Textning slås på på Chromecast

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av fransl, 8 aug 2020.

  1. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Sedan en tid tillbaka får jag textning på nästan allt jag castar från mina android-enheter. Det verkar inte vara enheten som felar (det händer på Chromecast eller Google Nest hos mig) och försvinner en stund upp till någon dag om jag raderar all data för appen från min telefon.

    Det går förstås att stänga av om man tex pratar med Google-assistenten och ber henne stänga av textning, men det är ganska irriterande att göra det en gång per klipp.

    Någon annan som känner igen det här fenommenet och vet något om hur man kan bli av med det?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det har varit så en tid till och från på alla familjens enheter. Antagligen någon bugg hos Google.
     
    Kristy och fransl gillar detta.
  3. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Man kan ju tycka att de borde löst problemet vid det här laget.

    Nu är det värre än någonsin, efter att ha varit borta några veckor.
     
  4. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Det här sker fortfarande. Inte bara på Chrome att utan på alla android-enheter jag har. Det kommer i vågor. Det kan gå en hel dag. Och sedan kommer textning i varje klipp.
     
  5. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Det borde ju vara en inställning I Google Home men jag hittar ingen sådan inställning.

    Jag googlade Chromecast undertexter och hittade denna sida, jag har ingen möjlighet att kolla om det kan vara lösningen men jag tror inte det, den textning som jag har sett verkar vara en transskribering av talet i filmen, efter ett tag blev det bara ett svart stående streck i nederkanten på filmen...
     
  6. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Goofle play movies finns väl inte längre? Men det skulle väl vara typiskt att dölja inställningar i en app som är borta?

    Det är ju alltid jobbigt att felsöka fel som inte sker hela tiden, som kommer och går.