Oppo reno 4 pro 5g

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av ninjaa, 13 jun 2021.

  1. ninjaa

    ninjaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Aldrig testat Reno 4 Pro. Äger dock en Oppo Reno 10X som jag är väldigt nöjd med. Står sig oväntat bra trots att den är två år gammal. Mycket på grund av ColorOS 11 som jag tycker är ett snyggt UI med ett fantastiskt bra flyt. Lite samma känsla som OnePlus Oxygen OS. Kan väl tycka att 4.5K för Reno 4 Pro är väl dyrt för en telefon med SD765 å andra sidan har den ju riktigt påkostad kamerahårvara med både OIS och laserautofokus på huvudkameran och en rejält stor sensor för ultravidvinkeln. Du kan ju läsa lite recensioner och se om den håller måttet. Tror ingen på forumet har denna telefon men kan ha fel. Min Reno 10X har senaste Color OS 11 med säkerhetspatch från april. Den släpptes för bra precis två år sedan.
     
  3. ninjaa

    ninjaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tack för snabbt svar :).
    Ser man till vad den har kostat så måste den har varit bra överprisad (tror den 2-3k dyrare vid lansering). Ja jag sitter och tittar på en del reviews på youtube och de flesta har bara positivt att säga om den. Det jag är mest ute efter för tillfället är den snabba laddningen. Tänkte skaffa en passande billaddare, så räcker det att ladda när jag kör till/från jobb. Kameran verkar helt okej också
     
  4. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 758
    Mottagna gillanden:
    1 610
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

    Har kört en del Oppo telefoner och senast nu Oppo find x2 pro. Har fått regelbundna uppdateringar och jag tycker att deras ColorOs 11 är väldigt trevligt utan en massa buggar. Dom säljer också en rysligt billig Oppo reno 4 pro här. Refurb/Review/Revocation Devices - Google Drive

    Tänk bara på att det är den kinesiska versionen så det är engelska som gäller. Naturligtvis kan du ha google play på den. Gjorde precis ett spontanköp på denna sida av en Oppo reno 5 pro plus. En bra och seriös sida.
     
  5. ninjaa

    ninjaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER


    Finns det några nackdelar med en kinaversion?
     
  6. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 758
    Mottagna gillanden:
    1 610
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

    Jag tycker inte det egentligen. Färre språk då naturligtvis men man kan naturligtvis ha svenska tangentbord. Uppdateringar brukar enligt min erfarenhet komma fortare på kinesiska versioner. Ibland fungerar inte Google pay men senast jag hade en kinesisk modell (dock Huawei) så va det inget problem med Google pay. Vet inte om det är något jag glömt men @flipp@flipp har bra kunskaper kring detta.
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Var ett tag sedan jag hade en kinesisk Oppo och Realme. Som jag minns det fungerade allt bra. Dock var det tiden innan gpay slog igenom.