Ersättare till note 20 ultra

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av donuts, 18 maj 2021.

  1. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Inom två månader går kontraktet ut på min note 20 ultra med Samsung upgrade . Vilken mobil i dagsläget är en rimlig ersättare?
    Varit nöjd med note förutom med batteriet och till från små lagg.
    Storleksmässigt söker jag något snarlikt men inte större.
    Använder mobil främst för fotografering,surfa och se serier. Spelar knappt inte på mobil.jag är Främst innne på Samsung s21 ultra. Då de verkar har förbättrat batteriet jämfört med note .
    samtidigt har jag mer eller mindre haft en Samsung varje år.
    Mi11 ultra har jag kikat på men den känns lite för tung. Och tveksam till xiamoi menyer. Och uppdateringar
    Oneplus 9pro verkar ha de mesta förutom en bra kamera. Det känns som en nedgradering mot note kamera
    Sony 1 mark 3 känns inte riktigt lockande på grund avsmalt format.
    Finns de några alternativ? Eller är det isf enabrt iPhone 12 pro max. Men då är det Kanske värt invänta 13 pro max ?
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

  3. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Ara gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Flaggkseppen har blivit väldigt bulkiga i takt som kamerasensorerna vuxit. Tycker också att både S21 Ultra och Mi 11 ultra är lite väl biffiga. De vägger också bägge runt 230 gram.

    Något mer i stil med S21 plus vore kanske ett bättre val, som väger 200 gram, och som inte har en fullt så utbuktande kameraö, men som ändå producerar bra bilder.

    Annars finns ju tex Xiaomi Mi 11i också, som kanske kan vara av intresse.

    Beror så klart samtidigt på vad du vill ha ut av kameran. Jag menar, vill du ha en telezoom med större brännvidd så kräver det ju ett större objektiv/periskop och då blir telefonen också tung.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Om du vill ha liknande skärmstorlek som Note 20 Ultra blir det rätt svårt. Oneplus 9 Pro mäter t.ex bara 73mm på bredden. Blir en helt annan upplevelse jämfört med Noten med en så smal skärm. Går inte att jämföra. Som du redan är inne på tror jag iPhone 12 pro max är enda alternativet.
     
  6. Hazzze

    Hazzze Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2020
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    404
    Om inte jag har helt fel så är det samma kameror i S20+ som i S21+. Har en S20+ och valde av den anledningen att inte uppdatera
     
  7. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Kameran i OnePlus 9 Pro är kanon. Behöver du inte zoomen så rekommenderar jag den.
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Hann du jämföra kameran något mot Mi 11 Ultra?

    Testade OP9Pro lite snabbt på elgiganten. Synd att skärmen inte är bredare. Kändes för liten. Bredd på skärmen gör stor skillnad för hur "stor" skärmen upplevs överlag. Att bara dra ut den på längden är ju bra för greppet men det blir inte samma sak när man surfar t.ex. Note 20 Ultra är perfekt där. Synd på en annars fin telefon.
     
    Kristy gillar detta.
  9. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Ingen h2h jämförelse men kan säga att S21 Ultra, OP9 Pro och Mi 11 Ultra är rätt likvärdiga. Tror inte trådskaparen kommer ångra sig om han köper en OP9 Pro.
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Intressant att du inte fick ett bättre intryck av kameran på Ultran. Kanske mest märks vid pixel peeping.

    OP9Pro kan nog vara ett bra köp men TS verkar oroa sig för avsmalt format och som jag skrivit blir det stor skillnad mot Note 20 Ultra. Jag tyckte skillnden mot Mi 11 märktes trots att det skiljer bara en mm på skärmens bredd. Men det är ju inte i klass med Sony iaf. :)