Problem: Samsung internet

Diskussion i 'Allmänt' startad av eastbound, 26 apr 2021.

  1. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Har upplevt i nån vecka att Samsung internet laggar vid scrolling, samt att det känns som myyyycket lägre än 120hz som mobilen är inställd på (s21) en brutal skillnad är det. Chrome beter sig inte alls på det viset. Bara jag? Främst märker jag det på feber.se av nån anledning .
     
  2. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    179

    MINA ENHETER

    Tycker Google Chrome är en av dem bättre webbläsare.
     
  3. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 033
    Mottagna gillanden:
    865
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Gjorde nyligen en egen tråd om hur Chrome hackar som satan på120hz på note 20 ultra. Fick lite tips men tyvärr finns problemet kvar. Hade även grova hack i imdbappen. För mig var det faktiskt lite mer flyt i samsung webbläsaren jämfört med chorme.
     
  4. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Märkt av att det främst gäller på feber.se när jag läser kommentarer,och då när det är laddar många kommentarer. Annars inga problem.
     
    Helge67 gillar detta.
  5. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Använder Adblock så Chrome går bort .
     
    Helge67 gillar detta.
  6. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    179

    MINA ENHETER

    Google Chrome hackar inte på Samsung S20 FE 5G och den är 120 hz. Kanske något med telefonen som inte är kompatibelt med Chrome eller så kan det vara vilka inställningar du kör?

    Använder medelhög säkerhet mot virus och nätfiske. Mycket möjligt att den inte hänger med om man kör med högsta säkerhet. Har märkt att datorer blir riktigt sega med antivirus program. Oavsett vilket man använder. Själv kör jag bara med Windows Defender som skydd i datorn. Var mycket besviken med Norton då datorn blev väldigt seg.
     
  7. Carlstein

    Carlstein Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Samsung internet är väl den browsern som har bäst flyt, har en s20+, nån enstaka sida som havererar men annars riktigt smooth, Chrome däremot, riktig skit browser, har alltid hackat o haft mikro lag så länge jag kan minnas.
     
  8. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    179

    MINA ENHETER

    Kom på att Chrome inte fungerar särskilt bra på sonens surfplatta. Lenovo Tab 10 plus. Den är från 2019 men kvar på Android nougat eftersom den inte fick någon uppdatering till något annat Android system.

    Han har dock fått en ny Samsung Galaxy A7 med LTE. Den kommer i vart fall med Android 10. Får kolla om det fungerar bättre i den. Överlag ganska blekt utbud vad gäller surfplattor i nedre pris segmentet.

    Är det någon som provat webbläsaren Opera? Vet att min bror var mycket angeläget om att installera den på min dator men jag använde inte den speciellt mycket. Den skulle tydligen vara snabbare och bättre än Chrome.
     
  9. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Lite of topic
    Norton var riktigt bra en gång i tiden men sen blev de uppköpta av Symantech som förstörde varumärket fullständigt. Nu har så vitt jag vet Symantech sålt Norton så framtiden får utvisa om det blir ordning på deras produkter så småningom men det lär nog tyvärr ta lång tid att reparera både produkterna och varumärket.

    Jag vill samtidigt passa på att varma för McAffee, det är i min mening rent skräp som segar ner datorn rejält. Tyvärr levereras nästan alla datorer med eländet...
     
    Helge67 gillar detta.
  10. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    179

    MINA ENHETER

    McAfee har jag också haft sämsta skräpet. Fanns gratis på nån mobil el dator som jag köpte i 1 år men jag valde att inte aktivera det.

    Visste inte att Norton blivit sålt. Rejält dyrt är det i alla fall. Fungerade väl ganska bra som antivirus system men datorn förlorade säkert 30 procent av sin kapacitet, blev väldigt seg.

    Någon som provat webbläsare Opera?