Diskussion: Buggar & Problem med Galaxy Watch 4

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 4 (Wear OS)' startad av Swedroid, 2 sept 2021.

  1. dmi

    dmi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om jag håller bezeln klockan 12 och 6 så kan jag skjuta den upp och ner. Jag försökte filma, inte det lättaste. Se klippet, 5 och 10 över på bezeln ser man tydligast att det rör sig. Som sagt, det är väldigt minimalt, men känns inte normalt då min Watch 3 inte rör sig alls.

     
    chraist gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah, ja, det syns tydligt i videon. Hade definitivt returnerat den. Kan inte tänka mig att det skall vara på det viset. Jag kan inte återskapa det med min 46mm classic.
     
    chraist gillar detta.
  3. dmi

    dmi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Får nog bli så. Tack för att du svarade, då vet jag att det inte är normalt
     
    bernard gillar detta.
  4. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Har problem när jag streamar spotify musik från klockan till bluetooth JBL högtalare, tappar bluetooth anslutning efter 1-2 låtar och högtalaren stänger av sig. Provat med både LTE och wifi (klockan kopplat till mobilen) , händer samma sak så länge jag kör spotify som standalone på klockan.

    Vad kan det vara för fel tror ni? Har tyvärr inget annat trådlöst hemma just nu som jag kan testa med.
    Jag tänkte ju köpa trådlösa hörlurar i veckan för att använda med klockan, men måste fixa detta innan på något sätt.

    Kopplar jag mobilen till högtalaren istället och spelar musik så är det inga problem.
     
  5. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    När jag är ute och går med mina Marshall Major 2 så klipper det. När jag efter tips av Bernard testa med Buds+ så gick det lysande. Provade Mashall 2 inne igår och det funkade. Kan det vara vinden ute? skumt
     
  6. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Har bara provat hemma, provade nyss igen och jag tappar anslutning och högtalaren stänger av sig efter en eller två låtar har spelats klart (högtalaren har tillräckligt med laddning kan jag tillägga). Provade byta wifi från 5ghz till 2.4ghz på klockan hjälpte inte. provade köra bara LTE med klockan (har e-sim aktiverat från Telia) och hade mobilen i flygplansläge och samma där.

    Provade startade om klockan och även installerat om spotify och det hjälper inte.
    Jag har ju köpt klockan just bara för att streama spotify till högtalare/hörlurar.

    Blir fan galen snart :sealed:
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Märkligt, typiskt BT att vara nyckfullt också. Finns det möjlighet att uppdatera firmware för hörlurarna?
     
  8. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Har mina hörlurar Sennheiser Momentum 2 på jobbet och kan inte prova förrän imorgon kväll.

    Detta problem har jag med min JBL Flip 5 högtalare , laddade ner JBL connect till mobilen och det fanns ny firmware uppdatering till högtalaren. Så jag uppdaterade och gjorde en factory reset efteråt. Hjälpte tyvärr inte heller med det. Mycket märkligt fel
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, jag tror det rör sig om ett kompatiblitetsproblem av något slag.

    Jag ska testa lite olika lurar med klockan idag. Har ett par Sony 1000XM3 och något gamingheadset (Turtlebeach 700 v2). Annars har jag bara några Samsung in-ear, men de verkar samtliga funka bra.

    Antar att man skulle behöva rapportera in buggarna någonstans, men de har ju ingen funktion för feedback i Galaxy Wear-appen.
     
  10. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Ja, det kan vara något kompabilitetsproblem.
    Du har inga högtalare du kan testa också?

    Blir intressant att se hur din Sony funkar , den verkar ha samma bluetooth version och profil som min JBL högtalare.

    Det konstiga för mig är att det händer bara när låten har spelat klart och nästa ska spelas upp, då hör jag liten pop från högtalaren sen är det tyst och efter 10 sekunder ungefär så stängs högtalaren av. Detta händer aldrig när jag kopplar mobilen och streamar via den istället. Stabil anslutning och inga avbrott eller något.

    Jag hann faktiskt precis spela in en video med min mobil men det gick inte att ladda upp här då filen var tyvärr för stor.
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Lägg på YouTube är enklast.
     
  12. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

  13. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER


    kan meddela att det verkar vara kompabilitetsproblem med jbl flip 5 högtalaren.

    Körde idag med mina Sennheiser Momentum M2 bluetooth hörlurar med klockan och körde spotify i ca 2 timmar utan avbrott hemma.
    Gick åt 50% batteri :eek: (hade volym på 70-8%). Har 42mm Classic LTE modellen.

    Undra om man ens klarar köra 1-2 timmar träning med spotify och gps igång samtidigt som man är kopplat till LTE. Kommer ju dra hur mycket batteri som helst.
     
    bernard gillar detta.
  14. Jmppp

    Jmppp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Batteriet drar ur rätt snabbt, har typ lika inställningar som watch 3. har bluetooth e-sim. Men jämförelse mellan klockorna så dräneras 4:an snabbare. Någon som har tips på vart problemet kan ligga? bara att vänta på uppdatering? Har en watch 4 classic 46mm LTE
     
  15. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Vad gäller just marshall så är det mycket problem med massor av deras produkter. Har likadana lurar och har samma problem. Men så fort man är inne funkar det fint (signalen kan studsa). Ju mer fritt det är runt i kring, ju mer börjar det störa. Om du håller upp klockan framför ansiktet borde det bli bra igen (som ett test då alltså, ska ju inte behöva gå omkring med handen framför ansiktet hela tiden...)
    Jag har även 5 st multirums-högtalare från dom. Samtliga har problem med täckning. Verkar vara återkommande att de har dåliga komponenter eller är för hårt avskärmade eller något sånt.
    Det smidigaste är nog tyvärr att köra med annat märke. Tråkigt men sant.
     
    Mip gillar detta.
  16. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Tack för förklaring.
     
  17. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Fungerar utan problem här med Airpods Pro. Kan prova med mina Sony 1000XM3 också.

    EDIT: Provat nu med mina Sony 1000XM3 och hade inga problem, passade också att prova med min BT Högtalare och kunde också streama musik utan problem till den (provade flera låtar).
     
    Last edited: 9 sept 2021
    Canson88 gillar detta.
  18. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    Det är väl ganska tydligt fortfarande att Wear OS även i nya utförandet som sitter i Watch 4 fortfarande drar betydligt mer ström än Tizen som du har i Watch 3 så du kan inte jämföra dem eller tro att det är något som är fel.

    Kolla gärna i Batteritråden och jämför hur din klocka beter dig mot andra Watch 4 istället.
     
    bernard gillar detta.
  19. Jmppp

    Jmppp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Haha, så långt tänkte jag inte ens, men det är ju som du säger, går ju inte att jämföra. Men tack för svar!
     
    bernard gillar detta.
  20. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Jag har fått problem med Play Store där jag möts av "Kontrollera anslutningen och försök igen" när jag försöker hitta appar eller uppdatera befintliga appar etc.
    Stänger jag av bluetooth i klockan så funkar det över WiFi. Någon som varit med om liknande?

    Har tvingat stopp av butiken från telefonen, men i övrigt inget testat. Jag har inte heller uppdaterat vare sig telefon, telefonapp eller klockan i samband med att detta hände.