Som dom flesta i tråden har jag såklart haft en hel del försändelser med UPS. INGEN har någonsin returnerats tillbaka till Tyskland.
Låter som det borde vara handhavandefel från konsumenten om paket skickas till Tyskland. Aldrig varit med om att något skickas tillbaka efter bara 1 leveransförsök (utan att lämnas hos ombud). Antingen att man inte har koll på sina försändelser och spårar dom och kollar vart dom tagit vägen, eller något annat. Paketen har väl en liggtid hos ombudet innan det skickas tillbaka om kunden inte hämtar ut det på en vecka eller två. (Precis som med Postnord, o.s.v.) Ganska självklart skickas det tillbaka då... Är samma med Postnord, Schenker o.s.v..
För att få SMS och e-mail så fort någon skickar ett paket till ens adress så måste man ha anmält sig till UPS My Choice och valt att få det. Du har i så fall inte ställt in den funktionen att få e-mail, SMS, eller båda, om du inte får e-mail. För man får absolut mail från "
[email protected]" med titeln "
UPS-uppdatering: Paketet är planerat för leverans i morgon" med datum, tid, spårningsnummer, o.s.v. Det är 100%. Man får också mail när paketet är levererat. Dessutom får du ett mail direkt av Amazon med spårningsnumret när en försändelse är skickad.
Dyker paketet inte upp den dag det skulle levereras så får man upp, när man söker på spårningsnummer, om det har hamnat hos ombud. Annars får man ju ringa till kundtjänst som en normal människa och fråga vad som har hänt. (Vilket i min erfarenhet alltid är 1 av 4 saker, att chauffören inte hunnit, att paketet markerats som att det inte får lämnas ut, att chauffören aldrig fått portkoden - fast jag gett den till UPS, eller att paketet aldrig kommit till chauffören fast det står så i systemet.) Då får man fixa att det levereras dagen efter.
Click to expand...