Adobe AIR

Diskussion i 'Hero' startad av Lucke, 8 okt 2010.

  1. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon som hittar det på market? Kör elelinux 2.2 förtillfället men kan inte hitta det :S
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

  3. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    aha haha det förklarar varför ;)
     
  4. thezood

    thezood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fast egentligen är det inte så. Det är Adobe och Google som har för dålig programmerarbestyckning. Det är bara att kolla vad man gjorde med 66 Mhz 486-PC för 15 år sedan - och vad Heron EGENTLIGEN kan. Om man kan se på film och spela 3d-spel, varför skulle det inte funka med frimärksstora vektoranimationer i 2d?

    Jag kör själv Linux med medioker hårdvara. Det funkar utmärkt att spela spel och se på HD-film men ska jag kolla på exempelvis SVTPlay får jag verkligen jobba för att hålla FPS:en uppe och jag kan glömma 720p.

    Adobe borde hålla sig till det de är bra på: ... *funderar* ...Photoshop för 10 år sen? :D
     
  5. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Innebär detta att hero aldrig kommer kunna köra Adobe AIR apps? Eller kommer det ändå gå att tanka Adobe AIR applikaitonen från internet och installera den på sin hero, precis som det fungerar med andra apps som "inte ska fungera på hero"? Detta om man har en 2.2ROM installerad.

    Måste verkligen veta då jag är en flash dev, men att utveckla apps utan att kunna testa dom i en telefon blir ju lite svårt :/
     
  6. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nån kan väll leta på en lös version av Adobe AIR och en app till denna och testa, skulle gärna själv gjort det men har bytt tbx till en 2.1 rom :)
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jag tvivlar på att Adobe lägger ner utvecklarresurser dvs pengar för äldre
    hårdvara, men vem vet....?

    Blogglänken är ju sedan från Adobe själv !

    Jag postade en tråd om Firefox-Fennec där det nu finns en version för armv6 men den utvecklingen drivs då troligen av frivillga öppenkällkodsutveckalare plus då troligen av någon anställd utvecklare hos Mozilla som ser det som angeläget med en version för klenare hårdvara.
     
  8. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mycket möjligt att adobe inte vill lägga ned tid på att utveckla till klenare hårdvara, men många apps som "inte stödjer" Hero fungerar ändå om man installerar dom direkt med apk-filen. Det blir dock ofta med låg FPS och laggspikes, så chansen finns att den fungerar på hero även om den inte är gjord för det(?)
     
  9. tevey

    tevey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag var med och testade air betan för android och har apk filen, när man installerar den så mitt i installationen startar telefonen om sig och sen när den startar är air inte installerat så, det verkar inte som att air kommer att fungera på hero.

    //Besviken flash dev.