Snabba multiplayerspel möjliga?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Maxxan, 9 okt 2010.

  1. Maxxan

    Maxxan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det möjligt att skapa ett multiplayer spel som går över 3G-nät där man snabbt måste veta den andres position, till exempel light racer, snake, drop osv? Skulle det funka tex med OpenFeint, sätta upp egen server eller har ni något annat förslag hur det skulle kunna lösas?

    Man vill ju inte att det laggar för då blir det väldigt svårt tex att spela light racer mot någon. :)
     
  2. ichi7e

    ichi7e Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det ska gå alldeles utmärkt. Själv har jag kört Quake Live (väldigt snabbt FPS spel) över tethering från mobilen i 3g-nätet, visst får man lite högre ping men det flyter på bra.
     
  3. Maxxan

    Maxxan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det låter bra! Tror ni det skulle funka till exempel med OpenFeint för där verkar man få en del gratis med api och en multiplayer server som har koll på allas ip osv.?