Xiaomi Mi 11 med Snapdragon 888 - allmänt

Diskussion i 'Xiaomi Mi 11 / Mi 11 Pro' startad av henk95aero, 2 dec 2020.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, mitt intryck är nog också att den är skapligt beskedlig i standby. Glöm det där med fingerprint för att öka standbytiden. Jag hade otur när jag tänkte... ;)

    Fick med flera olika skal när jag köpte min begagnad här på forumet. Måste dock säga att jag gillar det enkla orginalskalet som följer med i lådan bäst. Den sitter perfekt i handen med det. De flesta tredjepartsskal gör telefonen onödigt stor och är inte lika greppvänliga.
     
    jkej gillar detta.
  2. jkej

    jkej Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2019
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    47
    Har du beställt det där Ibywind-skyddet med carbonskin? När du får det får du gärna jämföra med originalskalet och säga vilket du föredrar.
     
  3. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 761
    Mottagna gillanden:
    1 612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

    Jag kör med ibywind skärmskyddet och det är som man inte hade skydd. Glömmer faktiskt bort det. Skyddet för baksidan är sådär. Säkert bra om man får dit det ok.
     
  4. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    När ni pratar batteritid, vad jämför ni med?
    Bara en lite intressant fråga då jag kommer från en P20 Pro och tycker denna är ungefär likvärdig den i batteritid.
    Och det är jag ganska nöjd med. Vill jag ha mer så slänger jag i laddaren när jag går på toa så är det ju typ fullt.
    Dock så hoppas jag att dom med 12.5 får bort alla dessa mikrolagg som dyker upp bla i kamera appen och när man scrollar.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag jämför med de flesta andra Xiaomitelefoner och jag har haft nästan alla som släppts senaste åren. Mi 11 sticker ut med klart sämst batteritid. Mi 9 var också sämre men inte så här dålig vad jag kan minnas. Mi 10T Pro gav minst 50% mer skärmtid trots att skärmen var inställd på 144 hz (dock variabel tror jag). Har alltid tyckt att Huawei och Xiaomi varit pålitliga på batteritid, delvis för att de kört med lågupplösa skärmar och aggressiv minneshantering.
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kan det var så att batteriet på din P20 Pro slitits ner en hel del och att du av den anledningen upplever liknande batteritid?
     
  7. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Låter märkligt, den har ju ändå ett batteri på 4600 mAh. Tänker på vad som kan vara anledningen till varfr du upplever att du har så mycket sämre batteritid i jämförelse med 10T Pro.
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det är den högupplösta skärmen och dålig enerigihantering på SD888.

    "Besides the inefficient cooling of the Snapdragon 888, one of the reasons for the relatively low endurance is the WLAN modem, because the Xiaomi phone lasts almost twice as long in our continuous video loop with the WLAN disabled."
    Xiaomi Mi 11 review: Strong flagship smartphone with limitations - NotebookCheck.net Reviews
     
    Millwad gillar detta.
  9. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    Nej tycker den är likvärdig mot när jag skaffade den faktiskt.
     
    flipp gillar detta.
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Intressant. Använder du mest mobildata eller wifi?
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nu när jag kollar på GSM-arena så har P20 Pro och Mi 11 exakt samma endurance rating, 89 timmar. Mi 11 har bättre samtalstid och videouppspelningstid, P20 Pro presterar bättre i webbläsartestet.
     
    Mikce69 gillar detta.
  12. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    Blandat. Har ju mobilen med mig och är mycket ute i skog och på sjön, men är nog mest mobil data då enda wifi jag kör är hemma.

    Jag har även mitt Mi Band uppkopplat hela tiden.

    Det jag lärt mig senaste dagarna iaf är att inte lite på % mätaren på batteriet som sagt då det verkar som att det "saktar av" när det går ner mot 65-64%.

    Ska bli intressant när 12.5 kommer då den ska ju vara 15% mer energieffektiv..
     
    flipp gillar detta.
  13. Hytin

    Hytin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Back On The Folding Side :)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Back On The Folding Side :)
    ROM:
    Stock
    Mina chat bubblor ser ju helt wack ut . Någon som fått ordning på det den andra bilden är hur det skall se ut på min andra telefon
     

    Bifogade filer:

  14. Hytin

    Hytin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Back On The Folding Side :)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Back On The Folding Side :)
    ROM:
    Stock
  15. xorken

    xorken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Halloj! Tycker Mi 11 verkar vara en trevlig lur. väljer mellan OP9P, S21 och denna.
    Någon som orkar dra lite NACKDELAR med denna lur? Läste lite om överhettning, är det ett problem på riktigt? Annat tänkvärt?
     
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Batteritiden mest uppenbara nackdelen men det har redan diskuterats. Aldrig märkt av överhettning men spelar aldrig. Huvudkameran är bra men vidvinkeln lämnar en del att önska. Inte dålig men sensorn är lite för liten för att ge riktigt bra bilder i annat än dagsljus. Har jämfört med Huawei Mate 30 Pro / P40 Pro och de har en betydligt bättre vidvinkel men jag tycker inte huvudkameran är mycket sämre jämfört med dessa Huaweilurar. Har ingen erfarenhet av OP9Pro eller S21 men gissar att de har bättre vidvinkelkamera och OP9Pro även bättre batteritid. En annan nackdel som är mycket mer subjektiv är de rundande kanterna. Hade hellre tagit helt raka kanter. Dock är det nog den första telefonen med rundande kanter där jag inte stört mig speciellt mycket eftersom de trots allt är rätt modesta. Om jag skulle få välja mellan denna och OP9Pro obeaktat priset skulle jag nog ta OP9Pro för bättre batteritid och bättre vidvinkel. Tar man priset i beaktande tar jag dock lätt Mi 11. I synnerhet då man kan hitta en i nyskick för runt 5000 kr här i forumet eller på blocket.
     
  17. Hytin

    Hytin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Back On The Folding Side :)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Back On The Folding Side :)
    ROM:
    Stock
    Test kör Mi 11 och en OP9 PRo oneplusen känns betydlig bättre i kvaltet överlag, Mi 11 känns lite mer som en leksak om man säger så, lite strul med olika behörigheter för messenger osv lite som huawei,

    MIUI är lite rörigt med i menyerna, kamran är lite bättre i op9pro men inte mycket, vidvinklen är bättre
    i op , vet inte vilken jag behåller än den ena åker tillbaka på öppetköp
     
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Men om OP9Pro känns bättre överlag, varför inte behålla den då? Är det för att den är dyrare?
    Hur ligger OP9Pro i handen utan skal? Är den greppvänlig.
     
  19. Hytin

    Hytin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Back On The Folding Side :)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Back On The Folding Side :)
    ROM:
    Stock
    Tänkte ge Mi 11 någon dag till och bara använda den, den är halare , oneplusen ligger lite bättre , men det känns att skärmen är lite mindre på den även om det bara är 0,1" , kommer från note 20 ultra,
    finns vissa saker i mi telefonen som tilltallar mig väl med , gillar skapt super wallpaper, men håller man i båda så är op mer premium i känslan , m1 känns lite plastig trots att den inte är det , men det lutar åt att den åker tillbaka på fredag,
     
  20. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Vad säger du om btid? Vad jag ser så verkar det inte skilja något speciellt i btid mellan mi11 och 9 pro i praktiken?