Ninebot Max G30 / G30 II med 10"-hjul och 6 mil räckvidd!

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Swedroid, 19 maj 2019.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Här är sparken med den större fotbrädan från Joe. Fästanordningen fungerar mycket bra och plattan känns väldigt stabil. Den är också väldigt rätt att montera, kräver bara en hexnyckel och man behöver inte lossa något.

    Det gör en del för åkningen eftersom man kan slappna av lite mer iom den bättre balansen en bredare bräda ger. Dock blir den förstås något klumpigare och bygger på höjden med omkring 1-1,5 cm eller så.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 16 apr 2021
  2. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Behöver och behöver, många lyfter fram den som ett alternativ istället för cykeln till ex jobbet. Själv bor jag mitt i city, (typ den näst mest centrala gatan), har 4-5min gångavstånd till jobbet. Jag har definitivt inget behov av en sån här pryl, utan används endast för nöjeskörning.
     
    kajsthlm18 och bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Var kör ni för PSI nu förresten? Jag har sänkt till ~35-37 och tycker det var en bra kombination mellan prestanda och komfort. Väger strax över 80 kg. Responsen blir något sämre med lägre tryck, men jag föredrar högre komfort.
     
  4. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Jag gick tillbaka till 45 som den kom med out-of-the-box då den drog avsevärt mer då jag gick till 37. Upplever komforten som densamma nästan, minimal skillnad om nån alls.
    Fast jag väger å andra sidan precis 100 pannor jämt, så maxrangen var ju aldrig direkt realistiskt. Får nog gå ner några kg för att få ut mer.
    Glöm beach 2021, ska sikta på Ninebot 2021
     
    bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  6. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    115
    Verkar bra samma/annat artikelnummer dock som får gott betyg av sina användare https://www.amazon.se/Abus-88689-Al...coding=UTF8&psc=1&refRID=DC5ZZ6SB5B8G7HRJ0XFC


    Kan denna vara ngt istället har fjärr men förmodligen lite enklare med tanke på priset
    https://www.amazon.se/Lancoon-Cykel...aa392e&pd_rd_wg=AiEyo&pd_rd_i=B07QXRXW15&th=1
     
    bernard gillar detta.
  7. Bertilsson

    Bertilsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2019
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    260
    Det framgår inte om ABUS-larmet har någon IP-klassning?

    Det billigare larmet med fjärrkontroll påstås vara IP55.

    Spontant känns det som jag nog hellre hade valt ABUS men jag skulle bli måttligt road om det slutade att fungera efter en regnskur.

    För min egen del känns det som ett utmärkt alternativ att låsa sparken med mobilen och aktivera ett larm hellre än att krångla med låsvajer vid kortare besök i t ex en butik.

    Kommer det någon välförberedd med en skåpbil och skiter i om det väsnas under tiden som dom slänger in sparken i bilen så känns det inte som att ett vajerlås hade gjort särskilt stor skillnad.

    Att bara parkera och aktivera larmet känns däremot som en otillräcklig lösning då någon i så fall kan roa sig med att åka iväg medans det piper, stanna ett par hundra meter bort, göra sönder larmet och sen åka vidare. Folk skulle på sin höjd titta intresserat på händelsen. Kanske något extra om jag springer och gormar bakom tjuven.

    Edit: Nu har jag beställt en Lancoon.
     
    Last edited: 18 apr 2021
    bernard gillar detta.
  8. Patrick Bateman

    Patrick Bateman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2021
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5
    Kan du posta den länken och uppdatera hur det går/gått för dig? (kanske man kan gröna även "den" länken för potentiella nya handlare) :cool:
     
    bernard gillar detta.
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det kan ju vara en unik länk också, så testa kanske kontakta Ali-säljaren på samma sätt bara, så kanske de har fler att skicka.
     
    Patrick Bateman gillar detta.
  10. Gix

    Gix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    I och med att vi inte nådde upp minimumantalet intresserade, och jag vill gärna ha från April-batchen och inte behöva vänta till Juni (eller senare) för nästa, så köpte jag ett ex från länken ovan. Gick på ~1620 kr. Beställde igår, fick kollinr idag och beräknas vara framme på måndag.
     
    bernard gillar detta.
  11. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Intresserad av att höra , hur långt har folk åkt med sina @Kingson@Kingson @bernard@bernard ?
    Gjorde ett nytt test med min igår efter att ha ökat PSI till 45 igen, som den kom med out-of-the-box.
    Och ja jäklar vad imponerad jag är!
    Jag ligger precis på maxgränsen vad gäller vikt, dvs 100kg. Men jag åkte en lång tur igår för att testa, i blandad terräng med mestadels asfalt och små gruspartier, ingen offroad då det inte är mitt tänkta ändamål. Använde mestadels vanliga D-läget, och S-läget på raksträckorna, men säg en 70-30 fördelning mellan lägena med fördel D.
    Lyckades köra en sträcka på hela 2,6 mil innan benen gav upp, var helt öm efter trots 2 korta pauser längs vägen. Och då hade jag också 37% kvar!
    Jag är otroligt nöjd med denna pjäs, tror lätt att om jag orkar så kommer jag runt 3,5-4 mil på den. Trots alla extra kg som lastas på ;)
    Med lite viktnedgång så blir ju resultatet än bättre, så lite motivation.
    Så totalt har min gått nu strax över 12 mil :)
    Blir nog en vända till idag efter jobbet om inte väderomslaget hunnit slå till med full kraft tills dess.

    Så glad att man i slutändan inte gick och köpte den lättare LP-versionen, och för delen inte en annan tillverkare. Hört lite blandat om Xiaomis Scooter Pro 2, och ja jag vet att denna är utvecklad i samarbete med Xiaomi but still.
    Enda jag fortfarande inte fått till är problemet med ringklockan som vibrerar och låter en del under färd, trots tricket som tipsades med att spänna bromsen. Blir nog till att jag avlägsnar den helt faktiskt, ska kika på lite diverse turtorials.
    Även om LP versionen var billigare så fanns det absolut noll fördel för egen del att överväga den. Har hiss till lägenheten och den får plats alldeles förträffligt i städskrubben, utan att behöva vikas ihop. Har endast testat det 2 gånger för att mest se, dels när den kom och sen vid ett senare tillfälle.
    Nej detta var ett dom bättre, och roligaste, köpen på bra länge!

    Hur upplever ni andra scootern så här 1-2 månader efter inköp @bernard@bernard @Kingson@Kingson ?
     
    Last edited: 21 apr 2021
    Ironfist och Kingson gillar detta.
  12. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Någon som vet om den går att köpa i någon butik här i Sverige med gen2 motor? Eller är det Ali som gäller?
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det framgår nog bara av serienumret på motorn så vitt jag känner till, så det blir väl knepigt om man inte kan kika på motorn antar jag (börjar på siffran 9). Tror ingen direkt annonserat om det på hemmaplan, är väl kanske mest den lite nördigare skaran som ens har koll på att det finns en 2nd gen öht.
     
  14. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Läste en recension på netonnet och han hade fått gen 1, så där vågar jag inte köpa. Det går ju att lämna tillbaka, men smidigare om man kan få rätt direkt :)
     
  15. Gix

    Gix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Om du är osäker så kan du köpa i butik och be om att få se serienummer på den innan betalning. Givetvis helt upp till butiken att gå med på det. Har gått bra för mig varje gång jag har frågat.
     
    chucken och bernard gillar detta.
  16. Bertilsson

    Bertilsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2019
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    260
    Jag har också åkt 12 mil... Men jag har ju bara haft den i ett halvår :)

    Vad ringklockan beträffar så kan du även prova att släppa lite på bromsen så att den får mer plats att röra på sig.
    Sen borde det bara att vara att dra ett varv eltejp eller att sätta en droppe superlim på stången där klockan ska sitta och putta tillbaka klockan på rätt plats.

    Om det ändå inte blir tyst så måste problemet vara inuti ringklockan och då är det rimligen bara att gilla läget och byta ut den mot en helt annan modell.
     
  17. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Hehe, ja det har blivit en del åkande enbart ur nöjesåkningsynpunkt. Det är den själva gråa delen på klockan som inte riktigt sitter tätt mot andra delen, utan rör sig några mm hela tiden. Vilket skapar oljudet.
     
    bernard gillar detta.
  18. Viken92

    Viken92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Idag kom äntligen min G30 efter att ha beställt från Ali för en 1 vecka sedan, stod still i Tyskland från fredag 16de till igår när den kom till Köge runt 12, annars har leveransen funkat perfekt Gen 2 och nu längtar man till att man ska ta premiärturen till jobbet imorgon;)
     
    nalle och Adam West gillar detta.
  19. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Enjoy it, så du trotsar väderomslaget? Bor du nere i söder? o_O
    Skulle ut och åkt efter jobbet idag, men vindarna höll mig inne.
     
  20. Viken92

    Viken92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    I Will, yes bor i Helsingborg så det funkar förhoppningsvis imorgon
     
    Adam West gillar detta.