Motorola Moto G30 olika varianter

Diskussion i 'Moto G 5G / (8:e generationen)' startad av Mats Palmberg, 7 jun 2021.

  1. Mats Palmberg

    Mats Palmberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2019
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    De flesta säljer den med 4GB Ram
    En nätaffär har den med 6GB.
    När jag kollar lite noggrannare på deras hemsida så anges olika skärmar oxå!
    Kollar jag på modellnumren så verkar 4GB vara för svenska marknaden och 6GB för den polska!!??
    1. Är det sämre skärm på den Polska som har mer RAM-minne? Eller är det affären som har rört ihop det?
    2. Tror ni att det är en dålig ide att köpa den Polska?

    G30.PNG
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det har ingen betydelse vilken av telefonerna du köper i det fallet. Så länge de är för EU är de i regel identiska.

    Är inte Moto G 5G Plus betydligt mer telefon för pengarna? Finns på Webhallen nu för 1990 kr.
     
    Mats Palmberg och andol gillar detta.
  3. Mats Palmberg

    Mats Palmberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2019
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Funderade på den men snöade in på att det är mer RAM-minne på den Polska. Jag är rätt nöjd med den Motorolan jag har nu med 4GB RAM, men tyvärr har jag skadat USB-anslutningen till den med saltvatten så jag är orolig att den snart inte går att ladda, därför kollar jag efter en ersättare.
    Jag är rätt dåligt insatt när det gäller prestanda för mobiltelefoner, men förutom 5G så fick jag för mig att G30 har bättre prestanda än Moto G. (Det var väl RAM-minnet ;) )
     
  4. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Jag inhandlade en G30 med 4GB RAM för ett par månader sen från NetOnNet. Har kört en Moto G6 Play några år, som jag varit helnöjd med. 5G var iofs ingen stor faktor för mig, dock var Android 11 det som avgjorde köpet.

    G30 är en rätt så trevlig lur med prestanda så det räcker (för mig). Bra mycket bättre skärm än G6:an. Det enda jag inte är sådär överförtjust i är tredjeknappen för Google Assistant. Renodlat gimmick tycker jag, men alla Motorola i nya G-serien har den förba..ade knappen.
    Den får bra betyg i recensionerna. https://www.netonnet.se/art/telefon...ola-moto-g30-4128-gb-dark-pearl/1016350.9042/

    Btw, jag handlar bara från helsvenska leverantörer så långt det går. Mindre strul! (Min uppfattning).
     
    iterva gillar detta.
  5. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jahopp, blev en Moto G30 för mig med hoppas den anländer till företaget på fredag eller början av nästa vecka. Ska bli intressant att se vad en telefon för 1590kr kan leverera.