A40 Enterprise - användbar som barnlur?

Diskussion i 'Samsung Galaxy A-serien' startad av pirum, 30 apr 2021.

  1. pirum

    pirum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2013
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.
    Sonen har en Galaxy A40. Nu ska dottern ha en telefon, och de flesta nyare Samsung för rimligt pris är hiskeligt stora.

    Elgiganten säljer fortfarande A40, i Enterprise-utgåva. Är den här användbar för privatpersoner? Går det att köra Family Link? Flasha om till standard edition?

    Andra förslag på små Samsunglurar? (Säger inte att A40 är liten, men i jämförelse med en del andra så)

    Luren ska användas för att kunna ringa, obviously, enklare spel och filmtittande. Prestanda är alltså inte det viktigaste. Gissar att 32GB är minimum lagring, det blir så krångligt med 16GB och appinstallation.

    Tittade på A20e, trots att jag bedömde den som lite svag när sonen fick sin A40, men den faller ju på att den otroligt nog inte tycks ha 5GHz wifi.

    Just nu lutar det åt en A41, som bara är marginellt större än A40. Men ändå ganska stor.

    Jaja, jag inser att det finns bättre lurar från andra märken till lägre pris, men barnen kommer att gråta sönder öronen på mig om de får olika mobiler....
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 694
    Mottagna gillanden:
    44 675
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Enterprise är i princip ingen skillnad som jag förstår det annat än att det följer med lite mjukvara för device management/MDM, så det bör fungera ypperligt.

    Har du Benify? Samsung har en egen butik via Benify med inte sällan bättre priser, så det är alltid värt att dubbelkolla där: Benify.se / Benify Deals

    Är man ute efter en mindre telefon är Pixel 4a rätt optimal just nu, men den är ju dessvärre lite jobbigare att få tag i.
     
    Last edited: 30 apr 2021
    Kristy gillar detta.
  3. pirum

    pirum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2013
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.
    Hm, har inte Benify, men har funderat på det ibland. Fattade det som att det mest var flaggskeppsmobiler som hade rabatt där?

    Har funderat på Pixel 4a (till mig själv), men är så nöjd med min Galaxy S7 att jag inte kan motivera ett köp just nu.

    Har kollat igenom Samsungs sortiment, och det tycks som att de flesta mobiler är 5-6mm bredare än A40/41, vilket är värre än att de är längre. Kommer själv att få svårt med en bra enhandsmobil från Samsung framöver märker jag.

    Får nog bli en A40, känns lite si och så med en så gammal mobil, å andra sidan har den de funktioner barnen vill ha (och där är "samma som syskonet" en stark egenskap).
     
  4. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 141
    Mottagna gillanden:
    4 836
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  5. Cblucher

    Cblucher Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2016
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Brukar att hitta en som också är vattentät til barnen :)
     
    Kristy gillar detta.
  6. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    447
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Köpte själv en A41 till sonen och den funkar väl men är ingen höjdare. Var själv nöjd med S7 edge men den bara dog, och hade redan dålig batteritid. Har nu S10+ och frugan S20 FE 5G. Visst lite billigare materialval i S20 FE 5G, men tycker den känns skönare än S10+ i touchen på skärmen samt att den har platt skärm.

    Har dock inte jämfört kamera osv mellan S10+ och S20 FE 5G. Fast A41 har inte nån kamera värt namnet.
     
  7. pirum

    pirum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2013
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.
    Blev en A40, det får duga bra. Samma som brodern, så inget syskongnabb eller avundsjuka.
    Det som stör mig mest är allt krångel med Family Link och och åldersgränser, men det är ju inte Samsungs fel. Däremot är det väl samsungs fel att deras gamelaunhcer tydligen gjorde så alla spelen försvann från vanliga hemskärmlaunchern och hamnade i gamelauncher, tog lite tid för mig att i avancerade inställningar hitta detta.

    Det är främst kameran som är begränsad i A40, visst tycker jag min (nu gamla) S7 är lite rappare, men A40 duger gott till allt barnen gör nu. Om ett par år kanske det är annorlunda, men då tror jag mobilerna är färdiga för att byta ut ändå.
     
    PaO och Johnh3 gillar detta.
  8. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    447
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Tänkte lite likadant med sonens A41 att den får duga tills han blir lite äldre och då kommer den hur som helst vara slut, batteriet brukar hålla högst några år. Är inne på tredje skärmskyddet då två innan har spruckit pga fall i marken. Fast han håller på och spelar in mycket så har ett 256 GB minneskort. Lite synd att det inte finns fler telefoner som är lite mindre.
     
    PaO gillar detta.