Jag vet inte om det är så klokt att köpa en no-name-spark som går i 70 km/h med en effekt på 1600Wx2. Går något sönder i den hastigheten är det ju lite tack och g'natt
Hade aldrig litat på no-name själv, särskilt inte för ett så kraftfullt fordon.
Sedan är det ju oerhört viktigt att man får japanska eller koreanska celler. Kinesiska celler har mycket sämre kapacitet och betydligt sämre hållbarhet.
Som vanligt med no-name-sparkar gäller ju också: Var hittar du reservdelar och guider om något börjar krångla? Är den IP-klassad/kommer du köra med den i regnet?
För de pengarna hade jag kört på något mer beprövat varumärke i stil med tex
Vsett 10+, som är IP54-klassad och har japanska celler samt en community av något slag osv.
Scooter insider är rätt bra att kolla på:
VSETT 10+R Review: 10 Things You Need to Know (July 2021)
Gör också alltid en sökning på Reddit för att se om det är några problem med modellen du funderar på:
https://www.reddit.com/r/ElectricScooters/search/?q=Vsett 10+&source=recent&restrict_sr=1
Det man absolut vill undvika är ju brott av olika slag, så leta särskilt efter det. Vanligt att antingen styrstammen eller hjulfästet bryts av/lossnar. Är ju sådant som inte ska kunna hända på fordon som sett till effekt/hastighet ska jämföras med en MC än något annat
Click to expand...