Fråga: Hur alltid tillåta appar med Family Link?

Diskussion i 'Applikationer' startad av newbiekenobi, 13 jun 2021.

Taggar:
  1. newbiekenobi

    newbiekenobi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har funderingar kring Family Link.

    Jag vill att barnets enhet ska vara UPPLÅST på dagtid, med tillgång till utvalda appar som miniräknare, kalender, kamera etc, men inte med tillgång till spel och dyl. Mellan 15.00 och 21.00 ska sen allt innehåll vara tillgängligt.

    MEN, det verkar som att med med Family Link kan man bara ha Läggdags för att låsa alla apar, och då försvinner ju access till Alltid Tillåtna Appar.

    Jag önskar följande;
    21.00-15.00, enheten upplåst med begränsad åtkomst till utvalda appar.
    15.00-21.00, enheten upplåst med tillgång till alla appar.

    Funktionen Daglig Gräns verkar bara dela ut en pott med tid man kan använda som man vill, oavsett klockslag.

    Under settings står det ju till och med When "phone" is locked: Allow 'Always Allowed' apps.

    Vad är detta Locked läge för något? När Läggdags kickar in syns ju inte ens några appar på telefonen, bara alternativen Föräldraåtkomst och Räddningstjänst.

    Jag vill kunna ge begränsad access till vissa appar ett visst klockslag, och full access till alla appar ett visst klockslag. Jag har inte behovet att låsa enheten totalt nattetid. Klarar Family Link detta?

    Jag tycker att Google beskriver funktionen i Family Link så som jag vill ha det, men jag får inte till det. Missar jag något?

    Om inte, finns det förslag på andra appar som klarar detta? Jag kan köpa appen i så fall.
     
    Last edited: 13 jun 2021
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jag gav upp Family link rätt fort då jag tyckte det tyvärr var rätt uselt när jag testade. Vet inte om den klarar det du efterfrågar idag men jag använder denna som funkar kanon. Har "riktiga" gmail-konton till barnen som jag tänker mig administrera tills de är gamla nog att fixa det själva. Kostar en slant om året men det tycker jag det är värt.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.screentime.rc