Fyndtips - Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ASR, 26 sept 2013.

  1. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Kiddy gillar detta.
  2. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    658
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Allt är ju relativt, vissa mår bra av det, andra kroppar inte alls. Men jag lämnar den diskussionen då det är ett lika hett ämne som android vs. iOS, min tl dr på den biten är dock att jag arbetat hemma 24/7 i över 1½ år nu i min "gamingstol" utan några som helst konstigheter, men så är min kropp ganska van vid det generellt sedan innan också.

    Gällande stolen så hade jag den hemma 1v. för 1 år sedan och mina erfarenheter är:
    Pros: Väldigt estetiskt tilltalande. Bra kvalité rakt igenom, gedigen konstruktion osv.
    Cons (för mn del): Min kroppshydda på 180cm på hyfsat vältränade (nåja) 100kg (mer bredaxlad än gemene man kanske) fick helt enkelt inte plats på stolsryggen vilket gav mig en fruktansvärd position/någon form av kutrygg där skulderbladen inte kunde vila utan trycktes ihop.
    Jag tyckte även sitsen var i det absolut hårdaste laget vs. alla andra stolar jag använder på jobbet/haft hemma tidigare (den mjuknar säkert en del med tiden dock).
    Armstöden och deras position passade inte heller bra utan kändes bara i vägen (vissa kör ju utan armstöd, jag gillar att kunna vila armbågarna på de till och från).

    Jag besökte majoriteten av butikerna med "gamingstolar" i GBG när jag blev tvungen att köpa ny senast och lärdomen jag fick med mig är att ALDRIG beställa en stol du inte kan provsitta alternativt kan köpa på öppet köp så du kan returnera (Inet lät mig tex returnera stolen utan problem MEN det är ett riktigt aber att montera och sedan demontera stolen...).

    Så köp inget du inte kan provsitta ordentligt, för det kommer ge dig mer huvudvärk än det är värt. Hade jag haft obegränsat med pengar hade jag nog köpt en Herman Miller med nackstöd, men den budgeten var jag inte riktigt sugen på vid tillfället.
     
    bernard och tswfootball gillar detta.
  3. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Tack bra poäng om att testa stolen först.
    Testat Arozzin och den var komfortabel även om lite för bred för mig. Kände också att den kanske var lite mer anpassad för att luta bakåt, än att sitta lite rakare och fokuserat när man jobbar.

    Tycker egentligen att Svive gemini ser bättre ut på alla punkter(+ att den inte har lika överdriven "racer" vibe) men att man inte kan prova den i butik gör att den går bort.

    Vilken stol kör du på nu?
     
    bernard gillar detta.
  4. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    658
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Ja lutningen är knepig den också. Samtidigt föredrar jag själv en lätt bakåt/uppåtlutning på själva sitsen för att sedan ställa in stolsrygg inkl ev. svankstöd så man ändå hamnar i mer ergonomisk arbetsposition. Samtidigt ändrar jag ställning under arbetsdagen flertalet gånger beroende på vad jag gör just då, så för min del är det nästan viktigare att stolen har just det - fler lägen som jag ändå kan arbeta i, samma sak vid spelande.
    Jag landade tillslut i en HyperX Stealth. Också lite för mycket gaming "egentligen" eftersom jag egentligen var inställd på Arozzin som är oerhört mycket trevligare att titta på. Men det landade i den då den från första stund kändes så oerhört bekväm att sitta i. Inbyggt svankstöd var en uppgradering vs. extern kudde som majoriteten har annars (även mina tidigare stolar). Dessutom kan jag fläka ut skulderblad/rygg/axlar helt och hållet utan att känna mig instängd i stolen. Gott om inställningar för lutning/gungning i sitsen samt "4D-roterande" armstöd är också jäkligt trevligt. Fick den dessutom för oerhört bra peng på elgiganten då det begav sig.

    Men som sagt, provsitt i den mån det är möjligt, tyvärr är det ju så att det är ganska begränsat med provsittutbud i många butiker. Sviven du nämner är ju oerhört populär, en polare är väldigt nöjd med den men har själv inte provsuttit den. Preferenser är alltid svårt, men sålänge du har möjlighet att lämna tillbaks är det ju bara att vara beredd på jobbet att montera ihop och demontera stolen 6 transport hem och tillbaks.
     
    tswfootball, bernard och Jojjenz gillar detta.
  5. Jojjenz

    Jojjenz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy xcover 4s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy xcover 4s
    Se upp för svive gemini. Den är väldigt hög. Satt otroligt oskönt och bittert att lägga 3k och vara missnöjd. jag fick lösa det med att köpa en fotpall. Lärde mig en läxa att nästa gång det blir ny datorstol kommer jag provsitta före köp.
     
    tswfootball och bernard gillar detta.
  6. kahn

    kahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har i dagsläget en Oneplus 7t som jag varit mycket nöjd med! men den är över 2 år gammal och jag funderar på att byta upp mig. Comviq har en deal för en S21 plus för 395kr per månad i 24 månader. I dagsläget betalar jag 195kr hos dom bara för abbonemanget, alltå kommer merkostnaden för mig bli endast 200kr per månad. Känns som en rätt bra deal eller vad säger ni?

    1000kr i deras tillbehörsshop får man tydligen också.
     
  7. Nordhnet

    Nordhnet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    svarar dig här i rätt tråd så du hittar hit :)

    det finns formler man kan söka på, tyvärr har jag inte dessa där jag är just nu :(
     
    Lkivagten gillar detta.
  8. Lkivagten

    Lkivagten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Om du vet dessa formler vill jag jättegärna lära det - när du kan och har tid och lust :)
     
  9. carllarl

    carllarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2021
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    594
    gå in på valfri kategori, kryssa i "levereras av amazon" och sortera antingen efter nyheter eller lägst pris, sen bläddrar du
     
  10. Lkivagten

    Lkivagten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar ! :)
    Vad är skillnaden på FBA och inte FBA ?
    Sorry men jag är helt grön inom detta
     
  11. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    332
    FBA fullfilled by amazon
    Säljaren har i förväg skickat varor till amazons lager och de kan säljas nästan omedelbart och med gratis frakt
    (Och säljaren har små möjligheter att avbryta köpet, i bland är de tom förbundna att fylla på lagret)
    Icke FBA är ofta dropshipping från Kina utan tullhantering, även om amazon kräver att sånt räknas in i priset.
     
    jimmyle gillar detta.
  12. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Väntar fortfarande på mina airtags beställda från Tele2. Har någon av er fått sina (som väntat i några veckor).
     
  13. Menace_4k

    Menace_4k Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung S21
    Platta:
    iPad Pro (2020)
    Två veckor här med, inga airtags.
     
  14. Patr!k

    Patr!k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Inte hört något angående mina heller.
     
  15. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Ah, det var därför jag inte lyckades få hem en Garmin Venu sq för 257SEK (istället för EUR). Amazon var inte säljaren så då kunde den som sålde bara avbryta köpet utan problem.
    Men den hade kanske kommit om Amazon stått som säljare (FBA)?
     
  16. Menace_4k

    Menace_4k Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung S21
    Platta:
    iPad Pro (2020)
    Japp, det hade den
     
    Emptiness gillar detta.
  17. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    418
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Någon mer än mig som inte fått airtagen från tele2? Lite sad när man köpt skal och sånt till den.

    Hur hittar ni dessa Amazon fynd? Såg någon ställa frågan tidigare men inget svar. Hade varit kul att veta.
     
  18. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Jag ställer mig bakom denna fråga. Jag vill också lära mig hitta kap :)
     
  19. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Mailade och frågade om Airtags och de säger ingenting om att de inte vill skicka utan att de är helt slut hos dem och de inte vet när de kommer in. Sanning eller enkelt sätt komma undan? Tiden får utvisa!
     
    bernard gillar detta.
  20. carllarl

    carllarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2021
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    594
    gå in på valfri kategori, kryssa i "levereras av amazon" och sortera antingen efter nyheter eller lägst pris, sen bläddrar du


    det handlar ofta om tur också eftersom säljarna är ofta snabba på att fixa priset efter att någon köpt, i bland inom 2-3 minuter, så det gäller bara att bläddra på rätt sida vid rätt tillfälle och hitta något, det är därför det är bra med en sån här tråd eftersom vi är många som bläddrar och därför har större chans att hitta något