Google AdSense

Diskussion i 'Off Topic' startad av MobilExperten, 27 jul 2021.

  1. MobilExperten

    MobilExperten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 12
    Platta:
    Lenovo TB-X306F
    Jag har sedan flera år tillbaka en blogg med AdSense. Jag har alltså annonser på min blogg via AdSense. Google AdSense tillåter endast ett konto per person. Nu när min fru har startat en helt egen blogg helt utan min inblandning på något sätt har det uppstått ett problem. Hennes blogg blir nämligen inte godkänd för AdSense eftersom Google felaktigt påstår att hon redan har en blogg med AdSense. De nämner min mail adress i avslaget. Min fru har inte använt sig av min mail adress när hon har registrerat sin blogg. Det finns överhuvudtaget inte någon tydlig koppling mellan våra olika bloggar. Hur ska vi göra för att Google ska inse att de har gjort ett felaktigt beslut?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har ni en unik domän för e-postkontot knutet till Adsense och använder din fru samma domän för sin e-post? De kan gå på domänen/mena på att det är samma "företag" om domänen är unik tror jag.

    Enklast är dock nog om du hör med supporten: Kontaktpersonens e-postadress - AdSense Hjälp
     
    Leo83 gillar detta.
  3. MobilExperten

    MobilExperten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 12
    Platta:
    Lenovo TB-X306F
    Vi använder blogger och har varsitt konto registrerat med varsin Gmail adress.
     
  4. Öland Turist

    Öland Turist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq, Hallon, Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Hallon, Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    några gamla 2G GSM Siemens
    Förutsatt att du kör PC så skulle jag rekommendera dig att köra en rejäl städning av er dator ex med CCleaner (finns som gratisversion). Är tämligen säker på att det är massa cookies, gammal internethistorik mm som ställer till problem. Har själv varit med om det många gånger, dock inte med Google/Google AdSense då min personliga uppfattning av denna annonsförmedlare är att den är under all kritik.

    Personligen skulle jag ALDRIG ALDRIG ALDRIG lägga in AdSense på min sida. Anledningen är att även om man mycket noga specificerar VILKA annonser jag önskar på min sida så kommer det ALLTID upp annonser jag jag noga har angett att jag INTE önskar. :(