Bästa true wireless-hörlurarna

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Juturna, 3 maj 2021.

  1. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Alltså, jag håller med dig om Jabra fast samtidigt tror jag att vi upplever ljudet olika.
    Jag testade Jabra 85T igår faktiskt, och kände att ljudet var riktigt icke-imponerande för priset. Men för mig så tror jag att såna där korta hörlurskuddar inte går in ordentligt i örat och ger en bra försegling, så tvärtom så tycker jag att basen lät... den var både svag OCH "bloated", och sen låter hela frekvensspannet bara... fel? ingen inlevelse i ljudet och lite halvskrälligt i upper mid-sektionen tycker jag. Men mest upplever jag att basen var dålig, absolut inget djup i den utan bara "boom"-y. Men baserat på recensioner jag läst så tror jag att jag måste ha en dålig passform i mina öron bara.

    Jag gillar riktigt fet bas när jag lyssnar på musik där det ska VARA fet bas, problemet är när hörlurar väljer att ha en basig ljudsignatur som drar in bas där den inte riktigt hör hemma. Liksom lyssnar jag på någon riktigt fet elektronisk låt så är en djup sub-bas riktigt najs, men vill kanske inte ha samma typ av bas-boost om jag lyssnar på jazz eller någon indierock-låt, det beror verkligen på.

    Jag fick lite halvkris igår när jag insåg att alla hörlurarna jag provade igår lät halvkassa (Sennheiser MTW2, Jabra 85T, Bang And Olufsen E8 Sport) förutom Bowers & Wilkins PI7 som kostar 4300 vilket jag tycker är rejält saftigt och kanske kostar mer än det smakar.
    Så det jag gjorde var att jag hittade ett par sketna Philips True Wireless för 199 kronor på extrapris, och... jag är imponerad över vad jag fick för 200 kronor. Halv-audiofilen i mig skriker lite, men är förvånad över att ljudbilden är större än vad det var på mina Sony WF-1000XM3, sen låter ju såklart själva ljudet i sig (mycket) sämre, men jag hör vissa detaljer och sångharmonier osv som jag inte ens tänkt på med Sony-lurarna. Så jag tänker att jag kanske ska vänta och se vad WF-1000XM4 erbjuder och hålla mig i skinnet vad det gäller lurar.

    Najs att höra att dom levererar! Definitivt prisvärda verkar dom vara iallafall, hur är samtalskvalitén med dom? För det är en stor grej som jag känner också, det är långt ifrån högsta prion men är trött på att familjemedlemmar ringer och sen vill lägga på för att dom inte orkar prata när jag hörs så dåligt, som jag gjorde med Sony-lurarna. ¨
    Funderar också på om jag kommer gilla dom, folk beskriver en neutral ljudsignatur, vilket för mig kan vara lite sisådär, avsaknad av bas tycker jag är tråkigt även om jag rent generellt sett är mindre imponerad av bas än vad jag var tidigare i livet. :) Men sen är jag nog jävligt känslig för diskant överlag så finns en fin gräns där jag stör mig mycket på en diskant som blir för vass.

    Nu skulle jag bara vilja testa Master & Dynamic MW08:orna också. Folk säger att dom är fantastiska, men MW07:orna jag hade var totalt underwhelming för priset. Samma sak där att ljudsignaturen inte riktigt passade mig.
     
    Last edited: 12 maj 2021
  2. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite:

    Är det någon som hunnit beställa Xiaomi flipbuds pro alt har för/nackdelar? Ser onekligen bra ut till pris.
    Tror vi det kommer global version eller är det import som gäller?
     
  3. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Tyvärr så är samtalskvailiten inte så imponerande, precis som så många andra true wireless. Men bryr man sig mest om ljudkvalite vid musikuppspelning så får man otroligt mycket ljud för pengarna :).
     
  4. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 209
    Mottagna gillanden:
    1 196

    MINA ENHETER

    Tror inte de är släppta ännu. Giztop skickar ut den 24/5.
     
  5. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Vill nog läsa ett ordentligt test först, börjar ju bli ganska trångt i det prissegmentet. Exempelvis får man ju Anker Soundcore Liberty Air 2 Pro för 1100 kr nu:
    https://www.amazon.fr/gp/product/B08G4K8CY8/?tag=oid06-21
    Ska nog vara de TWS med bäst brusreducering på micken, men har istället lite lågupplöst ljud på micken. Bra ANC men ganska dålig batteritid med det påslaget, men tror det gäller alla TWS?
     
  6. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    Sett några reviews på youtube men dom är inte så trovärdiga, undra om någon hade beställt då en riktig review hade varit fin.

    Får nog invänta större engelska tech tubers som kan ge ärliga svar :)
     
  7. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jo, nu när dom är lite nedsänkta i pris håller jag med, men i övrigt gör jag nog inte det. Tycker inte att ljudet i Sony-lurarna är speciellt bra faktiskt. Eller liksom, 6-7/10, så klart bra och över medel men är inte heller imponerad.