Tips på nästa smartklocka

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ftangstrom, 20 apr 2021.

  1. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 807
    Mottagna gillanden:
    4 875

    MINA ENHETER

    Garmin Venu 2
     
  2. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Såg dina frågor igår, men måste testa den lite mer innan jag kan svara på allt :)

    Inledningsvis tyckte jag klockan var ganska "seg"

    Den första synkroniseringen mot Spotify gick långsamt, ca 1h kanske - men då var det ganska många låtar som skulle laddas ned (tydligen 333st i min lista) och batteriet tömdes ganska rejält, men synken går iallafall via wifi.

    Då laddade jag klockan och passade även på att synka med Garmin Express i datorn och fick därmed även den senaste programvaran.

    Efter en omstart var klockan betydligt snabbare :)

    Kan vara läge att uppdatera så snart som möjligt efter att man skaffat klockan alltså.

    Jag har anslutit ett par true wireless hörlurar med bluetooth 5 - Huawei freebuds 3i och det låter fint :)

    Det har varit några få korta "glapp" i musiken när jag testade hemma, men det har jag upplevt med alla klockor jag testat (Samsung, Garmin, Apple mfl), speciellt när de är nya och programvaran inte riktigt är "färdig"

    Idag tänkte jag ge mig ut i solen för att se hur oled-skärmen ser ut och samtidigt testa att lyssna på musik på platser där det inte finns några väggar för bluetooth signalen att studsa mot.

    Det kan vara en utmaning, men fungerar förhoppningsvis bra med bluetooth 5 som har lång räckvidd.

    Jag är ganska säker på att klockan inte har mikrofon/högtalare för att ta samtal.

    En av anledningarna varför jag valde den lilla 40mm modellen är dessutom för att den ska vara bekväm att sova med, eftersom jag vill testa sömnmätning.

    Testade nu inatt och det gick bra :)
     
    bernard och Leo83 gillar detta.
  3. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Har varit ute och testat Garmin Venu 2 nu med GPS och musik samtidigt, det gick bra :)

    Jämfört med min andra Gamin klocka - 645 Music - som kan "hicka till" lite ungefär som att det är precis på gränsen att den klarar av att spela upp musik samtidigt som man har GPS igång så var det inga problem med Venu 2.

    På 645 Music måste jag ha klockan på höger arm eftersom bluetooth mottagaren på mina hörlurar sitter på höger sida.

    Har jag 645 Music på vänster arm så får jag avbrott i musiken med jämna mellanrum när jag springer utomhus - med Venu2 hade jag inga sådana problem när jag hade den på vänster arm.

    Däremot är displayen på 645 Music tydligare när man är utomhus - framförallt i solljus, och synnerligen i direkt solljus.

    Även om man har full ljusstyrka på oled-displayen kan det vara svårt att se vad det står på den i direkt solljus.

    På 645 Music blir displayen bara bättre ju mer solljus den får på sig, trots att den då inte använder någon bakgrundsbelysning.

    Däremot är oled displayen på Venu 2 mycket bättre inomhus.

    Här är förövrigt en video om Venu 2 från DesFit:


    View: https://youtu.be/biKP9hBeumE
     
    Ircfox, Leo83 och mange76 gillar detta.
  4. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Sista litet inlägg eftersom jag nu fått ett fint armband till min Venu2 :)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    iterva och bernard gillar detta.
  5. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Har du kvar din Venu 2? Sneglar lite på en själv så nyfiken på hur den fungerat för dig? Hurdan batteritid får du? :)
     
    Last edited: 4 feb 2022
    bernard gillar detta.