Poco F3 (SD870, 6.67" 120hz AMOLED) - allmänna tråden

Diskussion i 'Poco / Pocophone' startad av flipp, 22 mar 2021.

  1. mastaw84

    mastaw84 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2018
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Xiaomi 11T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T Pro
    Telefon 2:
    Apple SE 3:e GEN
    Absolut, jag köper det, Mi11 har bättre prestanda och kamera. Problemet är dock att jag måste binda upp mig i ett abonnemang. Dessutom blev köpet via kinesiska mi store nästan 1000kr billigare jämfört med om jag hade köpt den via svenska mi shoppen. Totalpriset hamnade på drygt 3,5k vilket jag tycker är ett otroligt rimligt pris.
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Varför måste du binda dig? Jag tecknade bara för att säga upp abonnemanget.

    Men jag håller med. Inte givet att Mi 11i är det bättre köpet även med erbjudandet inräknat. Ett frågetecken är ju också batteritiden. Verkar som SD888 är mindre strömsnål jämfört med SD870. Jag gillar inte batteritiden på Mi 11 men hoppas att den högupplösta skärmen är en bidragande faktor och att 11i därför ska ge åtminstone någon timme mer SOT per dag.
     
  3. r12500

    r12500 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2013
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart
    ROM:
    IOS 16
    Platta:
    Huawei mediapad m5 LTE 64gb
    ROM:
    Helt stock
    Dessutom så tenderar 888 att bli varmare än 870:n sett på Youtube flera videos där poco f3 har varit stabilare.
     
  4. Droid113

    Droid113 Guest

    Gjorde detsamma fast med Free Shipping från ett kinesiskt lager den 13 april. Sedan dess har MI Global Store meddelat ett par gånger att 6/128 är "out of stock". Jag förstår fan i mig inte varför de drog pengar från mitt bankkonto och sålt något som inte fanns, trots att vid beställningstillfället stod det att det fanns flera hundra i lagret. Jag orkar inte bråka med dem och kommer låta de 46 dagarna gå för att få mina pengar tillbaka via Aliexpress med "automatic refund".

    Jag vet inte om jag kommer handla från Kina igen, det var första gången jag gjorde en beställning utanför EU och förmodligen sista gången!

    När jag får mina pengar tillbaka, kommer jag beställa Poco X3 Pro inom EU. Den har FM radio som F3 saknar och man sparar en tusenlapp.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Varför beställer ni inte från franskt lager istället?
     
  6. Droid113

    Droid113 Guest

    Försökte många många gånger men det gick inte igenom.

    När jag valde Spain/France, fick jag följande meddelande: "Unable to ship to your selected address.".

    Men när jag valde China, gick beställningen igenom direkt.
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Konstigt. Beställde en Mi 11 Lite från Frankrike. Spanien har dock aldrig varit möjligt. Men just nu ser jag att franskt lager inte är möjligt att välja för F3. Det var det för några dagar sedan tror jag.
     
  8. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER


    Gjorde samma byte när jag beställde en F3 för ett tag sen blev det strul i kassan där priset blev höjt så jag backade ur.
    Beställde istället en Poco X3 Pro som är på väg, men har fortfarande för avsikt att köpa en F3 också.
     
  9. mastaw84

    mastaw84 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2018
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Xiaomi 11T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T Pro
    Telefon 2:
    Apple SE 3:e GEN
    Jag hoppas de skickar din lur snart. Förstår dock inte varför du valde free shipping. Risken är väldigt stor att du åker på tullavgift av svenska posten.

    Jag tänker precis som du; låter de 46 dagarna gå. Om de makulerar ordern så får jag hitta något annat alternativ.
     
    Last edited: 9 maj 2021
  10. Droid113

    Droid113 Guest

    Det visste jag inte. Det är första gången jag beställer utanför EU och kanske sista gången. Det har varit nerviga veckor som jag helst vill slippa i framtiden. Tänk om man får ett kinesiskt måndagsexemplar efter mer än 46 dagars väntan, då måste jag gå igenom samma process igen.

    DHL är inte gratis heller och det är inte säkert att du slipper tullavgiften.

    Helst vill jag att de makulerar min order nu. Jag ångrar att jag beställde den. För innan jag beställde, stod det ingenstans att F3 saknade FM radio, det stod bara "Unspecified" på GSMArena i början.

    Egentligen är F3 en perfekt och prisvärd midranger, men om de inte skickar den inom 46 dagar, kommer jag skaffa Poco X3 Pro istället.

    Detta är vad MI Global Store skrev till mig nyligen: "Can you help us extend processing time for 15 days? We would give you priority once the phone in stock.".

    Jag tänker inte svara så jag kan få mina pengar tillbaka efter 46 dagar med "automatic refund", annars riskerar jag hamna i en evig "Dispute" med Aliexpress, ett jävla tjafs som kan pågå i flera månader. Under tiden hinner F3 bli elektronisk skrot.

    Förresten, läste på lite olika håll på Internet att MIUI förblir buggig även efter uppdateringar, alltså folk hittar nya buggar hela tiden, den påminner om Windows alltså... Tror ni Xiaomi kommer fixa buggarna som Microsoft gör kontinuerligt? Jag har lite svårt att tro det, de har inte fixat det irriterande Notice problemet de senaste 3 åren, jag får fortfarande konstiga notiser sporadiskt...
     
    Last edited by a moderator: 10 maj 2021
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Snart släpps den oceanblå versionen av F3. Ser ut att ha en mer greppvänlig baksida. Dock synd att de förstör utseendet med en stor logga...



    Jag har en Galaxy Note 10 Plus och stör mig något oerhört på de fula animationerna som inte går att göra något åt. Ser t o m ännu värre ut om man ställer ner till 0.5x. Också en oväntat seg telefon för att vara ett svindyrt flaggskepp som förvisso har snart 2 på nacken. Svårt att se att OneUI skulle vara bättre än MIUI. Möjligen mindre buggigt men en mjukvara som inte är silkeslen på ett dyrt flaggskepp borde betraktas som någon form av bugg...En telefon som F3 har så otroligt mycket bättre flyt och snabbhet. Xiaomi är fortfarande underskattade måste jag säga.
     
  12. mastaw84

    mastaw84 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2018
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Xiaomi 11T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T Pro
    Telefon 2:
    Apple SE 3:e GEN
    Betalade min poco F3 från global mi store med Paypal. Någon som kan bekräfta att det funkar och att de inte makulerar ordern? När jag går in i deras systerbutik "Pocostore", står det att de ej accepterar paypal och ifall man betalar med Paypal så skickar de inte produkten så att aliexpress gör en automatic refund. På mi global store kan jag ej finna någonstans att de inte accepterar paypal.
     
  13. AndliN

    AndliN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2018
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Hallon, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Apple iPhone XR
    Platta:
    Apple iPad 9th Generation
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5
    Övrigt:
    Google Chromecast Ultra, Google Nest Audio, Google Nest Mini
    Om man ska beställa en Poco F3 (8 gb) idag, vilken återförsäljare är säkrast och billigast?
     
  14. Droid113

    Droid113 Guest

    Välj en ÅF inom EU. Jag skulle inte beställa från Kina eller ett kinesiskt lager även om det initialt förefaller vara billigare.
     
    AndliN gillar detta.
  15. ebola66

    ebola66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag beställde nyligen från Amazon Tyskland: https://www.amazon.de/gp/product/B08XYG8HHK/
    Det blir runt €420 med svensk moms och det är Amazon som levererar så säkrare kan det nog inte bli.
     
    AndliN gillar detta.
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  17. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    1 191

    MINA ENHETER

  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tänkte faktiskt samma tanke. Funderade på att avbryta ordern jag gjort på Tre. Men säg att man får 6-700 kr om man säljer Mi band och hörlurarna. Då betalar man "bara" 1000 kr mer för mer lagring och bättre kamera samt högre prestanda. Dock är jag osäker på batteritiden på Mi 11i. Borde vara bättre än Mi 11 men nog sämre än F3.
     
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har gjort lite reserach nu. Techtablets har testat F3 och Mi 11i. F3 hade bättre batteritid. Mi 11i lite bättre än Mi 11 men ingen dramatisk skillnad. Om batteritid är viktigt så är nog F3 det bättre köpet.
     
    Droid113 gillar detta.
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har inte sett en enda F3 till försäljning i forumet. Lite oväntat med tanke på hur många som beställde den tidigare.
     
    mullsjomannen gillar detta.