Leasing av elsparkcyckel - augment.eco

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av kajsthlm18, 15 jun 2020.

  1. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag undersökte appens kod lite och såg bara att den ansluter med blåtand till skotern. Men själva appen ansluter mot internet. Så all annan info som platsinfo etc kommer från din mobil via deras app.
     
  2. Torparn74

    Torparn74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Går inte att hålla in båda knapparna på nya Es LRD modellen för att komma in i meny för att tex kunna sätta den i FF läge som den tidigare modellen. Surt. Hoppas någon smartare löser detta. Jag har testat massa olika saker utan framgång.
     
  3. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Ja, jag undrar vad dom gör för oss som betalt för en 300W sen när det är dags att byta.
     
  4. Nybsai

    Nybsai Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    vem som helst kan hjälpa mig med rabattkod som fungerar
     
  5. Torparn74

    Torparn74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ni kommer få den nya spärrade modellen eller så får man bryta avtalet. Som jag fattar de.
     
  6. Dinodipp

    Dinodipp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2021
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    34
    Du behöver inte undra du får en som inte är 300w men som går typ i 30. Hände mig, dom lär fortfarande ha gott om dessa. Jag kommer nog inte ta en scooter till av augement om man är låst till 20 kmH.
     
  7. Kimsova

    Kimsova Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2021
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2
    Någon som har bild på den nya modellen och klisterlappar som sitter under styret? Infon om modellen.
     
  8. Torparn74

    Torparn74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Bild från nya ES 210 LRD
     

    Bifogade filer:

  9. Torparn74

    Torparn74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    la ut bild nu står att de är Max speed 25. Men den gör bara 20.
     
  10. Kimsova

    Kimsova Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2021
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2
    Va tråkigt min går 32 men är modellen före denna
     
  11. Torparn74

    Torparn74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja de suger ju lite. Trodde ju att denna gick att få FF läge på också som första modellen.
     
  12. Torparn74

    Torparn74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Men man får ju hoppas att någon kommer på en lösning här på forumet för som ja sa så finns det många här som är mkt smartare än vad jag är. Jag är ju bara mekaniker
     
  13. Dinodipp

    Dinodipp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2021
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    34
    det är för att vi har 20 i Sverige, det är 25 i Finland där dom sitter. Ganska säker att motorn är kapabel till ganska mycket mer.

    För mig känns det som en deal breaker för att ta en ny sparkcykel men det är åtminstone ett år kvar på min gamla och kanske har det löst sig till dess.
     
  14. Torparn74

    Torparn74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja är ju tyvärr för att dom lär följa svensk lag. Och lagen säger Max 20 km i Sverige.
     
  15. MrTornFalk

    MrTornFalk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har precis fått hem min ES 210 LRD , dom verkar ha ordnat med lappen på denna, där står det max 20 km/h.
    Annars hittils nöjd, provkört lite idag.
     
  16. Micookiee

    Micookiee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Efter ca 1,5 månads användning så måste jag nämna att den funkar otroligt bra, och kört den dagligen minst
    2 mil om dagen, legat på topp fart hela tiden, mitt batteri har räckt mig fram och tillbaka utan problem, känns som den går bättre på Inställning P4, FF, och tycker batteriet håller bättre på FF än 25, inte åkt på den på 4 dagar, för jag var med om en olycka, fick veja för någon som vägrade flytta på sig, så slutade med att jag fick åka i litet dike med blött grus, slutade med att jag flög i backen och landade på vänster sida, så bak bromsen nöp däcket verkade det som, kunde fortfarande åka men bak däcket rullade inte direkt framåt, förklarade situationen och i fredags eftermiddag las det in en beställning på en ersättnings scooter, i går eftermiddag åkte den ifrån det vackra Finland, mot Sverige, idag är den i Sverige och förhoppningsvis har jag den inom 1-2 arbetsdagar som det står, så får se hur skicket är på ersättnings scootern, om det är en helt ny, eller om det är en "skadad" Som dem reparerat och skickat ut, ska bli spännande, hittills extremt nöjd iallafall
     
  17. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    Kan man inte då lura appen på sin telefon att man befinner sig i Finland? Antingen med VPN, GPS-spoofing eller någon annan metod. Kanske i värsta fall regga ett finskt konto i tjänsten, om det går på något sätt (eller "låna" en inloggning i appen från en finsk vän som använder samma tjänst i Finland, om samma konto kan användas för flera scootrar).

    Antar att de med någon av dessa metoder väljer land och därmed maxhastighet, så borde ju gå att lura efter lite trixande att man är en finsk användare.
    Eller rent av höra av sig till kundtjänsten, säga att man tänker besöka Finland och ta med sin scooter dit tillfälligt, och be dem låsa upp spärren "tillfälligt". Eller kanske intyga att man endast tänker använda sin scooter på avspärrat område där hastighetsbegränsning inte gäller enligt svensk lag, och inte kommer använda den alls i allmän trafik.. (oklart om svenska regelverket gör undantag för fordon som inte används i allmän trafik, ibland finns såna undantag men vet inte om det gäller just detta område).
     
  18. Torparn74

    Torparn74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Får hoppas att du inte får en ny för då är den strypt till 20km/t går ej att ändra till FF läge.
     
    bernard gillar detta.
  19. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Det var ju tur att du eller något annat inte skadat sig så du behövt använda försäkring, för den hade inte gällt eftersom din spark är olaglig att köra med på allmän väg.
     
  20. Micookiee

    Micookiee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Ofasen, den jag fick såg rätt ny ut, fick samma modell som jag har abonnemanget på ES one 10, stod en lapp längst ner på den, max hastighet 25km men ändrade om till p4/FF så den kom upp i 32,den jag skickar tillbaks på p4/FF stod på 28 på den inställningen, känns som denna jag fick idag rullar bättre, dock inte provat längre sträcka, ska åka en sväng nu och se om om jag märker någon skillnad