Ninebot Max G30 / G30 II med 10"-hjul och 6 mil räckvidd!

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Swedroid, 19 maj 2019.

  1. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Vill du mjukvarulåsa den så måste du öppna appen som connectar med bluetooth och låsa där. Sen samma när du vill låsa upp den.

    Tar alltid med min in när jag handlar i matbutik eller större butiker. Men ibland när man ska plocka upp take away på en restaurang så låser jag den bara genom appen och håller koll på den genom fönstret ändå.
     
    bernard gillar detta.
  2. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Eftersom det va så bra pris för en ny G30 så börjar jag undra vad som är hållhaken men är det endast att man får vänta i 1-2 månader så kan ja definitivt leva med det för detta pris
    Allt verkar legitimt men har ännu inte hittat nån som fått hem sin från Sumtop2019eur
     
  3. Ironfist

    Ironfist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2019
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    135

    Via DHGate köpte jag från qonescooter. En veckas leverans.
     
    grentza och bernard gillar detta.
  4. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Har du nån direktlänk? Hittar inte den säljaren på DHGate
     
  5. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
  6. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Okej, kanske därför ja inte hittar då de är slut för tillfället. Ja betalningen på DHGate är en djungeln, jag va tvungen att skicka bild på att mina 2 kort verkligen va mina till helpdesk medan sambons kort gick igenom utan krångel. 4600:- är draget å väntar på att fraktas, enligt appen ska den skickas senas 5:e juli. Seeegt å vänta
     
    bernard gillar detta.
  7. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Blev dina pengar reserverade direkt vid beställning och sen fick du meddelande med uppmaning att verifiera ditt kort eller hur gick det till? För mig så fick jag bara ett felmeddelande och att jag ska använda ett annat kort. Testade i appen och på webben. Testade även med ett annat kort. Inga pengar blev reserverade och heller ingen uppmaning om att jag skulle mejla bilder på kortet.

    Ordern finns på mitt konto och det står att den väntar på betalning.
    Frågade min bank om det var någon spärr hos dem men de sa att det är hos säljare. Jag valde då att chatta med DHgate (deras bot) och först då fick jag uppmaning om att verifiera mitt kort. Så mejlade dem bild på betalkortet för 1,5 dygn sedan och sen har inget hänt. Stod dock att det kan ta 5 dygn för deras säkerhetsavdelning att godkänna. Jag är dock orolig att kortet inte blivit registrerat så de kan inte dra pengarna när de väl kollat på mina bilder (har ju täckt över vissa siffror enl. instruktion) och sen att det inte finns någon elspark kvar i lager.
    Jävla soppa. Ta mina pengar och skicka sparken!
     
    bernard gillar detta.
  8. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Ja det är väldigt märklig process, mitt å sambons kort där vi delar konto blev ej godkänd samt mitt Amex men sambons andra kort till hennes "privata konto" funka, så där drogs 4600:-. Fick mess att betalningen va okej å nu väntar det att skeppas
     
    bernard gillar detta.
  9. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Jag betalade med mitt kort precis som vilken online-butik som helst, inga konstigheter. Undrar varför så olika?
    För övrigt kom en Container Ninebotar till Polen i går skriver Sumtop2019eur på produktsidan Q&A. Hoppas man hinner få sina bokade ur den omgången.
     
    Jizzler och bernard gillar detta.
  10. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Det är bara att hoppas att man är en av de lyckliga som det räcker till
     
    Vispen74 gillar detta.
  11. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Ja det är verkligen märkligt. När jag frågade min bank Länsförsäkringar om problemet så svarade de:

    "Hej Robin
    Det stämmer, problemet ligger hos det säljande företaget. Säljande företag måste ansluta sig till säkra kortbetalningar enligt ett EU direktiv.
    Du behöver vända dig till säljarens kundtjänst."

    Finns andra i tråden som handlat problemfritt med LF bank.

    Själv har har jag inte hört något nytt från DHgate ang. min ofullständiga betalning
     
  12. Ironfist

    Ironfist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2019
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    135
    Jag handlade med mitt Amex och det kräver ju verification. Jag chattade med Amex-supporten och fick en Approval Code. Den fungerade fint på DHGate.
     
    bernard gillar detta.
  13. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Vad gjorde du med koden? Chat, mail med DH? Fick du en bekräftelse av dem att allt var uppfyllt? Såg du om pengarna var reserverade innan du skickade Amexkoden?
     
  14. Ironfist

    Ironfist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2019
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    135
    Nej, pengarna syntes inte som reserverade. I chatten med Amex fick jag säga efter jag verifierat vem jag är skriva vilken transaktion det handlade om och datum. Det var ganska enkelt att säga ”yesterday” och beloppet. Sen fick jag en Approval Code , fyllde i den hos DHGate under profilen där det står att man har olika val för payment verification (foto på kortet, räkningar eller auth code). Dagen efter så fick jag ett mail att verifikationen godkänts om jag minns rätt.
     
  15. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Ok, tack för infon. När jag klickar på payment verification under mitt konto hos DH så kommer jag bara till en sida som säger Sorry, the page does not exist. Och så blir jag utloggad. Nu ger jag upp det här och beställer från någon annan sida.
     
  16. martinfrånnorrland

    martinfrånnorrland Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2021
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    79
    har kört 11 mil nu!

    frågor:
    - hur ska man tänka i långa nerförsbackar? kan man bromsa länge utan problem?
    - vilken setting har ni för Regenerative Power Recovery?
    - om man pressar den upp för en väldigt brant backe, kan det skada scootern?
     
    Adam West gillar detta.
  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Trumbromsen håller nog för det mesta/slits inte ut i första taget, men det är ju bättre att ha den inställd på regenerativ broms i nedförsbackar så att den bromsar tillräckligt utan att du behöver använda trumbromsen så mycket.

    Jag kör den på låg då det finns så få backar här, än mindre några med någon större lutning. Välj läge baserat på hur backigt det är, men vill du vara på den säkra sidan kan du alltid köra medium. High tycker också de flesta leder till att den bromsar lite abrupt när man släpper gasen.

    Nej, inte så länge du inte ändrat firmware/ökat effekten. Den är konstruerad för att med god marginal hantera värmen som uppstår när den går för 100% även under längre perioder. Blir motståndet större än vad motorn klarar av att driva händer inget annat än att den stannar, så det blir ju svårt att övernanstränga den.

    Det skall dock sägas att det saknas en tempsensor för motorn så vitt jag känner till, vilket är lite tråkigt, men det är främst ett problem om man flashat om den och ökat effekten manuellt. Då kan motorn blir så pass varm att den slutligen tar skada.
     
    Last edited: 12 jun 2021
    martinfrånnorrland gillar detta.
  18. holyjoe

    holyjoe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    517
    Telefon:
    Huawai P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawai P30 Pro
    Var beställer man denna för lägst pris just nu?
    4600kr som vissa betalat är riktigt bra pris.
     
  19. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Verkligen! Känner mig lite ripped off när jag, @bernard@bernard & @Kingson@Kingson betalade 6000:-
    Sen kollar man dom svenska priserna :D så känns det bättre!
    Visserligen blir väl eventuellt en rma krångligare, but #yolo
     
    Kingson, holyjoe och bernard gillar detta.
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Haha, ja, men så är det ju alltid med all typ av teknik. Svårt att förutse när något sjunker, men sjunker gör det ju säkert förr eller senare :) 8K är den inte riktigt värd, men allt runt 6k eller under är mycket spark för pengarna.
     
    Kingson, holyjoe och Adam West gillar detta.