Notisljud vid start av appar

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av Toube, 4 aug 2021.

  1. Toube

    Toube Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Har upptäckt att varenda gång nån app startar (typ just när man trycker på start av en låt i Spotify lr innan mitt alarm startar) så spelas notisljudet upp.

    Förwöker hitta hur man stänger av det men hittar inget.. Det är sjukt störande då man ha stegrande signal på alarmet och notisljudet väsnas på full volym innan larmet börjar tex...

    Nån som vet vad det är och hur jag kan stänga av det?

    Mvh
     
  2. rtreal

    rtreal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2013
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har du hittat en lösning på det?
     
  3. Toube

    Toube Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej jag har ju inte det.. Börjar misstänka att jag måste göra en återställning på luren.. Kompisen min har en likadan och den håller inte på såhär.. Sökt igenom alla inställningar och inget verkar få bort det.

    Har du också samma problem?
     
  4. rtreal

    rtreal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2013
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER


    Jag skaffade telefonen för några veckor sen och upplevde samma problem men lyckades hitta en lösning. Jag märkte att den började skicka notiser så fort jag gör något som den inte borde skicka notiser på. T.ex att spela en låt på Spotify eller gå in på ett rum på Clubhouse osv.

    Men gällande problemet med Spotify. Testa med det här:

    Inställningar>Aviseringar>mer>Spotify

    Där ser du olika aviseringsalternativ där du kan välja vad som ska komma upp och hur den ska agera.

    Då väljer du uppspelning och stänger av den. Nu ska de inte komma upp något.