Fråga: Tysta aviseringar på telefon

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 4 (Wear OS)' startad av DanielMalmgren, 2 sept 2021.

  1. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    En sak som jag inte riktigt får att fungera... Har bockat i "Tysta aviseringar på telefon" och tänkte att den skulle göra samma sak som "Inga mobilljud när klockan är på" som jag är van vid ifrån Googles wear-app (hade en klocka med Wear OS 2 innan), men likförbannat så ringer det i telefonen när jag får samtal fast jag har klockan på mig. Halva poängen med att ha en smartklocka för mig är att telefonen INTE ska låta över huvud taget. Gör jag något fel eller har bara Samsung tänkt annorlunda än Google här?
     
    Hubbaa82 gillar detta.
  2. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Började inse att jag nog inte skulle få några svar, så jag googlade lite istället. Verkar ju helt enkelt som att "Tysta aviseringar på telefon" endast omfattar just... tada... aviseringar! Vilket iofs är rimligt med tanke på namnet på inställningen, men samtidigt väldigt märkligt. Varför skulle jag vilja avisera vissa saker och inte andra? Får väl helt enkelt ställa in telefonen på att alltid vara tyst, med den uppenbara risken att jag missar samtal när jag INTE har min klocka på mig (vilket iofs bara händer typ när jag sover eller duschar ändå).
     
  3. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Upptäckte samma sak. Samsung har ju ganska mycket inställningar så varför inte en kryssruta golfande om ringsignalen ska omfattas av detta. Jag kör DND och det fungerar bra men gillar idén med en tyst telefon utom när jag inte har den på mig.

    Hoppas det kan bli en ändring på detta framöver.
     
    DanielMalmgren gillar detta.