Xiaomi Mi 11 Lite 4G / 5G - allmänt

Diskussion i 'Xiaomi Mi 11 / Mi 11 Pro' startad av flipp, 29 mar 2021.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, förhoppningsvis. Dock inte givet att det kommer krylla av den då jag tror vissa länder får 5G-versionen och andra endast 4G-versionen. Förmodligen blir 4G-versionen vanligare då den är billigare. Tror 5G-versionen blir svårsåld för över 4000 kr.
     
    bernard gillar detta.
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Bra jämförelse mellan Mi 11 Lite 4G och Galaxy A52 5G

     
    Bowe och Znork gillar detta.
  3. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    Märkligt, lite 5g fanns på prisjakt igår från CDON via computersalg, ganska saftigt dock. Men existerar inte idag..
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag tror nog priset i Sverige (om den släpps här) kommer blir rätt högt. Åtminstone initialt. Redmi Note 10 Pro 6/128 kostar 3690 kr på Inet. 11 Lite 5G kommer säkert gå loss på 4500 kr eller liknande.
     
  5. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    Håller tummar och tår på lansering snart. Läste i nån tråd på gsm eller reddit att den släpps på fredag i Frankrike
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Blev lilla julafton här. Hämtade ut både Poco F3 och Mi 11 Lite 4G i eftermiddag.
     
    Anders_Tu, spigen, Bowe och 5 andra gillar detta.
  7. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    Skriv gärna vad du tycker om Mi 11 lite när du klämt/känt på den :)
     
    flipp gillar detta.
  8. Djingis.khan

    Djingis.khan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2021
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Och ett bändtest
     
    Lulhasafotn gillar detta.
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har haft mycket annat ikväll så har inte hunnit någon ordentlig testning ännu. Dock blev jag faktiskt en aning positivt överraskad av både F3 och 11 Lite. Har ju haft Redmi Note 10 Pro som var trevlig men inte gav samma positiva känsla. Både F3 och 11 Lite är snyggare än den tycker jag. Något som är särskilt trevligt med 11 Lite är att den ligger riktigt bra i handen. Man får ett bra grepp trots att den är så tunn. Har tidigare varit med om tunna telefoner som visserligen är smidiga men som inte känns bra att hålla i. Den känns också välbyggd men absolut inte robust. Ett bendtest kan nog bara sluta på ett sätt.... ;) Skärmen verkar bra, dock inte riktigt i klass med F3 tror jag men det är bara en spontan känsla har inte jämfört sida vid sida ännu. Men överlag ett mycket gott första intryck. Snygg design och bra känsla i handen.
     
    Lulhasafotn, Bowe, Znork och 1 annan gillar detta.
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har mest använt F3 sedan igår. Säger kanske något om vilken som är att föredra för er som funderar. F3 känns också riktigt bra i handen. Lite tyngre men samtidigt större yta som får vila på vikten. Bra flyt på 11 Lite men den kan såklart inte mäta sig med F3 när det gäller hastighet och responsivitet generellt. 5G-versionen är nog mer jämbördig där. Dock skulle jag nog inte byta F3 mot en 11 Lite 5G. F3 känns robust med metallramen och den har en mycket mindre punchole och större skärm. Också bättre vibrationsmotor på F3.
     
    Djingis.khan och Znork gillar detta.
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kör Mi 11 Lite nu som daily driver då mullsjomannen ska ta över min F3. Känns som en klart steg ner från F3 men fortfarande en trevlig telefon. Testade ljusstyrkan när jag var ute nyss i solsken, skärmen på 11 Lite var något mer läsbar än skärmen på 10T Pro. Stämmer nog rätt bra med runt 700 nits som max. Riktigt bra skärm för att vara en midrangetelefon. Ska testa kameran lite senare idag och ikväll.

    Men ja, om man ska köpa en telefon för runt 3K är det en no brainer att välja Poco F3 över denna. Pocon känns bättre på alla plan. Möjligen är kameran likvärdig. Mi 11 Lite är dock ett bra alternativ till för de som vill ha en supersmidig midrangelur och klarar sig utan hög prestanda. Chippet är ju trots allt ungefär lika potent som det som sitter i typ Samsung A52 och A72, så inte dåligt men inget för de som har höga krav. När man ändå nämner Samsung. Testade A52 och A72 igen på elgiganten nyligen. 4K-5K för sån midrangehårdvara. Usch! Borde kosta som Mi 11 Lite 4G då de är väldigt likvärdiga med den fast tråkigare design på samsunglurarna.
     
    Last edited: 22 apr 2021
    Znork gillar detta.
  12. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    @flipp@flipp Känns F3 "mycket" större jämfört med 11 lite eller är upplever du att de är samma storlek på de två?

    11 lite verkar vara det minsta i storlek om man vill ha en "mindre" telefon och prestanda kvar..
     
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tycker nog inte skillnaden är dramatisk i höjd och bredd. Är nog mest hur otroligt tunn och lätt 11 Lite känns som sticker ut. Dock är F3 rätt mycket trevligare att hålla i än andra telefoner som brukar vara tunga och tjocka. Men för att besvara din fråga så känns nog 11 Lite lite mindre överlag men inte någon jättestor skillnad. Dock har jag aldrig haft problem med stora telefoner så kanske är fel person att fråga. 11 Lite (även F3) går förresten bra att köra utan skal trots att baksidan är glossy, det gillar jag. Kör man utan skal blir den supersmidig.

    Det som förvånade mig en aning var nog att jag tycker F3 känns mer påkostad designmässigt och materialmässigt. Trodde kanske att det skulle vara tvärtom. Svårt att sätta fingret på varför. Att 11 Lite är tunnare och lättare gör väl att den blir mindre vridstyv och känns mer plastig kanske. Skärmen känns också sämre jämfört med F3. Dock verkar ljusstyrkan vara ganska likvärdig. Återigen svårt att sätta fingret på exakt varför. Lite flaggskeppskänsla överlag från F3 men midrangekänsla av 11 Lite.
     
    Bowe gillar detta.
  14. Lulhasafotn

    Lulhasafotn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    89

    MINA ENHETER

    Nu finns 5g versionen för förhandsbokning på mistore.se. Beräknad leverans 24/5, pris: 4490:- och då ingår en Mi watch light. Vad tror ni? Är det en bra deal? Hur är mistore att ha göra med?
     
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Försök att undvika Mistore. Riktigt oseriöst företag. Hade köpt från nästan vilken annan butik om helst. Om du inte behöver klockan finns den för €408 här:
    Xiaomi Mi 11 Lite 5G Zwart - kopen - Belsimpel

    Tror att de ger betydligt bättre service jämfört med Mistore om du mot förmodan skulle behöva nyttja garantin.
     
  16. Lulhasafotn

    Lulhasafotn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    89

    MINA ENHETER

    Aha, ja då skippar jag mistore, tack för heads up! Jag hade tänkt köpa av svensk näthandlare men det kanske får vidga mina vyer.
     
    flipp gillar detta.
  17. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    flipp och Lulhasafotn gillar detta.
  18. HankF

    HankF Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG V30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG V30
    I Sverige är det dock bara 6gb ram. I både Nederländerna och Frankrike säljs den med 8gb.
     
    flipp gillar detta.
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
     
    Bowe gillar detta.
  20. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    Trist, hur kommer det sig?

    Trodde det bara fanns en global version.