Ninebot Max G30 / G30 II med 10"-hjul och 6 mil räckvidd!

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Swedroid, 19 maj 2019.

  1. Livsnjutaren

    Livsnjutaren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2019
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Pixel 4A

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Pixel 4A
    Jag vill nog ha något simplare inte med högtalare och leds på huvudet. Samt att jag tycker prislappen är lite magstark då jag bara vill ha en hjälm.

    Jag har tittat på lite hjälmar och har två som jag funderar på. Såg att MIPS var något som föredras och tittade bara på hjälmar med det.

    Hjälm:
    Giro Agilis MIPS Hjälm - Bikeshop.se - Bikeshop.se
    Review:
    Giro Agilis MIPS helmet

    Alternativt denna

    Hjälm:
    ALIGN II HLMT MIPS
    Review:
    Specialized Align II Helmet Review

    Ska ner och klämma och kanske köpa den andra nu på morgonen.

    MIPS = "MIPS stands for Multi-directional Impact Protection System, which is a leading slip-plane technology inside the helmet designed to reduce rotational forces that can result from certain impacts."

    Länk till MIPS sida: Safety for helmets
     
    Rocket R58 gillar detta.
  2. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Gissningsvis är den inte skickad på riktigt, då första svaret jag fick Innan jag sa att jag hade beställt. var att containern kommer in i slutet av månaden. Men när jag skickade ordernr var han snabb med att påstå den skulle gå iväg nu i veckan.. deadline 16e
     
    Rocket R58 och Jizzler gillar detta.
  3. Rickhey

    Rickhey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2021
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    60
    Jag ett annat nummer, så vem vet?

    Håller nog med om att sumtop2019eur på DHgate och Airecho på Aliexpress är samma säljare. Dock verkar de leverera snabbare från Ali, kanske för att de tar ett högre pris där?

    Bra idé, när jag köpte min hjälm (för cykel) gjorde jag det i affär. Passformen är viktig och det kan skilja sig lite mellan olika hjälmar, även om de har samma storlek på papper.
    I mitt fall blev det en sån här till slut, passar fint på mitt huvud: Giro Cormick MIPS
     
    Rocket R58 och Jizzler gillar detta.
  4. Blackie

    Blackie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Den här kanske?
    Lazer Armor 2.0 Hjälm svart/grå | bikester.se

    [​IMG]

    Nån typ av handskar kan också vara en idé att ha på sig när man är ute och åker, just sayin :)
     
    Rocket R58 och bernard gillar detta.
  5. endraum

    endraum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2021
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    17

    Det är detsamma företaget. Bad min granne som är från China läsa av företagsinformationen (på mandarin) som anges på Aliexpress och den är överensstämmer med infon på DHGate och sumtop2019eu. Tydligen ett av Chinas större företag inom detaljhandeln.

    Gissar som någon annan har skrivit tidigare att prisdifferensen grundar sig sannolikt i att hos Aliexpress måste produkterna skickas inom 7 dagar annars makuleras ordern. Det tidsintervallet är väl inte detsamma hos DHGate. Förhoppningsvis innebär det att Alikunderna prioriteras. Jag köpte förra veckan på Aliexpress, betalade med Paypal så just nu är det 2 dagar kvar innan sparken måste skickas för att ordern inte ska makuleras. Bara att det hoppas att det sker, jobbigt annars att hålla på med klagomål.
     
    Rocket R58, Rickhey, Jizzler och 1 annan gillar detta.
  6. Jizzler

    Jizzler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Min senaste konspirationsteori gör gällande att sumtop nu bokat frakten så de får ett nummer att panga in på DHGate, markerar den som skickad för att sedan dra alla tänkbara bortförklaringar ur rockärmen. Vad det i själva verket handlar om är att de inte har några skotrar att skicka i Polen.

    Ser nu fram emot att bli rejält motbevisad.
     
    Rocket R58 gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, det kan ju vara så att de har en leverans på G till Polen, men med oklart datum, och då de inte vill gå miste om några orders fortsätter att plocka in dem.

    Säljaren har ju skött sig så här långt(...), så förr eller senare får man väl förmoda att de skickas, men bäst är kanske att vänta med att lägga någon order nu i väntan på att de börjar skickas igen/kommer in i lager.
     
    Rocket R58, Blackie och Cs95 gillar detta.
  8. Thaman

    Thaman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2021
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag skulle fått min skickad för en vecka sedan och säljaren lovade detta, nu har han lovat denna veckan och jag misstänker att den inte kommer skickas denna veckan heller. Man kan ju iallafall skicka in ett klagomål 10 dagar efter den är makerad som skickad på Aliexpress så det är vad jag kommer göra så snart jag kan.
     
    bernard gillar detta.
  9. Cs95

    Cs95 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    31
    Håll ut bara, det kommer nog skickas inom några dagar....

    Jag är medveten om att han skrivit att en container kommer in sista juli, men det kan vara så att det är riktat mot de som beställt mycket senare än oss.
     
    Rocket R58 och bernard gillar detta.
  10. proc_

    proc_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2018
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    14
    Har också beställt av sumtop2019eu och fick ordernummer med CN på slutet. Vilket var suspekt eftersom den skulle skickas från Polen. Antar att det var ett sätt att komma runt kravet från dhgate att skicka inom ett visst datum. Frågade säljaren och fick följande svar idag:


    1. The Reason why the tracking number has not update it yet ?

    Due to the EU E-commerce VAT Policy on July 1st:
    As you know that the VAT for Electric Scooters are very high in EU.
    So we have asked the DPD hold the Package in warehouse, because we want to make sure that it will be free tax when you get the package and you do not need pay any extra fee for it.

    2. What we will do for this problem?
    To express our apologies,we provide a free gift--a original Ninebot Scooter Lock to you.
    Please give us 2~3 days to solve the probelm, we make sure that the package will be free tax to you, we will pay all the fee.

    Any probelm,please feel free to contact with us.
    Thanks for your kindness and patience. Have a good day.​
     
    Rocket R58 gillar detta.
  11. Blackie

    Blackie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Det finns igen anledning till att skapa en massa onödiga spekulationer.
    Precis som bernard skriver så har sumtop2019eu skött sig exemplariskt varför skulle säljaren helt plötsligt bli oseriös.

    Att de nya moms reglerna ställer till det är ett faktum och ordrar som lagts precis innan och inte blivit skickade än hamnar förmodligen i någon sorts gråzon vare sig det kommer från sumtop2019eu eller någon annan, som förmodligen försöker göra det bästa av situationen för dig som köpare.

    Innan vi har fakta och vet utgången av de nya reglerna så finns det ingen anledning att spekulera överhuvudtaget. Poppa en kall bärs och ta det chill :)
     
    Rocket R58, grentza, Livsnjutaren och 1 annan gillar detta.
  12. Ironfist

    Ironfist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2019
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    135
    Gällande Ninebot-låset så är det standard och följer med alla G30-sparkar.
     
    Rocket R58 och Rickhey gillar detta.
  13. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER


    Tycker det här har varit ett väldigt vanligt förfarande från kineserna efter hundratals beställningar. Iaf tidigare när man beställde betydligt oftare.
    Man får ett spårningsnummer, antingen är det inte ens det äkta eller så har dom bara bokat en frakt och paketet skickas långt senare än sagt. Allt för att inte tiden för att skicka ordern ska gå ut. I vissa fall har man då fått påpeka att det inte går att söka på och vips har man fått ett annat nr. :D
    Men paketen kommer om än senare än lovat
     
    Last edited: 12 jul 2021
    Rocket R58, Blackie, Rickhey och 1 annan gillar detta.
  14. Rickhey

    Rickhey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2021
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    60
    Köpte och hämtade min G30 idag från elscootersweden! (fick den sista på lager i Göteborg)
    En lite rolig grej är att lådan hade DPD tejp runt om och var ursprungligen skickad från Polen, så möjligtvis får de sina scooters från samma säljare som vi håller på att tjata med :D

    Har inte testat den än, men första intrycket är att den är mycket robust och en bra storlek för mig som är rätt lång. Började med att montera lite tillbehör; mobilhållare, bättre handtag, krok. Och nu när det ser ut som att det kommer regna i ett par dar framöver passar det perfekt att fixa med resten; stötdämpare, larm, 3D-printa en hållare för låset, kanske flasha cfw. Fun fun :)

    Jag har också en handle bar extender som jag försökte montera, men kvalitén är inte den bästa.. känns som att den inte sitter speciellt säkert. Köpt från amazon, nån kina-grej.
    Någon som kan tipsa om en som sitter bra?
     
    Rocket R58, bernard och zalsson gillar detta.
  15. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Regna ett par dagar framöver? Vart bor du :teeth:?
    Tycker mig enbart sett att det ska bli 30 grader :cool:
     
    Last edited: 13 jul 2021
  16. Rickhey

    Rickhey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2021
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    60
    Enligt googles väderapp skulle det regna och åska idag eftermiddag och imorgon i Göteborg. Men SMHI säger lite annat... ingen aning hur det blir :D
     
    bernard och Adam West gillar detta.
  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Till er som nyligen fått den kan jag rekommendera att slänga ninebotlåset. Det är uselt/väldigt enkelt att klippa upp (...talar från erfarenhet). Det fungerar inte ens för några minuter då det är så simpelt att få upp, utan sikta på något som har kedjelänk i sådana fall, som inte går att klippa upp med ett litet handverktyg. Det får man inte upp med en lite avbitartång i alla fall.
     
    Hubbaa82, Rickhey, Rocket R58 och 4 andra gillar detta.
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Rocket R58 och Kingson gillar detta.
  19. Hubbaa82

    Hubbaa82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2020
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    SAMSUNG GALAXY 23 ULTRA 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SAMSUNG GALAXY 23 ULTRA 512GB
    ROM:
    STOCK
    Telefon 2:
    SAMSUNG GALAXY NOTE 10 + 512GB
    20210713_161955.jpg
    Dagens inköp riktigt smidig pump
     
    Blackie och bernard gillar detta.
  20. Rickhey

    Rickhey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2021
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    60
    Håller med, jag har sett på alldeles för många LockPickingLawyer videor.
    Det kan möjligtvis användas för att låsa fast hjälmen, men om jag lämnar sparken nånstans kommer jag använda ett Abus Granit X-Plus 540 som är ett av de enda cykellåsen han har rekommenderat. (Vilket betyder att det är i stort sett bombsäkert för vanliga dödliga :D)
     
    bernard gillar detta.