Diskussion: OnePlus Nord 2

Diskussion i 'OnePlus Nord' startad av flipp, 11 jul 2021.

  1. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Fler som har ovanstående problem?
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ja den kändes inte helt optimerad. Hackade lite här och där. Framförallt webbläsare de första sekunderna efter en sida laddats. Den borde kunna optimeras bättre faktiskt.
     
    bernard gillar detta.
  3. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Tack för tips! Efter detta så finns inte en tillstymmelse till lagg :) Har också stört mig lite på det. Borde inte behövas som du säger men gissar att mjukvaran inte är helt perfekt än.
     
  4. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Blev en helt annan telefon efter högprestandaläget. Har varit snabb i det mesta innan men just i Chrome och vissa andra appar så har den kännts lite seg. Märker ingen direkt skillnad i batteriförbrukning heller så måste vara att dom behöver optimera hur Mediatek chippet beter sig i vissa scenarior när inte högprestanda är aktiverat.
     
    Last edited: 31 aug 2021
    bjudarn, dannejanne och bernard gillar detta.
  5. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Trodde aldrig man kunde bli såhär nöjd med en telefon för det här priset. Nord 2 har allt jag behöver och lite till. Detta är den första icke flagskeppstelefonen jag äger och ser nu ingen anledning att köpa en igen om det fortsätter släppas så här prisvärda telefoner i midrange klassen. Sen finns ju det klassiska "ha begäret" förstås så det kanske blir byte till flagskepp pga det i framtiden :) Men bortser man från det så är Nord 2 helt perfekt för de allra flesta skulle jag säga.

    Den har Bra kamera, bra batteritid, snabb laddning, bra prestanda, bra skärm och är enligt mig riktigt snygg och har bra kvalitetskänsla.

    Det som jag gillar lite mindre med den är att man behöver använda hög prestanda läget för att få riktigt flyt i alla lägen och att den haptiska motorn är lite "skum" jämfört med andra telefoner jag ägt. Att man behöver använda prestandaläget för bra flyt hoppas jag dom kan rätta till med optimeringar. Det är främst i Chrome man märker lite sämre flyt när man kör utan prestandaläget. Haptiska motorn har jag en hatkärlek till, man får bra feedback men låter lite annorlunda än andra vibrationsmotorer. När man vant sig vid ljudet så är det rätt nice men föredrar nog ändå lite tystare varianter.

    Mvh J
     
    Jowee och flipp gillar detta.
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 430
    Mottagna gillanden:
    8 364
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Håller med. Tycker Nord 2 är en grym telefon. Hade den samtidigt som en OP9 och tycker det finns "a case to be made" för att Nord 2 faktiskt är bättre, då batteritid och haptics är bättre på N2 jämfört med OP9 i mitt tycke. OnePlus är som bäst när de satsar på prisvärde. Deras dyrare telefoner lämnar en oftast besviken, inte för att de är dåliga men de saknar det lilla extra som motiverar prislappen.
     
    Hajken och Jaxione gillar detta.
  7. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Håller med. Dom har verkligen med visat med Nord 2 att dom fortfarande kan göra fantastiska telefoner till bra pris.

    Största anledningen till att jag inte gick för en Oneplus 9 Pro denna gången är dock Snapdragon 888. Verkar knappt finnas en enda telefon med 888 som har bra batteritid.
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 430
    Mottagna gillanden:
    8 364
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nej, SD888 är värdelös. Bra att mediatek utmanar Qualcomm nu så de inte kommer undan med strömhungriga systemchipp i framtiden.
     
    Oc-freak och Jaxione gillar detta.
  9. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Lurer på om Nord 2 vil være verdt å oppgradere til fra min Mi note 10 pro. Denne har litt mer fleksibelt kameraoppsett med optisk zoom linse osv, men vil tro at nord 2 gir bedre bilder fra hovedkamera. Samsung isocell HM1 108MP vs Sony IMX766 50MP. Begge har OIS.

    Har litt lyst å prøve noe nytt også, ikke kjøpt noen nye telefoner i 2021 så langt. Siste telefon jeg kjøpte var Poco f2 pro sommeren 2020, denne syns jeg ikke var så god som mi note 10 pro, utenom bedre ytelse.
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 430
    Mottagna gillanden:
    8 364
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Personligen tycker jag Xiaomis telefoner med HM1 108MP tar bättre foton. Dock lägger jag hög vikt vid detaljnivå.
     
    katho gillar detta.
  11. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Du har sikkert rett, er meget fornøyd med min mi note 10 (beste overall telefon mi har laget med tanke på pris vs kamera/batteri/byggekvalitet). Men har jo lyst å prøve noe nytt.....:cool:
     
    bernard gillar detta.
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hur ställer sig folk till oxygen launchern jämfört med nova?.. det tog mig 5 minuter att återgå till nova igen men frågan är om det bara handlar om gammal vana och inte ett måste...
     
  13. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    905
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    För er som har fått hem telefonen - Satt det något fabriksmonterat displayskydd på från start?
     
  14. Hajken

    Hajken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2 5G
    Hade P30 med nova och kör OP utan nova just nu iaf. Vissa saker jag saknar dock.

    På min sitter det på ifrån fabrik. :)

     
    Jowee gillar detta.
  15. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 536
    Mottagna gillanden:
    2 805

    MINA ENHETER

    Så länge jag kan byta ikonpack och dölja ikontexten är jag ganska nöjd. Att söka efter appar med ett enkelt svep är nice oxå. Sak är inga stora grejer.
     
  16. goldway

    goldway Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2019
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Är i valet och kvalet mellan Nord 2 och 8T. Skiljer bara 450 kr mellan dem på prisjakt just nu. Är det någon som har erfarenhet av båda och kan råda?
     
  17. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Denna fråga har nog kommit upp några gånger vill jag minnas.. Kikar man igenom denna tråd så hittar man nog några liknande frågor.

    Kanske även följande hjälper dig:
    8t eller Nord 2?

    Hade det varit jag sa hade jag valt Nord 2.
     
    chraist gillar detta.
  18. goldway

    goldway Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2019
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Tack - får fundera lite till!
     
  19. goldway

    goldway Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2019
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Ja det lutar åt Nord 2 - den är ju senare lanserad och uppdateras kanske därför kanske också en längre tid än 8T (är dock osäker på om det är så). Ska försöka titta på båda för att se om jag upplever bildskärmarna olika.
     
    iterva gillar detta.
  20. mikaelmannen

    mikaelmannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Mate 10 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 10 pro
    De borde i teorin uppdateras lika länge. 8t ska ha ett år längre uppdateringar men kom ett år före.
    Återkom med vad du kom fram till, har samma problem själv. Har en 8t och tänker köpa antingen det eller Nord 2 till sambon.