LG Tone Free FP8

Diskussion i 'Hörlurar' startad av erik.rahm, 28 aug 2021.

  1. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Impulsköpte dessa idag.. bör få dem nästa vecka. Gick på 1800kr men bör gå ner i pris rätt snabbt om man ser till de tidigare modellerna.

    Återkommer med en liten review

    LG TONE Free FP8W | LG Sverige
     
    bernard och robcar gillar detta.
  2. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Var köpte du dom?
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag kan inte hitta dem på Prisjakt. Har du hittat dem på Amazon eller dylikt?
     
  4. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    bernard gillar detta.
  5. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Fick de idag - dvs sjuk snabb leverans beställde de som sagt i lördags skickades från Holland.

    Första intryck är - små smidiga både etui samt hörlurar.
    Helt ok app där man kan ställa in EQ samt vad olika "dutt" på hörlurarna ska göra.

    Ljudet är helt ok! Inte 1800kr skulle jag säga men om de droppar till 1k tycker jag absolut det är värt det.
    Ett stort plus är LGs silikonpluppar som är magiskt sköna - påminner en del om spinfit för de som testat de plupparna. De är mjuka på ett mycket skönt sätt.

    Testade ett snabbt samtal och lät bra tydligen. Får testa mer när man är ute eller pendlar.

    ANC är "ok" inte mer. Betydligt bättre än Samsung men sämre än Airpods pro. DOCK när musiken spelar så försvinner allt runt en så gör jobbet så att säga.

    Återkommer med lite mer tester - tänkte testa att koppla de mot multi points senare.
     
    Boojah och bernard gillar detta.
  6. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Lite bilder, etuiet ser lite gult ut men det är ljuset. De är vita, matt finish på etuiet
     

    Bifogade filer:

    bernard gillar detta.
  7. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Går att hoppa mellan t.ex laptop och mobil ganska lätt. Bara slänga ner hörlurarna i fodralet och ansluta så byter man enhet. Testade med min iphone och mac.

    Testade även lite youtube och kunde inte se någon delay. Överlag trevliga lurar faktiskt, mycket bra passform, ok ljud och smidiga att ha på sig och ta med sig.
     
    bernard gillar detta.
  8. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Kanske den största fördelen med dessa lurar är att jag inte får någon allergiskt reaktion från dem vilket jag fått av flera in ear senaste tiden både från silikonet och plasten i lurarna (yes Apple jag menar dig) men även fått en reaktion av Samsung. Värt att testa för de som inte klarar av de andra lurarna.
     
    Mattheworbit och bernard gillar detta.
  9. jesper_w

    jesper_w Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2017
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    42
    Hur är samtalsljudet vid telefonsamt och videomöte efter att han använt lurarna ett tag?
     
  10. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Helt ok! Körde ett teams möte på promenad där det blåste och höll på.. personen hörde vad jag sa utan problem. Har ett par Aftershokz opencomm som jag använder när det är viktigare möten..

    Har ett par Bose qc buds på väg som jag tänkte jämföra med.

    LG fp8 är inte bäst på någonting men bra på allt om du förstår vad jag menar.. ibland när jag lyssnar tänker jag "jäklar vad den här låten lät bra" och ibland blir det "meh"

    Samtalen har ingen klagat på. De hör att jag har headset och de hör allt vad jag säger utan problem.
     
    Boojah gillar detta.
  11. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    I kväll ramlade det ner en uppdatering av appen samt en större version bump på lurarna (första sedan jag fick dem) oklart om den hade hoppat igång automatiskt men jag fick en notifikation på det direkt när jag startade appen.

    Uppdateringen laddades över till lurarna utan problem och tog kanske 20 min att få över - gick ej att använda lurarna under tiden utan de skulle sitta i sitt case. Efter det startade de om och så var det klart.

    Nu kan man ställa in ANC i två lägen - hög och medel dvs hur mycket ambiens som ska komma genom.

    Ljudet fick sig också en rejäl dos av förbättring och nu låter musik som jag tidigare upplevt lite platt betydligt roligare.

    Kul att LG verkar bry sig!
     
  12. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Update, skickade tillbaka dem till gimobo vilket tydligen gick. Står på hemsidan att det kommer kosta 12 euro i "rengöringskostnad" men fick tillbaka alla pengar - sjukt snabb service så kan rekommendera deras webshop. Anledningen till att de åkte tillbaka är helt enkelt att jag fick hem Bose QC earbuds - satan vilket ljud och passform
     
  13. Boojah

    Boojah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjenare, fick tag på fp9 på singles-day för 1000kr, vilket ju känns som ett ok pris. Innan jag öppnar förpackningen undrar jag: om det är något störande susande ljud när det inte spelas något? Var tvungen lämna tillbaka jabra elite 3 budsen som brusade för mycket. Förstår att med ANC på att det kan brusa en del men med allt sådant avstängt, är de helt tysta, eller i alla fall inte störande?

    Tack för svar!
     
  14. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Det var ju ett tag sedan jag hade dem men brus var absolut inget jag minns. Hade nog aldrig accepterat det i ett par hörlurar faktiskt.

    Bra pris! Det tycker jag absolut de var värda