Ny S7 Edge blir glödhet och tappar halva laddningen

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av flyglarm, 29 jul 2021.

  1. flyglarm

    flyglarm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag fick tag i en oanvänd S7 Edge till min son och den gick jättebra i några veckor. Nu blir den glödhet och laddningen försvinner på ett ögonblick. Alla diagnoser säger att mobilen är som den ska, batterihälsan är topp osv. Inga appar ligger och tjuvkör i bakgrunden och inga tunga aktiviteter körs. Den är testad att tas ur sitt skal och allt är uppdaterat som det ska. Batteriet vid full laddningen är ca 8 - 9 h och sen så blir den bara tokvarm, batteriet faller på ett ögonblick och telefonen dör. Sen funkar den fint att ladda upp igen och starta och så fortsätter det. Nu senast noterade jag att baksidan släppt lite längs långsidan så jag vet inte det är pga att batteriet svällt eller om det är pga värmen. Det verkar som ett defekt moderkort, har ni några andra tips som kan testas? Lägger knappast pengar på att laga telefonen om moderkortet är paj utan då får jag skaffa en annan lur i stället.
     
  2. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Nej va tråkigt, det va en av dom telefoner som jag tyckte Samsung lyckats bäst med. Har baksidan släppt på den som du skriver så är det batteriet. Är telefonen helt ny för övrigt så hade jag absolut kostat på den ett batteribyte. Samsung Service Point - Deras egna auktoriserade verkstäder kan bedöma om det är något mer än batteriet som är kaputt...
     
    Kristy gillar detta.
  3. flyglarm

    flyglarm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar. Ja från S7 och framåt är jag väldigt förtjust i Galaxy-telefonerna. Men ett batteribyte på en sån gammal lur? Är inte det lite pärlor till svin? Borde ju kosta en hel del att göra det bytet? Får gå in på Kungsgatan i Sthlm och fråga vad som är fel.
     
  4. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    @flyglarm@flyglarm Jag hade absolut bytt batteriet om det bara är det som är fel på en helt ny S7 edge. Den hänger med ett tag till för vanlig basanvändning!
     
    Kristy gillar detta.
  5. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Troligtvis skulle batteri.
     
  6. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Äh, batteri kostar typ 100 spänn på Aliexpress. Plocka av baksidan så ser du om det är batteriet som gått swole. Om batteriet är swole så är det väl värt att köpa ett nytt. Är det något annat är det kanske svårare att fixa.

    Och ge fan i att ladda upp och använda telefonen, ifall den nu är swole. Det kan gå bang-bang.
     
  7. flyglarm

    flyglarm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar! Jag ska göra som ni föreslår!