Ang. Heros design - med risk för att bli utslängd från forumet

Diskussion i 'Hero' startad av antroid, 9 okt 2009.

  1. antroid

    antroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag äger en Hero och är grymt nöjd. En av de bästa telefonerna på marknaden bortsett från den usla kamera. Men det är inte kameran jag tänkte väcka debatt om utan designen.

    Ärligt talat - Herons design är så kantig och inte 2000-tal att vi kommer att skratta åt den om nåt år eller två, dvs. om vi inte redan skrattar.

    Den bruna versionen är i alla fall sober men den vita ser ju ut som något hämtat från ett budgettillverkare. Iphonen är klart mer tidlös.

    Eller vad anser ni? Visst är Heron ganska ful! :D
     
  2. MrJellyBean

    MrJellyBean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. TheAce

    TheAce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tycker den har en skön, egen design. Visst kanske man kommer skratta åt den - men vilken 10 år gammal telefon skrattar man inte åt idag?
     
  4. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Tycker tvärtom: kul med sober lur med annan design. Jämför med flesta nya lurar: känns som att hålla en bok mot örat. Vinkeln på hero är perfekt.
     
  5. pellew

    pellew Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror som TheAce att vi kommer att skratta åt de flesta telefoner om 10 år.
    Bif. bild med några exempel.
    Från vänster till höger är det årsmodell: 1994, 2000 och 2006.
    Skulle vilja se den som inte drar på smilbanden åt Sonys "tegelsten"!

    Hälsn
    /Pelle
     

    Bifogade filer:

  6. Keenan

    Keenan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    en telefon som sticker ut...på alla sätt.
    har själv den bruna som jag gillar stenhårt...men smaken är som baken delad.
     
  7. PatBenson

    PatBenson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gillar utformingen på Hero! Tycker inte direkt att hakan gör den ful, däremot så kan jag tycka att usb-pluggen sitter "snett" och gör funktionen något sämre, plussidan med hakan är att skärmen inte blir repig om man lägger den ner (är väl tanken)

    Jag vill hävda att det snarare är tekniken som man skulle dra på smilbanden åt snarare än utseendet (designen representerar teknik eller snarare brist på teknik)

    En personlig favorit är ericssons gamla kloss (min farbror hade en linkande - mycket hög wow-faktor på den ;) .. iaf i slutet på 80-talet )
    [​IMG]

    Sen den här gamla fulingen nedan. Jag talade med en som var med och utvecklade designen på denna (eller en liknande med en "knöl" upptill)och han drog en rolig anekdot angående antennen. Mobilerna hade utvecklats så mycket att det inte spelade någon roll med extern-intern antenn/mottager, men säljstaben på Ericsson krävde att det var en synlig antenn på den, då man ansåg att ingen på USA marknaden skulle tro att en telefon utan antenn skulle ha någon bra täckning (jag ska låta det vara osagt om mottagren verkligen satt i "knoppen" upptill, men har för mig att han sa att det endast var dekor/teknisk-sälj-design) :)
    [​IMG]

    Sorry för att det drog iväg lite offtopic ;)
    mer på tekniskamuseets mobilsida/utställning
     
  8. antroid

    antroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Underbart med nostalgibilder!

    Minns själv min första GSM inköpt 1994 tror jag. En motorola för 10 000 kr (motsvarande ganska mycket mer pengar i nuvarande penningvärde). Köpte den på avbetalning. :P Den var inte helt olik Nokias skönhet som syns på av pellew bifogad bild, telefonen nr 2 från vänster). Det var tider det! :cool:
     
  9. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Sharken [​IMG]
    hade inget i "antennen" nej, du kunde klippa den utan problem, telefonen (som för övrigt jag anser vad grovt underskattad) var byggd för att tåla stryk och gjorde så otroligt bra, tekniskt sett vore det väldigt dumt då att ha något uppstickande som kunde gå sönder men när det bara var gummi så var det ju lugnt :)



    OnTopic
    Tycker inte att Heron e den snyggaste mobilen i världen men långt från den fulaste, tycker nog att Magicen och Iphonen e fulare, men alla har olika smak.
     
  10. monk

    monk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    iPhonen är ju klart fulast, där kan vi snacka modern tegelsten.
     
  11. Spectra

    Spectra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Själv gillar jag Herons utseende. Tycker om den mer än tex Iphone eller andra. Ja, jag faktiskt älskar telefonen. Den är annorlunda från många andra, och det är otroligt bekväm i handen och att prata i.

    Att den vita ser ut som en telefon från någon budget tillverkare håller jag inte med om, de flesta som jag stött på har gett mig tummen upp för min hero. Sagt att den var jättesnygg etc. Alla får ju dock ha sin egna smak, många håller nog med dig, Iphonen anses ju vara snygg (jag själv ser det dock inte:P). Världen skulle vara så tråkig ifall allt såg likadant ut och alla gillade exakt samma saker:P
     
  12. LeWaN

    LeWaN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design
    En sådan har jag ute i förrådet... om jag skulle göra en liten nostalighörna, så åker den fram! :)
     
  13. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Jag får lite Stormtrooper-vibbar av min vita Hero och gillar det som fan! Passar en geek som mig. iPhone å andra sidan är ju sjukt osexig.
     
  14. Olfaktorius

    Olfaktorius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag gillar heron skarp!speciellt den bruna. hakan tycker jag är snygg, lite nytänk, annars ser ju dagens mobiler ganska lika ut, HTC vågar göra något nytt, som faktiskt både är funktionellt (ligger bra i handen/skyddar) och snygg.
     
  15. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Helt klart riktigt snygg mobil. Ligger perfekt på alla vis i handen även med fet design!
     
  16. gnuttenx

    gnuttenx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Har haft flera kommentarer från mina vänner att de gillar den lilla "hakan" för att det gör telefonen egen och annorlunda. :)
     
  17. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Håller med.. den är riktigt ful.. magicen är snyggare ;) sense i Magic ja då är den en favorit
     
  18. robocik

    robocik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    345
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    :)

    Tycker att Magicen är mycket snyggare, men jag byter gärna till en hero om någon vill hehe :D
     
  19. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Både Magic och Hero är i min mening både snyggare och mer tidlösa i sin design än tex Iphone. IPhone har tagit fasta på moderna trender som snart kommer vara passé med sina helrundade hörn. Rundade hörn var modernt på webben under ett par år men är nu helt på väg ut om inte redan ute.

    Varje gång jag ser någon i min klass i skolan (vi är 190 st i klassen) släpa upp sin numera halvblanka kantstötta rundade tegelsten njuter jag av att äga en Hero.

    Kantigt kommer alltid vara modernt ;)

    D
     
  20. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Måste bara få berätta vad en kompis sa om ovan visade R310: "Det måste vara den optimala tjejmobilen - den har ju både tunga och vibrator" :D