Betydligt segare efter 3 dagar.

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Mathias1, 8 okt 2010.

  1. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har märkt att bara efter knappt 3 dagars uptime så blir telefonen BETYDLGIT segare.
    T.ex så tar det ett antal sekunder innan jag ens får upp WiFi-inställningarna när jag trycker upp den via Switchpro (jag har ställt in att öppna inställningarna) och det kan också ta en stund att bara starta en app. Efter en reboot så funkar den rappt och bra igen, men liksom efter knappt 3 dagar? wtflolbbq?

    Kör rootat med Modaco, för övrigt.
     
  2. Luzo

    Luzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har använt min Desire i flera månader utan avstängning, den är lika rapp varje gång jag låser upp den. Har du möjligtvis kanske installerat någon dåligt kodad app som sitter och stjäl resurser?
     
  3. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det tror jag inte...Har faktiskt följt folks rekommendationer på appar härifrån...det konstiga är att den har bara börjat helt plötsligt, inte efter att jag installerat en speciell app.
     
  4. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Nu vill jag ju inte kasta sten i glashus, men du kör ju inte original rom, utan
    en customrom. Kan det kanske vara så att MaDaCo r8 inte är lika bra som
    original rom:en att hantera minnet? Kanske... Själv har jag inte stängt av min
    desire med originalrom sedan vi fick senaste uppdateringen från htc och den är
    fortfarande lika snabb som innan. Antar att även Luzo kör original eftersom
    de flesta som rootar brukar skylta med det. :)

    Bara en tanke
     
  5. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Helt klart en spekulation.
    Dock har det, som sagt, funkat bra innan. Dessutom ska ju rootade telefoner/custom ROMar vara snabbare?
     
  6. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Finns alltid risk för buggar och performance problem med custom rommar, som i sin tur fixas väldigt mycket snabbare än te x om HTC skulle råka ut för samma sak ;)
     
  7. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Får väl vänta på R9, skulle vara lite uppdateringar med där...
     
  8. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    jag måste starta om min telefon någon gång om dagen.
    jag misstänker att det har med att några dåligt kodade appar tar upp en massa minne, så min webbläsare stänger ner sig ifall jag går in i något annat, sen kanske mailen stänger ner sig, startar jag inte om du utan förtsätter använda telefonen så kommer sense förr eller senare att starta om sig.
    en omstart går snabbt och sen är den riktigt snabb.

    liknande hände även när jag körde HTC standard 2.1 ROM när jag hade en massa appar, jag har en bit över 200 som det är nu.
    om man bara orkade kolla igenom informationen om apparnas minnes användning till exempel i något system informations program så hade det nog gått att fixa.
     
  9. Zippman

    Zippman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min är likadan, ibland. Kör med Modaco R8, funderar allvarligt på att byta till original, men så kan den fungera felfritt i 1 vecka.. Konstigt är det :)
     
  10. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Sjukt störande...
    Såg nu att fritt arbetsminne var nere på 26 mb (threshold 24mb)...Jag startade WiFi och kollade en sak på nätet (dock en sida med lite flash, men telefonen reagerade sjukt segt). Stängde ner programmet och WiFi väntade 3 sek så gick den upp till 38mb.

    Detta är fan inte bra, telefonfan har ju 1ghz(!!!)

    Edit: Två sekunder efter detta skulle jag kolla Usage Statistics och ska byta till "Application name"...då laggar det apa, jag kollar minnet och den kör 92% load och minnet går från 41mb till 28mb, wtfBBQlol?!
     
    Last edited: 11 okt 2010
  11. ηπρg

    ηπρg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min längsta uptime är ungefär 120h. Har inte märkt att det blir något segare efter det förutom i början innan update 1.
     
  12. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Modaco är en bra rom men det har varit lite strul med hans R9 och du har dessutom flashat in ytterligare en mod över den romen, skulle tro att din anledning ligger där.
     
  13. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja, jag har gjort en fullwipe och flashat in R9 igen och nu verkar det funka en del bättre :)