Tar bort bilder både från galleriet och Google photos

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av Grabbarnabus, 16 dec 2020.

Taggar:
  1. Grabbarnabus

    Grabbarnabus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag är inte så insatt i Samsungs one drive utan har fortsatt att låta bilder laddas på på Google photos problemet är nu att när jag tar bort från galleriet I telefonen tar den även bort bilder på Google photos vilket inte riktigt är meningen. Kan jag ändra det och hur samt bör jag skaffa annan tjänst som laddar upp bilder automatiskt
     
  2. Yurikane

    Yurikane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    Tror det är så att Google fotos ser både bilderna i Galleriet OCH dom som finns uppladdade i molnet.

    Logga in på Gmail på datorn och tryck på prickarna uppe till höger i Gmail. Välj google fotos jag tror att dina bilder är kvar?
     
  3. Yurikane

    Yurikane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    ..annars finns ju bilderna kvar i papperskorgen i Galleriet i 30 dagar tror jag det är? Google fotos har också papperskorg.
     
  4. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 120
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Gammal post, jag vet, men har du fått rätt på det?
    Har du ställt in allt rätt så skall du kunna ta en bild i galleri utan att den försvinner från photos, du måste dock vänta till photos hunnit synka den till molnet, lika dant tvärt om.
    Nja, både photos och galleri ser bilderna som ligger i rätt mappar, har respektive app hunnit synka till molnet kan man ta bort den i den ena och fortfarande se den i den andra.
    Apparna har alltså inte en egen mapp utan läser bilder från ett antal mappar på telefonen.
    Tar du en bild med kameran finns bilden endast i kamera mappen men syns i både photos och galleri.
     
    Kristy gillar detta.