Du kan om du vill justera ex. acceleration och dylikt genom att installera tex
scooter hack-verktyget. Man får dock läsa på lite innan, så man har koll på vilka parametrar man bör ändra.
Vad gäller bromsen kan du ju justera lite genom att antingen minska eller öka hur spänd vajern är (ändrar dock främst från när trumbromsen tar vid). Antar att du redan testat justera mellan min-med-max för inställningen för den regenerativa bromsen?
Vad gäller storleken känns den lite klumpig första dagarna (särskilt om man jämför med M365), men när man väl vant sig tycker jag inte det är något problem längre. Jag har dock inte med mig min i kollektivtrafiken eller så. I alla fall inte regelbundet.
Komforten är mycket bättre på G30 mot Pro 2 iom hjulen, och även konstruktionen är ju mer rejäl som du noterat, fast i utbyte mot lite högre vikt förstås. Jag skulle dock tippa att G30 också kommer stå sig betydligt bättre över tid i jämförelse mot Pro 2. Jag känner mig definitivt mer trygg med att fara fram på G30:an jämfört med min gamla M365:a.
Åker du inte regelbundet så långt och söker efter något som är så smidigt som möjligt är Pro 2 sannolikt det bättre valet däremot. Jag vet dock inte om accelerationen kommer skilja sig så mycket åt (?), utan det lär du nog behöva justera genom att flasha om på samma sätt som med G30.
Click to expand...