Köpråd enkel smartklocka/tränibgsarmband

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av cogo, 9 aug 2021.

  1. cogo

    cogo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2014
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hej hej.

    Ska försöka få igång sonen med träning, såsom promenader, löpning och intervallträning. Skulle vilja att han då kan överföra data till sin mobil efter träningen samt under träningen gärna kunna avläsa distans och puls, samt att klockan ska kunna avisera intervaller i olika tider som man själv ställer in. Vad finns då som klara av detta och som ligger i det billigare segmentet??, begagnat fungerar med.

    Mvh Magnus
     
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Hade satsat på någon Garmin med pulsband - dvs inte endast använda klockans inbyggda. Har dålig erfarenhet just när det kommer till intervaller med klockans inbyggda. Där får man mer exakt mätning av puls via pulsband som man bär runt bröstkorgen.

    Garmin connect fumgerar även bra att skapa mål och egna löppass osv. Tror iof pulsar fungerar lika bra men ingen egen erfarenhet där.

    Grund-funktionaliteten i Garmin är typ samma på alla modeller så bör kunna få att hitta en rätt billigt.

    Jag har kört med 235, 735 Fenix osv alla erbjuder samma grund och sedan öser de på med extra så som musik offline osv osv
     
    bernard gillar detta.
  3. cogo

    cogo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2014
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tror att en garmin med pulsband är lite overkill dock.
     
  4. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Går alltid att köpa till pulsband om man tycker det är kul med pulsträning i framtiden. Kolla lite review på Garmin connect om det uppfyller dina önskemål. Lite småroliga funktioner med att man kan utmana varandra i olika saker. Det viktiga är ju ändå att man rör på sig :) kul om lite teknik kan göra det roligare!
     
    Kristy och cogo gillar detta.