Ninebot Max G30 / G30 II med 10"-hjul och 6 mil räckvidd!

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Swedroid, 19 maj 2019.

  1. danne_00

    danne_00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2021
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    73
    bygellås runt ramen (den sneda delen mellan fotplatta och styret) och en stolpe funkar fint..
    eller ett bra slanglås som man kan sätta igenom hjulen och runt en stolpe/cylekställ
    båda funkar bra om man ska göra nått snabbt ärende..
     
    ganmo gillar detta.
  2. Cs95

    Cs95 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    31

    View: https://youtu.be/fMNwBMOCk98?t=35
    typ såhär
     
  3. Matezon

    Matezon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    15
    Någon update från senaste månaden ni som handlat, åkt på tull / moms?

    Eller väntar ni fortfarande på räkningen
     
  4. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Har postnord rätt så kommer min imorgon, så då lär väl ja märka om det tillkommer nått
     
    Jizzler gillar detta.
  5. Matezon

    Matezon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    15
    Oj ja, 1v leveranstid känns bra. Jag som inte köpte förra veckan för att jag inte ville vänta.. nu sitter man här 1v senare å fortfarande inte närmare att ha en i handen
     
  6. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Ja beställde den 28/5, skickades på dagen en månad senare dvs 28/6 nu ska den va framme enligt postnord 6/7. Senaste sökningen va den i Köpenhamn kl09:30 imorse så vi får se om den hinner upp till Norrköping under natten
     
    Jizzler gillar detta.
  7. Rickhey

    Rickhey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2021
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    60
    Spännande! Kommer du ihåg hur lång tid det tog innan du kunde tracka paketet? Min skickades i fredags och 17Track säger att numret inte hittas.
    Det har iofs bara gått två arbetsdagar sen dess.. så jag är nog lite otålig. Som det verkar nu så kommer Sharkset fjädringen och de andra tillbehör jag har beställt hinna levereras innan själva scootern. Hade hoppats på att den kom fram innan helgen, så jag kan börja modda den då. Men om jag har tur och det tar en vecka för mig också kanske det blir så :)

    På tal om tillbehör, vad har ni andra monterat?
     
  8. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    879
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    mer eller midnre som en cykel. äger inte en elscooter än, så var lite orolig för att det inte skulle kunna riktigt låsas fast. ganska enkelt att rulla iväg en elscooter om det inte sitter låst på plats.
     
  9. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Tror ja kunde se det från 29 el 30/6 så du borde kunna följa det from imorgon.

    Ni som kör med fjädring, är det väldigt omständigt att montera? Är ganska skit dåligt på att mecka med saker om ja ska va självkritisk :cool:.
     
    Rickhey gillar detta.
  10. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Den verkar inte hamna hos posten för förtullning ioch med de nya momsreglerna?
    Risken fanns tydligen att varor köpa innan 1 Juli fick smaka på reglerna, om dom anlände efter 1 Juli.
     
  11. Rickhey

    Rickhey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2021
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    60
    Gött, tack!

    Har sett en del videor på hur det monteras och det verkar inte vara så speciellt svårt. Bara lite skruvar som ska lossas, och sen sättas ihop igen. Dock med Sharkset behöver man dra in en ny bromskabel genom styrstången för den är lite längre ner. Och om man vill koppla in de flashiga LEDs som sitter på behöver man öppna undersidan och koppla in på batteriet.. men jag tror jag skiter i det :D
    Jag kan uppdatera hur det gick när jag fått alla grejer.
     
    grentza gillar detta.
  12. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Enligt postnords app så ska den levereras imorgon så får återkomma ang det
     
    bernard, Rickhey och zalsson gillar detta.
  13. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Då.håller vi tummarna :)
     
    bernard, Rickhey och grentza gillar detta.
  14. nalle

    nalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Nu passade inte den dämpning som jag beställde men gjorde alla momenten och det var rätt enkelt, jag hade en video med de olika stegen för säkerhets skull.

    MEN lägg på Loctite skruvlåsning på den skruven som låser framgaffeln dvs den som går rätt ner i framgaffeln (du kan ha det på alla skruvar för säkerhet). Jag gjorde inte det och efter ett par dagar så började styret inte var parallellt med framhjulet och det blev lösare och lösare så det blev att skruva isär och på med Locktite.
     
    bernard gillar detta.
  15. Thaman

    Thaman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2021
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6
    Är det någon som beställde förra veckan från Ali som fått sin skickad? Jag beställde på måndagen och den är fortfarande inte skickad. Säljaren skriver bara att den kommer hela tiden utan att ge något svar.
     
  16. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Typiskt att man är 5mil bort när man får pling i postnord appen om paket. Efter 14:00 kommer ja med rapporten om de säger nått vid utlämnande ang moms. Men borde fått meddelande ang moms vid detta läge innan ja fått att ja kan hämta ut det enligt en fd postanställd så enligt henne så verkar ja slippa momsen
     
    zalsson och Rickhey gillar detta.
  17. Thaman

    Thaman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2021
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6
    Vart köpte du din ifrån och när?:)
     
  18. grentza

    grentza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2021
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    31
    Dhgate.com beställde 28/5 å skickades 28/6 från Polen
     
  19. endraum

    endraum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2021
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    17
    Beställde precis en max från Airecho Store på Aliexpress, enligt annonsen ska den ha levererats inom 7 dagar men det verkar ju vara lite si och så med det om man ser i det här forumet.

    En snabb fråga till er som har köpt 30P versionen från Aliexpress, Geekbuying etc. Inledningsvis när region ska väljas, har ni då valt USA för att säkra upp att den ger maxhastighet på 30 km/h, dvs. påverkar regionvalet maxhastigheten? Vill ju ogärna att den låser sig till 25 km/h genom att jag väljer EU som region.

    Tack på förhand.
     
  20. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Köpte från Aliexpress, Airecho Store eller nåt hette säljaren om jag minns rätt. Fick G30P versionen, vilket är modellen avsedd för USA marknaden. Så region har ingen betydelse för hastigheten, jag @bernard@bernard och @Kingson@Kingson har alla sverige som region inställt. Och det fungerar som det ska, körde min senast igår i 30km/h och har väl under tiden fått i alla fall 3st firmwareuppdateringar.
     
    Kingson, Thaman, bernard och 1 annan gillar detta.