Samsung Pay / Swedbank

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 4 (Wear OS)' startad av Sp00tboy2, 24 aug 2021.

  1. Sp00tboy2

    Sp00tboy2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har problem med att verifiera mitt Swedbank kort med Samsung Pay/watch plug in.

    Får upp efter att jag har aktiverat med bankid "token aktiverad". Men på klockan vill den fortsatt att jag ska verifiera.

    Någon annan som har haft samma problem?
     
  2. SiggeF

    SiggeF Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Vi har samma problem här hemma, vi får det inte att fungera med Swedbank och får upp samma felmedelande "Token" när vi ska verifiera korten. Kontaktade Swedbank men hon visste ingenting kring det...
     
  3. Sture Wolf

    Sture Wolf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    samma problem här. som tur är så kunde jag lägga in ett annat kort.
     
  4. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    Samma här, jag petade in Klarnakortet istället.
     
  5. Sp00tboy2

    Sp00tboy2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag fick med in andra kort.

    Bytte faktiskt till Google Pay och som går att lägga in Swedbank kortet. Det tråkiga är dock att man inte kan använda långtryck av tillbaka knappen för att starta GP.

    Dubbelklick av hemknappen går att ställa om under avancerade inställningar.
     
    Gargo gillar detta.
  6. traedroid

    traedroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Samma problem. Vilken ände ska man börja nysta, tro? Swedbank eller Samsung?
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kanske börja med Samsung? Om det är strul på bankens håll borde de kunna meddela det rätt snabbt. Bankerna brukar vara lite segare med supporten, särskilt tekniska i alla fall.
     
  8. Daniis

    Daniis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Fungerar inte för mig heller. Någon som fått det att fungera ännu?
     
  9. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Samma problem här. Säkert bäst att kontakta både samsung och swedbank så de är medvetna om problemet:Ju fler som anmäler det desto större sannolikhet att de gör något åt det.
     
    bernard och FATALUS gillar detta.
  10. FATALUS

    FATALUS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Har du problem med Samsung pay, vänd dig till Samsung står på Swedbanks webbsida. Bättre att börja därifrån
     
  11. Magnus_L

    Magnus_L Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har precis varit i kontakt med Samsungs support men tyvärr så hade dom inte så mycket att komma med kring detta problemet. Det enda tips jag fick var att göra en återställning av klockan (vilket jag redan hade provat), men det hjälpte inte.

    Då blev deras svar följande,

    "Det kan hända att appen inte är optimerad för Galaxy Watch 4 än eftersom att klockan är ny. I detta fall rekommenderar vi att du väntar på nästa uppdatering."

    Lite tråkigt att behöva vänta på detta.
    Tillsvidare så får man väl använda Google Pay istället, för det verkar ju fungera enligt nån tidigare kommentar.
     
  12. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    Tidigare har det varit begränsningar hos Swedbank att det bara är deras Bankkort Mastercard och Bankkort Maestro som fungerat för Samsung Pay. Det ser ut att vara ändrat nu men det är fortfarande så när det gäller Google Pay
    "För att kunna använda Google Pay behöver du ha ett bankkort Mastercard eller bankkort Maestro från Swedbank eller sparbankerna."

    En tanke som slår mig är att det kanske är så med Samsung Pay på klockan igen/fortfarande?

    Så är det ett Kreditkort eller ett Bankkort Visa du försöker ansluta?
     
  13. Magnus_L

    Magnus_L Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    De två korten som jag försöker lägga till är "Bankkort MasterCard" och det konstiga är att jag lyckats lägga till ett annat Swedbank kort som är ett kreditkort. Det fungerade utan problem.
    Värt att säga är att de två Bankkort MasterCard som jag inte lyckas verifiera på klockan fungerar alldeles utmärkt att använda tillsammans med Samsung Pay i min telefon.
     
    FATALUS och G4il1 gillar detta.
  14. FATALUS

    FATALUS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det är alla som har problem som måste höra av sig till Samsung i första hand och Swedbank i andra hand för att göra de inse att det finns ett problem som måste fixas.
     
  15. FATALUS

    FATALUS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Har pratat med Samsung och de sa att de vet om problemet och försöker fixa det.
     
    bernard, ASR, Tråget och 1 annan gillar detta.
  16. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Antar att de fortfarande inte är fixat?
     
  17. Electro88

    Electro88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Nej. Provade för 2 minuter sedan.
     
  18. Danian

    Danian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma problem här nu, det konstiga är att när jag hade min Galaxy Note 20 ultra tidigare var det inga problem att lägga till Swedbank kort i klockan, men när jag försökte göra det med S20 FE nu får jag samma felmeddelande som er övriga "token aktiverad"
     
    FATALUS gillar detta.
  19. FATALUS

    FATALUS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag har en Samsung S10 och problemet står kvar.
     
  20. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Är det någon som hört något nytt kring det här?