Fråga: Apple TV "Du har krediterats 59 kr från Apple TV+"

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Dockland, 7 maj 2021.

Taggar:
  1. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Det här mailet har jag fått varje månad sedan november. Vad innebär detta?

    Något saldo har jag inte på mitt Apple-ID och har aldrig haft. Det dras 59:- varje månad för tjänsten och den skulle vara gratis första året från det jag köpte min device (vilken det nu var, minns inte)

    Som sagt, det dras 59:- men kreditering har jag inte sett röken av på mitt Apple-ID. Har Apple dåligt med stålar bara kanske och håller på att kursa?

    Den där 50-lappen kan jag både ha och mista, det gör detsamma men luras Apple bara eller gör jag något tokigt själv?

    Screenshot 2021-05-07 at 08.14.03.png
     
  2. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    1 191

    MINA ENHETER

    Sätts inte pengarna tillbaka på det konto som pengarna dras ifrån? Har för mig jag läst att Apple förlängt gratis perioden för Apple+ till sommaren. Kanske därför. De drar först och så får du tillbaka sedan.
     
  3. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    De verkar ha stora problem med just erbjudandet om gratisår för Apple TV+. Jag fick också erbjudandet i och med en ny iPhone i höstas. Aktiverade erbjudandet, kör jag det via telefonen så kan jag se serier etc, men loggar jag in via webben på datorn så fungerar det inte alls. Där står det att jag inte har något aktivt abonnemang och att jag måste starta ett. Har pratat med deras support flertalet gånger och blivit vidarekopplad i två led till "experter" utan att de kunnat lösa det.
     
    bernard gillar detta.
  4. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Enl. mailet så sätts krediteringen in på mitt Apple-ID, men det sker ju aldrig något där när jag kikar historiskt. Är och har alltid varit saldo 0.00:-
     
  5. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Oj, men "inte kunnat lösa" har de stängt ditt ärende utan åtgärd, eller väntar du på återkoppling?
     
  6. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Det är första gången jag varit i kontakt med apple-supporten så jag vet inte exakt hur gången är. Men efter att ha pratat med tre olika kundservicemedarbetare under ca 2h så bad de mig skicka in lite printscreens etc via en uppladdningslänk. Detta gjorde jag i februari men har ännu inte hört något.
     
  7. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Ser nu när jag Yahooar att det är vida känt problem.

    Are others receiving this Apple TV+ credi… - Apple Community
     
  8. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Vänta lite här nu...

    När jag går in på mitt Apple-ID på mobilen/iPad så ser jag att jag defacto har 59:- i saldo o_O
     
  9. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    1 191

    MINA ENHETER

    Då är det kanske de dem tar och sen sätter tillbaka hela tiden.