Fråga: Skärmskydd ja eller nej?

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av lejonel, 8 jun 2021.

  1. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Mitt skärmskydd som satt på från början har börjat släppa så dags att ta bort det. Funderar på att köra helt naket men är samtidigt nojig över att få massa repor.

    Hur gör ni? Någon som kört utan skärmskydd ett tag och kan säga hur deras skärm ser ut?
     
  2. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    "jobbets telefon", så jag kommer köra utan när jag anser att plastskyddet gjort sitt.
    På min Note9 blev där repor efter ett par år.. Det är svårt att undgå, i alla fall för mig!
     
  3. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Känner lite samma.. eller ja det är min mobil men kör med Samsung Upgrade+ så får ju byta upp mig runt april nästa år igen så kanske skärmen överlever så länge iaf :D
     
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Ingår det inte nån försäkring på Upgrade.. Med nån självrisk då men jag hade kollat upp den bara för att veta ev hur mycket det kommer kosta och sen bara kört på utan. Och skulle det vara så att dom anser att den är för repig/trasig när du retunerar den (eller om några månader om du råkar skada den) så är det väl bara självrisken du åker på :D

    Inte kört skärmskydd på flera år på mina enheter. Visserligen inte en S21 men ändå.. Så mycket bättre känsla utan oavsett enhet:)
     
    night77 gillar detta.
  5. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Du kommer att få repor. Efter 2 år ser skärmen ut som att du gått loss med ett fint sandpapper på den när du håller den i en viss vinkel. Men skit i det, för omkring den tidpunkten börjar du titta efter en ny ändå.
     
    snej81 gillar detta.
  6. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    Last edited: 12 jun 2021
    Kristy och night77 gillar detta.
  7. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen. Kör nog naket då självrisken med Samsung Upgrade+ bara är en femhundring.

    Kört naket nu och jädrar vilken skillnad det är. Nästan så att man halkar runt på skärmen med fingrarna :D
     
    night77 och iterva gillar detta.
  8. PirateYarr

    PirateYarr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2020
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    40
    Jag brukar ofta vara positiv till diverse skydd till prylar osv. men just skärmskydd har jag alltid haft svårt för. Anser att de ändå påverkar känslan negativt, oavsett vad de påstår i marknadsföringen. Brukar inte få repor heller eftersom jag aldrig har något annat än mobilen i fickan. Nycklar och eventuellt annat skrafs åker ner i annan ficka. Man har ju ändå 4 st på jeansen! :-P