Diskussion: Fossil Q Explorist Gen 5

Diskussion i 'Övriga tillverkare' startad av pacman42, 3 sept 2019.

  1. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Synd att den inte får nästa version av Wear OS, är i övrigt nöjd med min Fossil.

    Det som händer lite då och då är dock att batteriet bestämmer sig för att draina riktigt snabbt efter att man tagit av den från laddaren på morgonen. Då är batteriet slut efter lunch. Lösningen är att jag startat om den varje gång jag sätter på klockan på armen... detta borde de väl kunna lösa o_O
     
    bernard gillar detta.
  2. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Jag har börjat få laddprobem med min Fossil, den klickar inte igång direkt när jag connectar med laddaren, får mekka en hel del med den innan det börjar ladda.
    Sen är det ju förstås batteriet som verkligen är kass. Brukar ladda morgon och kväll, den laddar snabbt när jag väl får igång laddningen.
    Har wifi avstängt, finns det några ytterligare tips för att få batteriet att hålla längre? Vill givetvis ha kvar alla aviseringar och höra när det ringer.
     
  3. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Har den börjat rosta där bak där laddaren ansluter? Har nämligen sett en del sådana bilder på reddit.

    Jag har stängt av wifi, tilt to wake och touch to wake. Kan endast aktivera klockan genom att trycka på den fysiska knappen, har dock på Always on Display då det går att se notiser och tiden ändå. Jag tycker det är en bra kompromiss. Sen gäller det att stänga av bakgrundsmätning av pulsen, både i Google Fit och den appen som kom med klockan.
     
    realdexter gillar detta.
  4. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Tack för dina svar. Ingen rost vad jag kan se. Aktiverat tryck på fysiska knappen. Hur stänger jag av pulsmätningen i appen? Tror jag lyckades i Google Fit.
     
  5. Froyo

    Froyo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha
    Info:
    Ext battery, SlimPWR QI Card
    Telefon 2:
    HTC Legend
    Platta:
    ASUS Transformer Book
    Platta 2:
    CUBE U30GT2
    Info:
    Quad Core, HDMI 10.1" Retina 32GB
    Testat spraya lite oxidlösande spray "elektonikspray" på ringarna på klockan, laadrens stift?
    Stänga av pulsmätaren: svep vänster, om du har den här appen som widget (se bilden nedan), klicka på skärmen -> inställningar -> Pulsmätare i bakgrunden.
    2021-08-24_142719.jpg
     
    bernard gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 692
    Mottagna gillanden:
    44 673
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är inte så att limmat börjat släppa? Fossil har haft en del problem med detta över ett par generationer nu. Finns flera trådar för det på Reddit, men vet inte om det kan inverka utan att det blir mer synligt. Hur ser det ut om du kikar på baksidan? Ser allt ut att sitta som det ska/är plant?
     
  7. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Tack för alla svar angående laddningen, den är inga problem nu, bara att se till att den verkligen börjar ladda när man kopplar den.

    Det stora problemet är fortfarande batteritiden. Jag rör mig rätt mycket på jobbet och när jag jobbar varar batteriet ungefär 8 timmar. Nu i helgen när vädret inte inbjöd till utomhusaktiviteter varade batteriet 28 timmar. Det är alltså något som registrerar rörelser jag måste stänga av.

    Hur stänger jag av allt sånt? jag vill gärna att klockan håller sig hela arbetsdagen. Jag tar den från laddning strax efter kl 06 på morgonen, runt kl 14 börjar den varna för att batteriet börjar ta slut.
     
    bernard gillar detta.
  8. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag slog av att klockan väcks av gester förut för jag tyckte batteritiden var katastrof jämfört med min Smartwatch 3. Bytte även till Fossil watchface, men då de tog bort den jag hade i senaste uppdateringen (de tog tydligen bort en massa) så provade jag att gå tillbaka till Watchmaker, och se på f-n, batteritiden blev bättre...

    Det är dock irriterande att behöva trycka på knappen för att väcka klockan, vill minnas att Smartwatch 3 gick att väcka även med att toucha skärmen.

    Kanske ska prova att slå på att den väcks med gester igen...