Sony WF-1000XM4 in-ear TWS ANC

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Merketh, 11 maj 2021.

  1. fillilutten

    fillilutten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2018
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    9
    Såg intressanta ut, läste recensionen.

    För mig är ANC den viktigaste aspekten. Hur skulle du säga att dessa isolerar jämfört med tex comply foam eller liknande foam-tips?
     
  2. SkooB_E

    SkooB_E Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2013
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Google Pixel 7
    ROM:
    Original
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8
    ROM:
    Original
    Är själv intresserad av dessa. Och som redan är poängterat så är dom lite bas-tunga, vilket nödvändigtvis inte är ett problem för mej, så länge basen inte låter för "grötig" och "utsmetad" (om ni förstår vad jag menar) så att den tar över och dämpar andra frekvenser och ljud.
     
    bernard gillar detta.
  3. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Foam är väl generellt bättre på passiv-ljuddämpning, men t ex XM4 briljerar med alla typer av pluppar så länge du har en bra seal.
     
  4. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Skickade iväg en fråga till Sony angående vilken funktioner av BT 5.2/LE audio som XM4 kommer att stödja i framtiden, svaret gjorde mig dock inte klokare.

    Lutar tyvärr mer åt att jag returerna dessa pga ovissheten med BT 5.2.

    "
    Tack för att du kontaktar oss på Sony Support och visat intresse för dessa nya hörlurar.

    Vi på Support har endast tillgång till den information som finns på vår hemsida. Som du kan se där så står det inte riktigt om dessa olika protokoller, profiler och codecs kommer vara kompatibla eller omfattas av WF-1000XM4s BT5.2.

    Vi har tyvärr inte heller tillgång till informationen som våra ingenjörer sitter på om hur och vad de planerar för framtiden. Det är således inte något vi kan dela med oss just nu."
     
    pernils94231 gillar detta.
  5. Jojo840

    Jojo840 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2018
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    43
    Har ett par till salu om nån är intresserad? Passar ej mina öron, får bli airpods pro.

    Får ingen riktigt bra seal med Sonys ear tips, M för små och L för stora, känner smärta i öronkanalen efter ca 40 min.
    Helt ärligt tycker mina samsung buds pro är nästan lika bra på både ljudet och ANC, känner ingen wow känsla över dom alls rätt besviken, mycket hype tycker jag..airpods pro är i samma klass skulle jag säga, dessutom mycket bekvämare, och detta kommer från en Android kille...tror Sennheiser slår dom.
     
  6. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Har för mig att sälj endast får ske i köp och sälj-tråden. Bara en heads up
     
  7. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Leverans på förmidaggen. Inte skruvat så mycket i inställningarna, men körde update efter test att dom funkar.
    Kartongen som postnord kom med var krossad totalt, någon arg postanställd har stampat på kartongen.
    Utköraren såg mig vara ute och vattna i trädgården, han var just och fråga om jag ville öppna och kolla innehållet. Men Sony's miljövänliga pappers ask höll måttet inte en skråma!
    Kan inte använda någon sökmotor typ "hey google" för jag vill hels bara ha vänster propp i för det mesta och det går inte att kombinera. Så nu har jag på test med mellan storleken på så länge som möjligt, trollen klagara ju på att man får ont efter x antal timmar osv. buggen i journalist versionen har jag inte vare sig i leverans läge eller efter update to last firmware. Samma bugg som mina 1000X fick efter sista update den korta stund batteriet håller vill säga lol.
    Det tog vansinnigt lång tid tanka ner ny firmware, men helt ok tid att patcha.
    Nuvarande version 1.1.5 (leverans 1.1.2) Har jag hittat problem? jo visst men dom kommer väl snart med ny patch.

    xm4_1.JPG xm4_2.JPG xm4_3.JPG
     
    bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  9. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Kört med default inställningar och upplever ljudet så här lång lite låg volym och utan att röra equalizer lite dålig bas. Men beror ju mycket på hur bra dom sitter/passar dina örongångar. Men mina öron är inte unga och fräsha dom har många mil med och utan hörselskydd,
    Sen gjorde jag ett misstag provade byta till WH-1000XM3 vilka har mycket mera bas.
    Om komforten så tycker jag dom sitter riktigt riktigt bra tänker inte på att dom sitter i efter en stund.
    Men ljudmässigt klart bästa in ear jag använt så här långt!
    Finns några saker dom måste fixa, ska bli kul se om någon av dom betalda får påpeka fel i sina youtube videos (xtremt styrda om jag fattar det rätt).
    Gillar Widgeten som finns till Sony appen "Headphones" efter som jag bara använder vänster just nu och höger är i fodralet syns inte batteri status!
    widget1.jpg
     
    bernard gillar detta.
  10. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    @pernils94231@pernils94231 förstår jag dig rätt att man inte kan använda en hörlur i taget?
     
  11. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Nej! En anledning till att jag köpte dom här är just att dom fungerar oberoende av varandra.
    Men använder man funktion som "Hey Google" och "Alexa" då stängs den möjligheten av.
    Jag kommer mest att använda vänster medans den laddas får jag använda höger.
    Musik och video kommer jag att använda båda samtidigt.
     
    Leo83 gillar detta.
  12. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Riktigt nöjd. Sitter väldigt bra på mig, nu spinger jag inte och inte går jag på gym heller, men väldigt aktiv i trädgården m.m. Dom sitter fast klistrade tills jag tar ut den/dom efter många timmar. Tvättat lite lätt några ggr med ljummet vatten och barntvål inga problem. Ljudet efter lite twekande inget att anmärka på (skiljer ju mycket mellan en 25 åring och en 60 åring och min upplevelse är inte din osv), men några skumma buggar med xperia 5 Mark 2 får väl se om det kommer fixar, med skumma menar jag att det kanske händer 1-2 gånger sen har det inte hänt fler ggr.
    Om dom här föjde med kommande Xperia 1 Mark 3 skulle det vara ett riktigt super klipp med Ljud och Bild i bra klass "blink" "blink" Sony.
    Säga nått om batteri är för tidigt och varierar ju hur man använder dom, variablerna blir många. Men många timmar får jag redan ut ur dom.
     
  13. Stefan77

    Stefan77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2021
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Nöjd med mina lurar men det sker drop outs när jag spelar musik. Har ställt in på "ljudkvalitet prioriterat" samt LDAC. Samma om det är en lokal fil på telefonen eller strömmad musik. Inga drop outs vid podlyssning. Någon annan som har samma problem?

    Min telefon är en Sony 5ii
     
  14. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Nej upplever inga drops har samma telefon.
    @Stefan77@Stefan77 Har du svarta eller vita wf-1000xm4 ?
     
  15. Stefan77

    Stefan77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2021
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Har svarta
     
  16. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Finns en youtube video där "proffs" testaren hävdar liknande problem det var svarta det med.
    Jag testade ganska omgående när jag fick hem dom. Inga problem för mig! Men hände nått med sista update av 5 mark 2, fick mycket sämre räckvidd tidigare hade jag riktigt bra väckvidd tog mig en trappa ner och in i nästa rum men nu inte 5 meter, kan det vara det du får problem med?
     
  17. Stefan77

    Stefan77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2021
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
     
  18. Stefan77

    Stefan77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2021
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Då är det säkert i telefonen problemet ligger. Får testa dem med en annan källa. Tack för hjälpen
     
  19. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Edit: Jag har Vita
     
  20. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Idag! Just nu och 60 minuter framåt från 1.1.5 --->1.2.6 Bara se till att dom är fullt laddade sen lyfta ur och ansluta så startar update automatiskt.

    Old
    Screenshot_20210727-100847.jpg

    New and change log
    Screenshot_20210727-100753_1080.jpg
     
    bernard gillar detta.