Köp av Elscooter för pendling

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av phattrance, 2 aug 2021.

  1. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Tänkte köpa en elscooter för o pendla till jobbet. Dock så kan jag inget om dessa och undrar vad jag ska tänka på inför ett köp? Jag väger 75kg och sträckan är ca 10km till jobbet (enkelresa).

    Har kollat på denna som verkar vara rea för 6000kr: Ninebot by Segway Max G30LD: Ninebot by Segway KickScooter Max G30LD 20km/h (Elscootrar & Elsparkcyklar)
    Är den något att ha?

    Finns det någon annan elscooter i samma prisklass som är bättre? Vilka funktioner har elscooters (som jag bör tänka på). Funkar dessa i regn?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    G30 Max fungerar i regn/är IP54-klassad, men du ska helst inte köra den i djupare pölar eller dylikt, eller låta den stå ute i regn/snö heller. Helst ska motorhuset alltid vara ovanför vattenytan.

    Det är en utmärkt spark och för 10 km bör räckvidden vara tillräcklig. Dvs 20 km tur/retur.

    I prisklassen finns inte så mycket bättre att välja på som håller samma kvalitet och som har tiotumshjul. Fördelen med lite större hjul är bättre dämpning/bekvämare åkning eftersom du kan köra med lägre tryck i däcken.

    Du kan kika i G30 Max-tråden. Det är väldigt få problem med sparken - är driftsäker och pålitlig i min mening.
     
    Last edited: 2 aug 2021
  3. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Tack, vet du om det finns någon annan scooter i samma prisklass som ev är bättre?
     
  4. Elsparkcykel.com

    Elsparkcykel.com Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vi har recenserat E Wheels E2S V2 Pro under våren, den skulle kunna vara ett alternativ att titta på, jag har ingen erfarenhet av Max 30GLD så kan tyvärr inte säga hur pass bra den står sig i jämförelse, det vi dock har kunnat konstatera är att man får väldigt mycket för pengarna.
    Vår recension hittar du här: E-Wheels E2S V2 Pro Recension

    Vill du ha en billigare elsparkcykel skulle även "lillebrodern" E2S V2 kunna vara ett alternativ, vi mätte dock enbart upp 17,8 km räckvidd (95 kg förare), men eftersom du enbart väger 75 kg borde du med lätthet få ut 20 km.
    Vi har även recenserat den: E-Wheels E2S V2 Recension

    /Christoffer - Elsparkcykel.com
     
    Higgs gillar detta.