[Telenor] Tråden om Telenor

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 12 jun 2013.

  1. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Ja, men tog två månader och fem samtal samt en arg påminnelsefaktura från Telenor, efter att de sagt att jag inte behövde betala...
     
  2. holyjoe

    holyjoe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    517
    Telefon:
    Huawai P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawai P30 Pro
    Kör Telenor kontantkort sedan många år tillbaka.
    Har fungerat bra med deras autoladda tjänst, som blir nästan som ett abonnemang, där de fyller på automatiskt varje månad med vald prisplan och man får då även behålla oanvänd surf.
    Fram tills idag fungerade det bra, då mitt min sufpott, som var upp på 200gb senast jag tittade efter, är borta.
    Jaja, blir väl att sitta i telefonkön på måndag och sen bli runtbollad mellan olika personer som inte vet vad man pratar om.
     
    elektron gillar detta.
  3. aomba

    aomba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2021
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor SE, hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor SE, hallon
    Är det någon här som jobbar på Telenor och vet vad den bästa dealen man kan få på abonnemang är? Om ens bindningstid gått ut och man ringer in och berättar man överväger lämna/ byta för annan operatör?

    (Eller om ni inte jobbar där, men vill dela med er av vilken rabatt ni erhållit?)
     
  4. holyjoe

    holyjoe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    517
    Telefon:
    Huawai P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawai P30 Pro
    Kontaktade Telenor kundtjänst och personen jag pratade tyckte att felet var mitt och jag fick skylla mig själv. Blev ifrågasatt varför jag hade så mycket sparad surf. Slutade med att ett ärende blev upplagt och någon annan skulle höra av sig. Efter två veckor hade ingen hört av sig, då kontaktar jag kundtjänst igen. Den här gången får jag prata med en mer tillmötesgående person som efter att jag förklarat problemet för löste så jag fick tillbaka min surfpott och dessutom lite extra surf som plåster på såren. Att det var kan vara sån skillnad på vem man pratar med.
     
    kirkx10 och EricG gillar detta.
  5. aomba

    aomba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2021
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor SE, hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor SE, hallon
    Ringde i dag. Fick 100kr rabatt och 5GB extra när jag band mig på 24 månader. Betalar nu 119kr per månad för 9GB. Jag är nöjd.
     
    EricG, KTM, kirkx10 och 1 annan gillar detta.
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Var det verkligen med bindningstid eller är det så att rabatten ligger kvar i 24 månader? Jag tänker eftersom Telenor inte har bindningstid, eller om de kör någon speciell lösning för att kunna ge annan rabatt :)
     
  7. aomba

    aomba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2021
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor SE, hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor SE, hallon
    Är nu bunden, så det är en speciell lösning. ”Trogen kund”-rabatten liksom extra datan ligger ”bara” kvar under de 24. Jag kan under tiden dock gradera upp och ner mellan abonnemang – de extra 5 läggs även i så fall till och de 100 kronorna dras fortsatt ifrån oberoende av vilket annat jag då än byter till.
     
    bernard gillar detta.
  8. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 245
    Mottagna gillanden:
    885
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
  9. aomba

    aomba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2021
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor SE, hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor SE, hallon
    Provade ställa frågan nedan på annat ställe, men fick inget svar där. Så försöker igen, men här. Hoppas att någon med erfarenhet av Stream Stor+ kan svara:

    Telenor har ett tilltalande erbjudande (tycker jag) av sin streamingtjänst 'Stream Stor+' – där nuvarande mobilkunder får den för 199kr/mån under första året. Jag streamar i huvudsak till TVn, och dit främst från Apple TV 4K (2017). Jag har aldrig testat Telenors integrerade funktioner på ATV, men när jag läser recensionerna för deras streamingapp är de flesta mer än ett år gamla och negativa till följd av en uppdatering som gjordes då. Är det någon här som använder/ använt Telenor på ATV, och kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag har tidigare använt Com Hem Play (Plus) på ATVn, och tyckte då den var både fin och lättnavigerad.”
     
  10. mkubisztal

    mkubisztal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2018
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    82
    Har ej erfarenhet av Stream Stor + eller något av deras nuvarande paket. Jag hade dock deras vanliga abonnemang, med största paketet där hbo ingår. Använde bara appen på Apple TV 4K (2017). Främsta anledningen att jag avslutade abonnemanget var för att appen då var under all kritik. Det var i augusti förra året som jag avslutade det, kan ju vara bättre nu.
    Problem som jag hade var att det jag tittade på frös till och från, hände väldigt frekvent. Tillräckligt stort störningsmoment för att inte vilja ha kvar tjänsten. Anledningen att jag skaffade det från början var just för att titta via Apple TV.

    Skulle jag haft mobilabonnemang hos Telenor hade jag nog ändå testat på nytt igen, men eftersom jag har hos en annan operatör är det inte riktigt värt 399kr för att prova en månad.
     
  11. Gawgizz

    Gawgizz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei p20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei p20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10
    Övrigt:
    Nvidia Shield v2
    Har mobil och bredband båda hos Telenor och är egentligen bara missnöjd med bredbandskostnaden men skulle vara skönt att fortsätta samla tjänsterna. Mailade dem om huruvida de kunde ge mig en bättre deal på bredband än jag har idag (419 kr i månaden efter en prishöjning som blev droppen för mig) och fick bekräftat att mailet nådde dem 3e Mars, efter 10 veckor fick jag ett "absolut, du får 100kr rabatt i 12 månader, lägger in det nu" och märker att det som åsyftades då var att de förlänger min nuvarande rabatt på 100kr med 12 månader till och jag fortfarande har samma månadskostnad. Sade att jag inte uppskattade att deras lösning på det höga priset var en förlängning av samma pris men presenterat som en pålagd rabatt, och frågade hur man går till väga för att säga upp. Svaret på det mailet var en bekräftelse på uppsägning utan någon sorts försök att övertala mig att stanna.

    Skönt att slippa dem framöver, synd att jag betalar en högre summa i flera månader bara för att jag hade högre förhoppningar på att bli mött en bit på vägen.
    Känner spontant att de egentligen borde ha bättre erbjudanden att slänga ur sig än en "okej, uppsagt från och med datum X", har ni upplevt smidigare hantering av liknande situationer med dem?
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du redan har 100kr rabatt/månad kanske de inte kan ge så mycket mer. Är du inte nöjd med det - så är det bästa väl att byta.

    Det är beklagligt att de svarat först efter så lång tid - men förhandlingsutrymmet är nog ganska litet och de har väl försökt att lösa det. Du fick din rabatt förlängd, de hade inte möjlighet att ge mer, så de säger upp ditt abonnemang enligt ditt önskemål.
     
  13. Gawgizz

    Gawgizz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei p20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei p20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10
    Övrigt:
    Nvidia Shield v2
    Det brukar vara långt ifrån omöjligt att i alla fall matcha nykundspriset i utbyte mot att man binder upp sig, det är det jag fått göra tidigare år. Nåväl, nu har jag tecknat nytt, och valde att inte förnya Telenor via Zmarket (till lägre pris än jag betalar idag, ej endast för nya kunder, väldigt konstigt). Var mest bara nyfiken på andras erfarenheter med dem :)
     
  14. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 362
    Mottagna gillanden:
    1 722

    MINA ENHETER

    I min familj så har Telenor varit anledningen till allra störst kundtjänstbesvär genom åren. Bland annat min mor på 60+ var utan fungerande tv (en tjänst hon betalar för) i uppemot 10 veckor. Det berodde på att kundtjänsten vägrade skicka ut en ny box, hon kunde själv inte förklara så tekniskt men jag och flera andra hade konstaterat att boxen uppenbarligen var trasig och att en ny behövdes, vilket de vägrade godta när hon berättade detta. Istället envisades de med att skicka ut nya kablar som hon skulle testa (uppenbarligen ej problemet), de ville att tekniker skulle få ringa upp henne och "felsöka" men samtal kunde komma helt oförberett när hon arbetade från teknikern, om hon inte svarade på första försöket när de ringde så fick hon sms om att ärendet nu var avslutat - hon fick alltså börja om hela soppan med kundtjänst för att öppna ett nytt ärende och få en ny tekniker att försöka ringa, det hände flera gånger.
    Till råga på allt, nästan varje gång hon ringde kundtjänst var det något tekniskt (eller medvetet) fel som gjorde att samtalet kopplades bort, hon valde knappval 3 eller liknande och skulle hamna i kö men samtalet avslutades då bara. Det kunde dröja en vecka eller mer innan hon kom fram till kundtjänsten överhuvudtaget.
    Jag försökte givetvis ringa flera gånger, med samma resultat. Det var först när jag kom fram - efter många försök, och när jag på ett tekniskt initierat sätt kunde berätta varför vi visste att boxen var trasig som de direkt godtog detta och skickade ut en ny. Under all kritik, tänk alla de personer som tvingas stå ut med sånt och inte kan förklara det tekniska tillräckligt bra.

    Nämner detta som en parentes, men bemötandet du fick av kundtjänst tycker jag låter direkt dåligt - och jag är inte förvånad. Så sega svar, och inte bättre bemötande, gillar jag inte. "Lägger in det nu" och "uppsagt nu" - utan försök att bekräfta - gillar jag inte heller. Om du varit supertydlig med vad du ville, så visst, då kan man göra så, men om det finns minsta grej som tyder på att önskemålet inte är helt definitivt från kunden så tycker jag man borde vänta och skicka en kontrollfråga till kunden. För kundens eget bästa så att säga.
     
  15. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Hur mycket EU-surf ingår med Telenors kontantkort ?

    Om man t.ex laddar 150 GB fastpris för 449 kr, får man använda dessa 150 GB utanför Sverige då ?

    OM det verkligen är så, då är det väldigt generöst. Telia är väldigt snåla med EU-surfen, bara 50 GB ingår i mitt abonnemang.

    Jag har inte något stort behov av Telenor inom Sverige, annars hade jag tagit deras abonnemang med obegränsad surf, där 100 GB EU-surf ingår.

    Fungerar mitt kontantkort utomlands? - Telenor

    EDIT:
    Det blev obegränsad datamängd inom Sverige & 100 GB EU-surf ink ett extra datakort.
     
    Last edited: 14 jun 2021
  16. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
  17. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Ja det är tråkigt men det är ju relativt billigt fortfarande.

    Nu när Telia höjde priset på Extra användare med 10 kr så fick man ändå något som motiverar höjningen, i mitt fall 50 GB EU-surf per användare, vilket ger mig 100 GB EU-surf hos Telia.

    Jag ringde för att säga upp abonnemanget hos Telenor när jag såg att de höjt priset på datakortet, men det slutade med att jag fick datakortet gratis i 24 månader utan bindningstid, så behåller abonnemanget tillsvidare även om det lutar åt uppsägning med tanke på hur dåligt det fungerar.
    I Sverige har jag inget direkt behov av Telenor, mer än att det är kul att jämföra Telenor & Telia i hastigheter.
     
    Last edited: 25 jul 2021
  18. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 362
    Mottagna gillanden:
    1 722

    MINA ENHETER

    Telenor skänkte 2136 kr (89 kr * 24 månader) till dig när du ringde för att säga upp. Ändå rätt schysst.
    Lade du upp samtalet som "jag vill säga upp, ordna det tack" eller "jag funderar på att säga upp och undrar vad ni kan erbjuda"?

    Det påminner mig att det ofta är bra att hota företag man är kund hos att säga upp tjänsten, för att få en bra deal. Borde göra det oftare.
     
  19. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Vet någon om jag kan göra om ett Telenor ab. till ett kontantkort och behålla samma simkort? Eller behöver kontantkortet ett nytt sim?
     
  20. Chriz

    Chriz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    56
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Info:
    Niagara Launcher
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Info:
    Niagara Launcher
    Gjorde precis som du frågar bytte ett abonnemang till ett kontantkort för ca 2 år sedan och då gick det absolut inte enligt supporten att behålla det befintliga SIM-kortet. Dock skickade de då ut ett nytt utan kostnad för kontantkortet.
     
    Moby gillar detta.