    Ara gillar detta.
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    T Monitor IMG_20210417_103704.jpg
     
    bras_7 gillar detta.
  16. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 479
    Mottagna gillanden:
    1 040

    MINA ENHETER

    Haft ett par olika bluedio. De har alltid gått sönder långt tidigare än de borde. Det plus att anc är ett skämt och att ljudet inte är det bästa gör att jag inte kan rekommendera bluedio. Kör just nu Sony mx1000 mk3 som är mycket bra. Att jämföra andra lurar med Bose som gjordes högre upp är ingen idé. Alla vet att Bose är bra på ancdelen men att ljudet på dessa är färgat och låter som allt Bose.
     
  17. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har ett par fullt fungerande Bluedio som är 8-9 år, så bevisligen gäller det inte alla. Totalt har jag fyra och alla fungerar och ger bra ljud för väldigt lite pengar. Basljudet i de äldsta jag har är helt fantastiskt. ANC är ett skämt, ja det stämmer.
     
    Last edited: 17 apr 2021
  18. bdweller

    bdweller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2021
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    28
    @Ara@Ara
    Har använt dem parade med mobilen de gånger jag lyssnat på något eller tittat på något när jag hunnit. När jag strömmar musik via spotify så funkar det fint, men när jag strömmar video via interna nätverket till mobilen (kör vlc som player för tillfället) så stänger lurarna av sig stup i kvarten (kvart är att ta i). Trodde första gången det hände att de hade laddat ur, men det verkar snarare som att de inte registrerar att de används. Har du någon erfarenhet av det här? Trådlöst kopplade ska tilläggas.

    De gånger de reagerat så här så har jag legat mot en kudde eller annat huvudstöd. Förstår inte vad det kan vara för sensor som triggas. De har pausat några gånger också när jag ligger mot en kudde så det måste vara en optisk sensor som tror jag tagit av dem? Väldigt irriterande iaf. Får erkänna att jag inte läst manualen, men misstänker att man måste installera appen för mer kontroll (dvs stänga av auto-off).
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nej, jag har inte haft någon erfarenhet av att lurarna tappar kontakten. Ja, det finns sensorer på sidan av hörluren som gör att du kan pausa musiken med ett tryck, det kanske går att stänga av, jag har inte kollat.
     
    bdweller gillar detta.