Fråga: Hur upplever ni scannern för fingeravtryck? Galaxy S21 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av jadand, 22 feb 2021.

  1. torsktunga

    torsktunga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2 200
    Telefon:
    Nothing Phone 1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nothing Phone 1
    Jag har en s21 och tycker det är den bästa fingeravtrycksläsaren jag provat, speciellt med tanke på att den är säkrare också. Behöver bara dutta kort med fingret. Blir dock sämre resultat om jag trycker ner fingret för hårt eller länge. Bara nudda kort så fungerar det perfekt varje gång för mig.
     
  2. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Det där ska jag definitivt prova. Något jag gjort är att andas varm luft på fingret och sen kört, då funkar det.
     
    Hatsune Miku och bernard gillar detta.
  3. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Jag tycker den blir bättre och bättre. Funkar 95% av försöken även med torra fingrar nu.. Överlägset bästa läsaren på en mobil hittills.

    På höger tumme som jag lagt in fyra gånger ska tilläggas. Pekfingret som är inlagt en gång är något sämre, men ändå mycket bra i jämförelse med alla andra jag testat.
     
    Hatsune Miku gillar detta.
  4. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Tycker den är urkass
     
    night77 och Egil gillar detta.
  5. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 452
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Tyvärr upplever jag den lite sämre än på S20 Ultra, men Samsung hinner nog fixa till den. För om jag inte minns helt fel så var den inte helt okej på S20 Ultra heller förens efter några uppdateringar.
     
    night77 gillar detta.
  6. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Har ni provat att lägga in samma finger flera gånger? Märkligt att det är så olika, fungerar nästintill 100% för mig med höger tumme som är reggad fyra gånger.
     
  7. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 452
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Jodå, det tricket kör man med. Endast BankID fixar att läsa av 100% av gångerna..
     
  8. dtk

    dtk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3
    Ja hade stora förhoppningar på fingeravtrycksläsaren när jag köpte telefonen men den fungerade väldigt sällan bra. Fungerade till och med bättre på min gamla S6.
    Tänkte att de beror på att jag har för torra händer. Fuktade jag tummen gick de ofta lite bättre.
    Jag la in samma finger som flera fingrar, "trimmade" läsaren osv men utan någon skillnad.
    Men så brann min skärm (blev plötsligt helt svart) efter 4 månader och telefonen skickades på lagning.
    Nu när jag fått tillbaka telefonen fungerar avläsaren väldigt bra!
    Jag har inte ens på extra känsligt.
    Använder telefonens original skärmskydd.
    Nu tycker jag att den är vad jag från början hade hoppats på och är jättenöjd.

    Har även kombinerat upplåsning med ansiktsigenkänning (utifall att) för att slippa bli irriterad om det inte fungerar och den är ju lite snabbare, men när jag använder Bank-id osv fungerar det med tummen varje typ gång.

    När jag skickade in telefonen på lagning angavs inget om fingeravtrycksläsaren då jag trodde att den skulle vara så dålig som den var utan jag önskade bara en ny skärm, men jag blev glatt överraskad vad den nya skärmen gav för förbättring för detta.

    Även sambon tycker avläsaren fungerar väldigt bra på hennes vanliga S21.
     
  9. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Skumt. Antingen så har de uppgraderat den i smyg eller så har många av oss måndagsex som är skit? Ingendera känns som en så positiv sak direkt. Jag har nästan gett upp att använda den. Den är helt enkelt värdelös såvida det inte var timmar sedan du tvättade händerna.
     
  10. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    När jag hade skärmskyddet på så hade jag stora problem med att låsa upp med fingeravtrycks läsaren, tog bort skyddet och det var som natt och dag. Nu funkar det 9-10 gånger
     
  11. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Har nog hellre skydd än bättre läsare. Många dessutom som tagit bort det utan någon skillnad.
     
  12. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Absolut, jag drar alltid bort skyddet, för att jag inte gillar det,men kan oxå forstå om andra vill ha det.Smaken är som baken delad;);)
     
  13. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Jag gillar tanken på att dra bort det när det är fullt av micro repor efter 2 år istället för att då ha dem i skärmen
     
  14. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Efter två år börjar man ju ändå titta efter en ny lur, var det inte så?? :P

    Jag har aldrig haft skärmskydd på en enda mobil, lite microrepor blir det efter ett tag men så länge de inte känns eller syns nåt nämnbart så har det aldrig stört mig. Tycker för övrigt också att läsaren fungerar riktigt bra nu för tiden, 9/10 gånger.
     
  15. dtk

    dtk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3
    Ja gillar inte tjocka skärmskydd men har haft Copter (eller va de heter) på senaste telefonerna.
    Visst är det trevligt att skärmen hålls fin under skyddet men man tappar ju en del känsla helt klart. Och varför ska skärmen va fin när man ska byta telefon och den gamla är förbrukad?
    De är ju en sak om man tänkt sälja sin telefon efter en tid men har man de så länge så den inte hänger med längre så spelar de ju ingen roll om den fått några repor.
    Jag är rädd om mina telefoner och använder även plånboksfodral. Praktiskt samtidigt som de skyddar bra.
    De som repar är damm men de är ju ganska ytligt.
    Surt bara att kreditkorten repar också så skärmen blir randig. Tycker dom kunde gjort någon bra lösning på de.
    Samsung har ju ett skal för kreditkort som är nedsänkt och de är ju bättre, men då är de bara för 1 kort istället och man har ju minst 2 kort med sig (körkort och kreditkort).
    Men ja håller med dig. Njut av telefonen så länge man har den, men man kan ju samtidigt va lite rädd om den :)

    Fingeravtrycksläsaren har fortsatt fungera bra sen ja bytte skärm, trots att ja har torra arbetarhänder :)
    Säger nog också 9/10 på den nu, från typ 3/10 tidigare.
     
    snej81 gillar detta.
  16. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Det gör man och då är det perfekt att dra bort skyddsplasten och presentera en PERFEKT skärm till en köpare :P
     
  17. dtk

    dtk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3
    De är lite som dom som renoverar sitt hus/lägenhet när man ska flytts den så den ska vara fin till nya ägarna, men man har själv bott i den risig i flera år innan :) (och så höjer de värdet så klart)
    Men visst, ska man sälja luren efter ett par år är de ju bra att den är fin.
     
  18. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Lustigt är det :P men det brukar funka riktigt bra när man plockar bort platsen och det vid det laget slitna skalet och köparen tittar på en perfekt telefon. Då åker stålarna fram ;) Spar alltid lådan är ett tips också.
     
  19. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Min läsare fungerar utmärkt sen dag 1 med skyddsfilmen på.. ofta har jag låst upp den redan i rörelsen när jag tar upp den ur fickan
     
  20. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Haha, riktigt så långsiktigt tänker inte jag.. :P Mina två senaste lurar ligger fortfarande hemma i byrålådan och väntar på att bli uppstartade igen en vacker dag :teeth:
     
    bernard gillar detta.