Ninebot Max G30 / G30 II med 10"-hjul och 6 mil räckvidd!

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Swedroid, 19 maj 2019.

  1. Blackie

    Blackie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Har en teori över vad som hänt mitt serienummer.
    Läste i ett forum att de Hackingverktyg som finns till Scootrarna kan ändra serienummer och antagligen har jag haft oturen att någon lyckats pricka mitt serienummer helt random. Jag hämtade hem Appen ScooterHacking Utility och mycket riktigt så kan man ändra serienumret men i mitt fall påverkar det inte Scootern på något sätt så jag struntar i det.

    Vad gäller lås så beställde jag ett Abus Granit X-Plus 540 men det blev inte så bra som jag tänkt mig på Nineboten, problemet med Abus låset är att D-ramen är fyrkantig så jag lyckades inte justera detta som jag ville ha det men som tur är så hade jag en Kryptonite lås till min cykel som jag tog till Scootern, Kryptonite låset har en rund D-ram vilket gör att den går att justera lite bättre så Abus låset fick hamna på cykeln istället :)

    Nu har jag kört en mil i sport läget med scootern och är grymt nöjd, 30 km/h går den utan problem fick dock efter dra skruvarna som håller fast styret om de inte sätter sig nu skall jag skaffa lite Loctite Skruvlås medel.

    Beställde min scooter från DHgate (sumtop2019eur) 9:e Juni för 5200 kronor och den levererades 2 augusti med vetskap att det tar tid från China och jag inte hade någon brådska så spelade leveranstiden ingen roll, sparade ändå ett par tusenlappar jämfört med att köpa den här i Sverige. Scootern landade i Krøge 30 juni och den levererades till mig den 2 Augusti.

    Skulle jag beställa en Ninebot MAX G30 från DHgate igen, ja 100%

    upload_2021-8-3_17-6-34.jpeg

    upload_2021-8-3_17-6-57.jpeg

    upload_2021-8-3_17-7-11.jpeg

    upload_2021-8-3_17-22-48.jpeg
     
    Last edited: 3 aug 2021
    Hubbaa82, fiskmasen, Rocket R58 och 3 andra gillar detta.
  2. Rickhey

    Rickhey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2021
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    60
    Passar på att lägga in lite bilder också.
    Tog en åktur igår ut till havet efter att jag monterat min custom footboard från CuriousJoe. Riktigt nice att ha, mycket bekvämt och större plats för fötterna.
    Kan rekommenderas, tack Joe! Utmärkt service :)

    Så här ser den ut nu: G30_3.jpg
    G30_1.jpg G30_2.jpg
     
    Ballvar, bernard, Hubbaa82 och 4 andra gillar detta.
  3. Rocket R58

    Rocket R58 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2021
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Fjärde uppdateringen från min sida: fick en hemleverans av posten imorse strax efter 8:00 med en av två beställda från DHgate. Den andra är i Tyskland och är på g. Skickades från DPD Polska igår.

    Den första var på DPD Polska 28/7 och i Tyskland dagen efter, Danmark 30/9 och i Örebro 2/10. Kunde hämtat på PostNord igår men valde hemkörning idag.

    Lustigt att de kommer så olika men så kan det vara.

    Min första är en 2nd gen motor och den andra antar jag kommer vara det också, de gick på 10654:- så 5327:- styck. Ingen moms eller något har tillkommit ännu. Uppdaterar med en slutrapport när den andra är framme.

    Kul är det och hann avverka 2 mil idag för att testa den lite, sportläget är piggt!

    Edit: glömde att säga att den första alltså beställdes 30/6 och var levererad 3/8.
     
  4. Simon95

    Simon95 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Beställt 16 Juli fortfarande inte skickat. Beställde gps tracker från Aliexpress två dagar senare och kom fram nu utan att passera moms hantering flöde.
     
  5. Blackie

    Blackie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Får man fråga vad det blev för gps tracker?
    Själv gick jag på Bernards tips om Apple Air tag :)
     
  6. Simon95

    Simon95 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

  7. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
  8. Blackie

    Blackie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Det är där jag beställt min ifrån, inga konstigheter räkna med lång leverans tid beroende på om de har i lager i Polen eller ej. Det blir ingen tull eftersom den mellanlandar och skickas från deras lager i Polen, har inte heller sett någon här åka på den höjda momsen, än.

    Osäker på vad som gäller om den går sönder under garantitiden men man kan alltid maila säljaren han är duktig på att svara tillbaka. Reservdelar är hyfsat lätt och billigt att få tag på så det mesta kan man fixa själv vilket jag själv tagit i beräkning med hänvisning till det billigare priset.
     
  9. Jizzler

    Jizzler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Sannolikt inte men kolla med säljaren om de kan garantera detta. Sumtop har gråtit ut i ett PM till mig där de hävdar att de fått slanta 150 USD per skoter i VAT. Tveksamt om de stämmer. Tror mer på att de med framgång fifflar in dem i Polen och den vägen rundar avgifterna = inga extrakostnader för slutkund.

    Säljaren lämnar garanti men hur det blir med kostnaderna för att skicka skotern är en annan femma. Lär inte bli en billig övning. Räkna inte med att säljaren accepterar att ta kostnader för rep i Sverige.

    Bättre då att först försöka tjöta med säljaren och om det inte bär frukt själv vända sig till en verkstad. Då tar du kostnaderna själv. Det finns rejält med utrymme givet den besparing du gör vid inköpet. Om något strular finns exempelvis Wattsnabb. Rekommenderas.

    PS. Glöm inte att använda rabattkod vid beställning. Flera gånger har skotrarna varit nere under 5000kr och vänt.
     
    Blackie gillar detta.
  10. Blackie

    Blackie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Googlade lite och hittade detta...

    "Well, since it’s Chinese items, you won’t get warranty/guarantee on cheap products. For expensive products you might get warranty but it’s of no use as those brands are of China and you won’t get a global warranty on that. So either you’ll have to visit China or courier the product to China to claim the warranty wherein all the expense of courier will have to be borne by you. So no use of getting a warranty or guarantee."

    Källa: Do we get warranty like 3, 6 or 12 months or so, on products purchased from Alibaba.com or dhgate.com? - Quora

    Som sagt man får ha i beräkning att själv ombesörja eventuella reparationer.
     
  11. mkl

    mkl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8
    Första inlägget här men jag har försökt att läsa på en del i den här tråden. Jag vet att det har frågats liknande så ursäkta min förvirring för det verkar som att det finns lite olika åsikter. Vad tycker ni som har koll på beställningar som har gjorts efter 1/7 - är det bättre att handla från Aliexpress eller Dhgate? På DHgate kan man inte välja varifrån den ska skickas och ingen säker betalmetod som Paypal, Trustly eller Klarna funkar. Men priset där är ju betydligt lägre än på Ali.

    Det verkar även som att Airecho på Ali är samma som Sumtop på Dhgate. Stämmer det?
     
  12. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Allt det där finns besvarat i tråden.
    Men verkar ha skickats snabbare om du beställt via Aliexpress, men då har du även fått betala ett högre pris.
    Ja ska vara samma säljare enligt uppgifter här
     
    Blackie gillar detta.
  13. Jizzler

    Jizzler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Ett bra kreditkort är svaret på dina böner.
     
    Blackie gillar detta.
  14. danne_00

    danne_00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2021
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    67
    drog iväg en beställning ... 5141.59kr blev det.. även om momsen åker på så blir den billigare än köpa här
     
  15. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Leveransdatum?
     
  16. danne_00

    danne_00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2021
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    67
    Your item(s) will be shipped before 2021-09-24 17:12:15 så ligger långt fram i tiden :D
     
  17. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    ÄR 5141 kr inkl moms?
     
  18. danne_00

    danne_00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2021
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    67
  19. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
  20. danne_00

    danne_00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2021
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    67
    ja den lär ju komma när hösten å slasken kommer så inte direkt åkväder kanske
    dock vet man ju inte hur priserna är..5100 känns helt ok, med tanke på vad den kostar här
    frågan är ju hur gärna du vill ha en och kommer du använda den? annars kan man lika gärna vänta..