Beställt en redmi note 10 pro, kommer jag ens bli nöjd?

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av färs, 19 jun 2021.

  1. färs

    färs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Har beställt en RN10P som bör landa i mitten av nästa vecka. Har tidigare haft en redmi note 7 som jag i stort vart nöjd med. Minns att jag hade lite problem med vissa saker. Wifi uppkopplingen var inte stabil t.Ex.

    Har iaf nu som sagt beställt en RN10P som på pappret verkar vara en reko lur med allt jag vill ha. Amoled, ir, stort batteri och en tillräckligt snabb cpu.

    Men när jag läser på div amerikanska forum verkar senare versioner av Miui vara rena pesten. Verkar vara buggigt där notifikationer inte fungerar som det ska, batteriet fullkomligt dräneras i standby etc etc.

    Börjar få lite kalla fötter och funderar på om jag skall sända den i retur när den kommer.

    Vad har ni att säga om miui? Någon som äger en redmi note 10 som kan ge lite input?

    Sitter just nu på en Huawei p30 pro sedan 1 1/2 år som fungerat exemplariskt. Dock har den på senare tid börjat bugga sig lite mkt.
     
  2. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 833
    Mottagna gillanden:
    1 918
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Jag har en Redmi Note 10 (ej pro) och den fungerar hur bra som helst.
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag tror nog inte du behöver vara orolig. Vissa klagar på batteridränering på Poco F3 också men jag har inte haft något standby-drain på den. En del buggar verkar bara uppdaga sig för vissa användare beroende på att de använder telefonen på ett visst sätt. Om du har köpt telefonen på t.ex. amazon.de har du ju också möjlighet att testa telefonen ett tag och sedan retunera den om du blir missnöjd med mjukvaran.
     
  4. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 912
    Mottagna gillanden:
    516
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    Tänkte gå från Huawei Mate 10 Pro så jag köpte en Redmi note 10 pro
    sålde den efter 3dagar
    ogillade verkligen MiUI

    notifieringar fungerade inte som dom skulle
    ibland visa den ibland inte

    inga LED notifieringar när man laddar eller får meddelande

    när man knappade in lösenord i numerisk tangetbord så var man tvungen att gå tillbaka till alfabetisk för att trycka på Enter/OK

    den är säkert prisvärd för dom som inte bryr sig om sånt
    men jag betalar hellre 5000:- och slipper reta mig på sånt
    så vi får se om det kommer lur som ersätter min Mate 10 Pro
     
  5. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    man får oftast mycket för pengarna, vet att många inte direkt är förtjusta i MIUI, det är nog en vanesak, små saker som buggigt wifi kan uppkomma har jag jag läst osv.. men jag har en billig redmi 9 har inte direkt mycket negativt att säga om den,, värdelös kamera haha.. men note 10 pro verkar ju rätt grym, 120hz amoled skärm är inte dumt. Man får testa sig fram helt enkelt.
     
  6. Handledsskott

    Handledsskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    Jag kände lite lika, den har det mesta man vill ha för det priset, men jag backade också och ångra mitt köp pga att många verkar ha mycket strul med rn10p, allt ifrån buggar till att luren inte slocknar när man pratar, dålig högtalare vid skype, whatsup mm, och en drös med andra problem, ffa att batteriet verkar dränera sig, går säkert lösa med uppdateringar, men jag har en svag känsla av att xiaomis lurar blir sämre, pga operativsystemet känns det som...

    Jag håller kvar i min rn8p som jag inte haft eller har några som helst problem med.