Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Hur har ni gjort när ni sagt upp Upgrade+?
     
  2. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    50+ samtal/mail under fyra månader, anmälan till ARN och kontakt med Samsungs representant på Sweclockers. Sedan var jag fri. Smidigt.
     
    kissidor, Kristy, bernard och 2 andra gillar detta.
  3. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    What? Är det så svårt?
     
  4. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Fy f... Men man måste alltså inleda med att ringa in till dem?
     
  5. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Uff detta får mig att inte vilja avbryta men samtidigt är det snart dags. Ser fram emot det!
     
    Janne303 gillar detta.
  6. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Min tur snart. Håll tummarna! Blir abbonemangstelefon istället. Blev ingen note i år så jag funderar på att köra S21 Ultra. Hoppas pennan kommer snart :D
     
    Klurre gillar detta.
  7. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    De brukar inte besvara mail inom rimlig tid och (om de svarar) i chatten så hänvisar de till telefonsupporten.
    Blodtrycket stiger så jag ska inte skriva mer om telefonsupporten ;)
     
    Janne303 och Oxygenic gillar detta.
  8. torsten85

    torsten85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Dagens chat med Samsung:

    Vänligen vänta...
    Alla våra chattagenter är för närvarande upptagna.
    Nuvarande väntetid: 5 minuter
    10:13 fm


    Ja varför tar det så långtid att lägga in fold 3 i upgrade +
    De har det aldrig gjort innan.
    Å jag förlora ju massa dagara nu när jag inte kam byta till denna.
    Dåligt att svika era trogna kunder!
    10:13 fm


    Välkommen till Samsung Shop, du chattar med Malcolm. Jag håller just nu på att se över ditt ärende, tack för ditt tålamod.
    10:16 fm


    Bra
    10:16 fm


    Galaxy Z Fold 3 kommer vara tillgänglig i Upgrade+ Loungen någon vecka efter att mobilen lanserats, dvs efter 27/08.
    10:18 fm


    Jag får olika svar av er alltid. Igår höll ni på att fixa det.
    En annan gång skulle den komma samma dag den släpptes
    10:19 fm


    Dom andra gångerna jag bytt så har dom varigt uppe till förhandsbokning.
    10:20 fm

    Så frågan är vad ni håller på med? Vi lever år 2021 att fixa med system i datorer, skall absolut inte vara några problem alls
    10:21 fm


    Ingenting är omöjligt!
    10:24 fm


    Jag bekalgar för din upplevelse.

    Det jag utgår ifrån är den senaste uppdatering vi har kring förväntningen vi har på när Galaxy Z Flod3 kommer vara tillgänglig i Upgrade+ Loungen.

    Vi förväntar oss att den kommer vara tillgänglig i Upgrade+ Loungen inom några veckor efter lanseringsdagen.
    10:26 fm


    Varför har ni gått från att dom innan har varigt tillgängliga under för bokningen. Å nu vekor efter? Jag fölorar ju massa dagar nu ju!
    Och varför svarar ni olika hela tiden?
    10:28 fm


    Tidigare har vi haft andra förväntingar.

    De förväntingar vi har just nu är att de kommer vara tillgänglig inom någon vecka efter lanserings datumet.

    Förlåt såg nu att jag skrivit fel i mitt tidigare meddelande menade att skriva "någon vecka*" och inte "några veckor*".
    10:33 fm


    Men vadå förväntningar? Sitter det någon å förväntar sig saker, som sedan påverkar om ni skall göra som innan, eller skita i det å göra det lite jobbigt för dom som ni har som kunder?
    Hänger inte riktigt med här.
    Och varför svarar ni vid olika tillfällen olika?
    10:35 fm


    När produkten först fanns att förköpas var förväntingen att Galaxy Z Fold3 skulle vara tillgänglig i Upgrade+ Loungen vid lanserings datumet.

    Tyvärr lyckades vi inte möta den förväntingen.

    Nu arbetar vi med att istället se till att Galaxy Z Fold3 ska bli tillgänglig i Upgrade+ Loungen så snarast som möjligt.

    Vår förvänting just nu när det kommer finnas där inom någon vecka.
    10:44 fm


    Men förväntningar hit å dit. Svarade inte på min fråga.
    Som sagt vi öever i 20talet. Välja ett datum och trycka på en knapp i datorn skall inte vara ett problem.
    Så vad är det ni håller på med egentligen?
    10:45 fm


    Säga ett datum skall inte vara ett problem när tekniken kommit så här långt!
    10:46 fm


    Tyvärr så har vi inte just nu något exakt datum när Galaxy Z Fold3 kommer var tillgänglig i Upgrade+ Loungen.
    10:47 fm


    Man kan inte sitta å förvänta sig saker. Utan bara programera system så skall det lösa sig
    10:47 fm


    Om ni bara sitter å har förväntningar istället. Förstår jag att ni inte kan säga ett datum.
    Men tycker det är ett konstigt tillvägagångssätt för ett företag att arbeta?!
    10:48 fm


    Jag beklagar för din upplevelse.

    Jag har sett till att spara denna chatten så att vi kan ta del av din åsikt och förbättra våra system framöver.

    Var det annars något annat vi kan hjälpa dig med idag?
    10:51 fm
     
  9. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Vilket j*vla skämt rent ut sagt. Hur kan ett företag som Samsung inte komma med bättre info än såhär?
    Man måste väl kunna svara på antalet telefoner som kommer till Sverige samt när de skall komma?

    Utifrån den informationen måste man väl kunna säga "Fold 3 blir tillgänglig denna vecka/datum"

    Obeskrivligt dåligt från Samsungs sida......
     
  10. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Förstår din frustration men problemet är nog inte att kunna göra den tillgänglig digitalt på sidan utan att kunna leverera enheter vid beställning.
    Tror inte du heller hade uppskattat om den legat tillgänglig för beställning men sen hade du fått vänta på att få den.

    Men det hade ju varit bra om gett samma svar vid alla tillfällen.
     
    Kristy gillar detta.
  11. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Jag hade inte velat vara kundtjänsten när det kommer kunder med så dryg attityd, han gör ju så gott han kan givetvis. Inte så att det är den enskilde kundtjänstarbetaren som drar i alla trådar och bestämmer.
     
    tooobe och Kristy gillar detta.
  12. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Via chatten. Dock verkar inte Samsung care gå att säga upp via chatten. Krävs att ringa.

    Kul att vi gjort samma resa från upgrade.
     
    bernard och Oxygenic gillar detta.
  13. Roger K

    Roger K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    121
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Uppdaterar angående min kontakt med Samsung.
    Jag har en Note 20 Ultra på reparation som jag skrivit om i tråden några gånger. (Upgrade med Samsung Care +)
    Idag är det 7 veckor sedan jag skickade den på reparation. Inget svar än när eller om jag får den tillbaka. Orkar inte skriva allt men har återigen inte blivit uppringd som de lovat.

    Ringde idag för att få en uppdatering och det kändes som att börja om igen. ”Jag ska ta med det här högre upp och vi återkommer”…. Tror inte riktigt på det längre.

    Rejält besviken.
     
  14. Twicefire

    Twicefire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2012
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Ångrar skarpt man hoppa på det här verkar ju omöjligt att säga upp också ...
     
  15. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    ...chatten sa idag att de inte supportar Upgrade+, bara "vanliga" shopen, man måste ringa in.

    Alltså. Jag. Finner. Inga ord. Hoppas att någon ansvarig på Samsung, eller ansvarigs chef ser denna tråd...
     
    bernard gillar detta.
  16. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Fick du nått direktnummer?
     
  17. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Nu sa de inom 3 veckor på chatten...
     

    Bifogade filer:

    Kristy gillar detta.
  18. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Fold4 hehe
     
    Kristy gillar detta.
  19. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    :D
     
  20. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    0771-401044, så jag tror det är vanliga supportnumret till shop?
     
    Janne303 gillar detta.