Efter P30Pro

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av spice, 8 jul 2021.

  1. spice

    spice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro
    ROM:
    Q/EMUI11
    Info:
    Nova launcher!
    Platta:
    iPad Air (1st gen)
    Så frågan är, vad skaffar jag efter P30Pro?

    Jag äger idag P30Pro och är nöjd med det. Förhoppningsvis lever det något år till men, utifall det börjar bete sig, vill jag redan nu gardera mig lite,känna lite på marknadens puls över vilka val jag har för kommande lur, om det nu finns sådan.

    För mig är tre saker A och O:
    1.Batteritid
    2.Kamera
    3.Livslängd

    Lite tankar och diskussion:

    Eftersom P40an blev skit (läs, utan Google play) går det per automatik bort.
    I och med jag är inbiten fan av Android, så väljer jag aktiv (än så länge) bort Apple (iaf på mobilfronten).
    Efter att ha fått erfara P30an en stund, är jag inte längre främmande för asiatiska aktörer men jag är för lite insatt i deras Android-tillgänglighet.

    Tidigare har jag varit trogen till Sony som på senare år varit en besvikelse.
    Jag har ännu min Xperia XZ premium kvar som backuplur men skärmen är bränt, vilket var en av de barnsjukdomarna som än idag Sony lider av.Den funkar annars ganska bra trots sin ålder.
    Shitsung, ja, lång historia kort; jag håller mig borta från det. Bortkastade pengar och jag vill aldrig någonsin titta åt deras håll igen.

    Min P30Pro.
    Jag är ännu jäävligt nöjd med den (även om den är för stor för min hand och det medför vissa issues men det kan jag leva med).
    Idealet hade varit en liten mindre lur men det råder en slags e-peen size race i marknaden, så jag inbillar mig att en bra lur lär tyvärr inte finnas i mindre storlek.

    Mi 11 Ultra och Iphone 12 är från det lilla jag läst de som verkar bäst kandidater, men som sagt Iphone kör IOS.


    Budget:
    Jag skriver inget om det, för jag tror på att en lur som har de tre ovanstående punkterna är värda sitt pris, såvida det är inom en rimlighet förstårs. När det börjar nosa över 15k SEK i prislapp börjar jag undra om det ingår massage och en egen buttler med..
     
    vibsp97 gillar detta.
  2. vibsp97

    vibsp97 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    207
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Är i nästan samma läge, är riktigt nöjd med min Mate 20 pro men inser att den kommer att behöva bytas ut så småningom.
    Lutar åt Xiaomi eller Oneplus för min del, har haft mi9 och OP5T tidigare och var ganska nöjd (framför allt med OP5T)
    Kör Samsung på jobbet och det är nåt som gör att jag inte är riktigt nöjd, svårt att sätta fingret på vad det är...
    För min del är priset i högsta grad relevant, hoppas på bra erbjudande (black Friday kanske?) eller nåt fynd här på köp o sälj
    Följer med intresse din tråd och önskar dig lycka till!
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tyvärr är batteritiden medioker på årets flaggskepp från både Xiaomi och OnePlus p g a SD888. Borde dock vara åtgärdat på Mi 12 och OP10 Pro. Om du ändå inte ska köpa en ny telefon nu kan det vara värt att vänta på nästa års flaggskepp.
     
  4. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 446
    Mottagna gillanden:
    3 236

    MINA ENHETER

    Var i samma situation och köpte e iPhone 11pro,tycker den har sämre batteritid och inte lika bra skärm och kamera när man bara trycker av ett foto utan att ändra massa inställningar detta är bara mina personliga åsikter
     
  5. sonab

    sonab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    64
    Telefon:
    Ni Max 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Ni Max 3
    Också nöjd p30 ägare.
    Enda anledningen jag ser att byta är till
    en med större skärm, saknar ofta Mi Max 3...
     
  6. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 370
    Mottagna gillanden:
    5 161
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Pixel 5 , kompakt, bra kamera batteri och livslängd. Annars vänta på Pixel 6.
     
    Last edited: 8 jul 2021
    Kristy gillar detta.
  7. vibsp97

    vibsp97 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    207
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Hur är det med mi10 modellerna när det gäller batteritid? Jag var ärligt talat inte helt nöjd med batteritiden i mi9, det var största anledningen till att jag bytte ut den.
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Mi 9 hade ett litet batteri så upplevde också rätt dålig batteritid på den. Mi 11 är nog ungefär likvärdig med Mi 9 batterimässigt möjligen ännu lite sämre batteritid om man kör med 120 hz.

    Har haft Mi 10, Mi 10 Pro och Mi 10T Pro. Alla dessa hade bra batteritid, i synnerhet MI 10T Pro. Poco F3 tycker jag också har rätt bra batteritid. Föredrar faktiskt SD865/870 framför SD888 då jag inte tycker skillnaden i prestanda väger upp den högre strömförbrukningen på SD888.
     
    vibsp97 gillar detta.
  9. vibsp97

    vibsp97 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    207
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Vill inte kapa tråden men det skulle vara intressant att veta vilken av mi10 modellerna du tycker är bäst?
    Man kan ju köpa OP8t till bra pris nu, vad tycker du om den?
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Mi 10 Pro är bäst. Mer mångsidig kamerasetup och bättre högtalare jämfört med Mi 10. Ångrar lite att jag sålde 10 Pro. Dock skulle jag nog säga att 10T Pro är mest prisvärd. Bättre batteritid än de andra två men sämre skärm, dock är den superbillig begagnad i nyskick så oerhört mycket telefon för pengarna. :)
    8T har jag aldrig haft men hade definitivt testat den om skärmen vore större.
     
    vibsp97 gillar detta.
  11. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag känner samma sak. Jag gillar min P30 Pro men hade gärna haft en mindre telefon så småningom. Tyvärr finns det inget passande samtidigt som S21+ lockar riktigt i och med Comviqs kampanj. Däremot känns det lite dumt när jag även har en öppnad Xiaomi Mi 10 från kampanjen i höstas.
     
    Last edited: 10 jul 2021