Telia lanserar ett helt unikt och exklusivt koncept

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av 6150, 2 jun 2021.

Taggar:
  1. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 374
    Mottagna gillanden:
    2 815
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Telia lanserar helt nytt och unikt underhållningskoncept

    "Den 1 juni lanserade Telia ett helt unikt och exklusivt koncept som tar med hela familjen på en underhållningsresa med Netflix, C More, och 5G+ med oändlig surf. Det nya helhetserbjudandet innebär att alla kan ta del av de senaste filmerna, serierna och underhållningen – mer av allt oavsett var man befinner sig sommar."

    Vad tror vi, kommer fler operatörer baka in underhållning i sina abonnemang ?
     
    Ko900 gillar detta.
  2. Ko900

    Ko900 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2020
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    163
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Jag bytte precis från Telia 589 kr i månaden till Fello 145 så jag är kanske inte riktigt representativ, men visst - det är säkert många som kommer hoppa på en sådan combo av nät och underhållning, allra helst om de kan köpa en mobil sponsrat dessutom.

    Om man drar av 89 kronor för netflix och även ändå hade tänkt skaffa C more så blir det ju ett väldigt billigt abonnemang för att vara Telia!

    Förmodar att de övriga kommer med liknade erbjudanden om detta flyger.
     
    6150 och Kristy gillar detta.
  3. skythread

    skythread Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    527
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Beror på vilka typer av Netflix och Cmore de erbjuder. 4K netflix kostar 159 kr. Cmore kan jag inte tyvärr. Men kan därför vara ganska prisvärd första året med 499. För de som redan har båda tjänsterna.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 690
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är väl väldigt vanligt i bla USA att operatörerna skickar med en uppsjö olika tjänster i samarbete med olika företag, så det blir nog vanligare när det är svårare att differentiera på hastighet/datakvoter. Obegränsat är ju obegränsat och prisskillnaden är inte direkt avgrundsdjup längre/har harmoniserats, så då behövs något nytt antar jag.

    Problemet med Telias tjänst tror jag är, som @Cupcakes@Cupcakes nämnde, att man inte verkar kunna uppgradera till tex Netflix 4K utan att övergå till att betala fullpris, eller från CMore bas till något annat för den delen.

    Det är ännu en sak som inte framgår så tydligt någonstans så vitt jag kan se i alla fall. Någon som vet vad som gäller på den punkten?
     
    skythread och Kristy gillar detta.
  5. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Tele2 erbjuder redan sina kunder Comhem Play+ i ett år så helt unikt är det inte. Troligtvis är det någonting som kommer mer och mer allteftersom kunderna upptäcker att de kan få tillgång till samma nät och god service betydligt billigare genom MVNO, och då måste premiumoperatörerna hitta någonting annat att konkurrera med för att inte tvingas sänka priserna.
    Jag är dock inte speciellt glad över det eftersom det snedvrider konkurrensen hos streamingtjänsterna så att de som får samarbetsavtal med operatörerna gynnas rejält och det blir svårare för nya/mindre tjänster att slå sig in på marknaden.
     
    night77 och bernard gillar detta.
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Priset hos Telia är ju svårt att jämföra nu. Priset är ju 659kr/månad, vilket då inkluderar Netflix Standard (109kr/månad) och C More Bas (109kr/månad). Det ger ett pris på 441kr/månad för enbart abonnemanget.

    Priset blir bra, förutsatt att en ser ett värde i både C More Bas och Netflix Standard. Det går ju även att uppgradera det Netflix som följer med i paketet och således "förlorar" en inte rabatten som finns med abonnemanget.

    Men detta är nog början på fler paketerbjudanden där operatörerna bakar in fler tjänster istället för att sänka priset. Det ökar ju även betalningsviljan hos kunderna - om priset är mer motiverbart.

    Något som är tråkigt är att de tar extra betalt för ”5G+”, utan att berätta vad det faktiskt är. Som det är idag, är det inget som egentligen är värt den extra kostnaden sett till det otroligt begränsade täckningsområdet.. Förhoppningsvis snabbar de på utbyggnaden nu!
     
    Last edited: 2 jun 2021
    skythread, Kristy och bernard gillar detta.
  7. NotRyan

    NotRyan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2017
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    297
    Netflix standard ingår, man skall kunna välja Netflix premium när man beställer till 50 kr extra per månad, eller växla på Mitt Telia.

    Vad är skillnaden mellan standard och premium?
    Standard - 2 strömmar, HD. Premium - 4 strömmar, Ultra HD (4K).
     
    Last edited: 2 jun 2021
    Kimball, 6150, skythread och 2 andra gillar detta.
  8. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Tex som för mej så blir ju värdet av c-more bas inte så bra, efter som jag har det redan i mitt tv-abbonemang och det är den större varianten av c-more, och är bundet till jul, har ju inte lust att betala dubbelt. Men annars tycker jag att det är ett ok erbjudande.
     
  9. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 323
    Mottagna gillanden:
    798
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    Om man har en släkting och bankkonto utomlands så kan man få billig 4K Netflix+4 användare.