Övervakning inomhus av husdjur

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Lina-e, 30 maj 2021.

  1. Lina-e

    Lina-e Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone, Samsung

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone, Samsung
    Hej!

    Jag behöver hitta en övervakningskamera där jag via en app kommer kunna ha direktövervakning, men blir så virrig av utbudet :(

    Jag kommer lämna mina fåglar i en veckas tid och vill kunna kika på vad dem gör och hur dem mår via kamera. En vän kommer titta till dem för mat och vatten 1 gr om dagen men jag vill ändå ha bättre koll via kamera om något skulle hända.

    Jag blir inte riktigt klok på specsen för de kameror jag tittat på. Jag förstår inte alls om dem funkar att övervaka med dygnet runt via en app eller ej. Jag har kikat på tex denna från TP-Link TP-link Kasa Cam KC120 Trådlös övervakningskamera - Nätverkskameror
    eller denna från D-Link https://www.netonnet.se/art/smarta-hem/overvakningskamera/d-link-dcs-8000lhv2/1013486.9438/

    Jag vet för övrigt inte hur det fungerar med strömförsörjningen. Ska dem vara kopplade till en dator tex? Eller batteri? Blir såå tacksam om kära ni har något råd ni kan ge mig :)
     
    Kristy gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ett alternativ är annars att du skaffar en Nest Home Max och samtidigt får en trevlig högtalare/smartskärm på köpet.

    I princip alla nätverksanslutna kameror, inklusive de du länkar till, fungerar för ändamålet. Det följer i regel med en AC-adapter avsedd för kameran som förser den med ström. Allt du behöver göra är i regel att installera en app för att ansluta kameran till ditt WiFi-nätverk hemma. Du kan sedan använda appen för att ansluta till kameran när du vill.

    Av de två du länkar till är TP-link-varianten nog den bättre. Även Ring har en som kan vara hygglig i samma prisklass: Ring Stick Up Cam Battery (Övervakningskameror)
     
    Last edited: 30 maj 2021
    Lina-e och Kristy gillar detta.
  3. Rickard92

    Rickard92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    33
    Kristy och Lina-e gillar detta.
  4. Lina-e

    Lina-e Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone, Samsung

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone, Samsung
    Rickard92 gillar detta.
  5. Lina-e

    Lina-e Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone, Samsung

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone, Samsung
    Tack så mycket för tipsen och förklaringen! :o Jag vet inte om det är jag som missat det men de kameror jag kikat på (alla jag kunnat finna på tex netonet) beskriver ingenting om hur man kan smidigt övervaka via app. Väldigt märkligt eller så är det något som är underförstådd!
    Ja Nest är onekligen intressant! Ska kika närmare på det i framtiden. Just nu vill jag satsa på de simplare alternativen:o
     
    Kristy gillar detta.
  6. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    De flesta kameror (om inte alla?) sköts via en app som du installerar på mobilen. I appen kan du sedan koppla upp dig mot kameran och se bilderna var du än är. Många kameror har också möjlighet att spara inspelningar till ett minneskort så att man kan gå tillbaka i tiden och se vad som hänt.

    Den billiga TP-Link kameran från Kjell&Co är troligen ett utmärkt nybörjarval för att prova på övervakning med kamera. :)
     
    jogge, bernard och Kristy gillar detta.
  7. Barret

    Barret Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2015
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    90
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro