Övervakningskamera tips

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av PcCrazyMods, 22 maj 2021.

  1. PcCrazyMods

    PcCrazyMods Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej!

    Är på jakt efter en alternativt två övervakningskameror.

    Jag har ett garage jag vill övervaka, i garaget finns det för närvarande inget internet. Tanken är att ha en kamera som övervakar inne i garaget sittandes i taket och riktat ut mot portarna. Kameran ska klara dag och natt.

    Den andra eventuella kameran, som är minst viktig i mitt fall och ej ett krav, skulle isåfall sitta utanför garaget i full kontakt med väder och vind.

    Max budget ca 4000 kr.

    Vad jag ser finns väl i princip två alternativ, två fristående kameror med inbyggt modem för simkort alternativt en 4g router till garaget och då istället inte vara låst till kameror med inbyggt sim utan istället kunnat använt vilken kamera som helst.

    Kravet är smidig app för att lätt kunna kolla live samt spela in, helst SD kort stöd för lagring eventuellt kamera med fri molnlagring om det finns.

    Så frågan är, har ni några tips på kameror till denna typ av användning samt eventuellt tips på router? Och som sagt, det absolut mest nödvändiga är kameran inne i garaget, den utanför kan jag vara utan!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Störst valfrihet får du utan tvekan om du kör ett fristående LTE-modem. Det behöver väl inte vara så påkostat för ändamålet, särskilt inte om kameran har fri sikt till routern. Exempel: https://www.amazon.se/-/en/dp/B00OV...c7b5dcb5c6984&language=en_GB&ref_=as_li_ss_tl


    Behöver kamerorna ha batteridrift?

    Den här har IR, minneskortläsare och WiFi samt är ämnad för utomhusbruk/IP-klassad: Deltaco SH-IPC04 (Övervakningskameror)

    Jag vet dock inte om du kan ansluta den till någon molntjänst. Aldrig använt en Deltaco-kamera, men den har stöd för Google Assistant/Home.

    Finns fler att välja på här om du har högre krav på tex bildkvalitet: Utomhus Wi-Fi Övervakningskameror - Jämför priser och omdömen hos Prisjakt
     
    Last edited: 23 maj 2021
  3. hagbarden

    hagbarden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2017
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    127
  4. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t